Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder settes i bur i eget hjem


Argyr

Recommended Posts

For å være helt ærlig aner jeg ikke hvor stort et grand danois-bur er, eller om noe slikt finnes. Poenget mitt var at jeg synes det minste en hund bør få når det er snakk om jevnlig alenetid f.eks en arbeidsdag, - er noen kvadratmeter å kunne bevege seg i. F.eks et rom. 10m2 er bedre enn 5m2 ogsåvidere. Jeg har aldri sett et så stort stuebur før.

Det største buret jeg fant på en nettside her, var 124 cm x 76 cm x 80 cm - jeg vil tippe at en chi på et par kilo vil ha stor nok plass der? Og det finnes muligens større bur, jeg tok den første og beste nettsiden jeg fant.. Poenget mitt var vel sånn omtrent at det blir litt for bastant å si at bur alltid er fysj og æsj, og at egne rom er fint og flott. Det burde være plassen hunden er på som er poenget, ikke nødvendigvis hva plassen begrenses av, sant?

- Og da må jeg jo slenge på at de aller fleste burhunder ikke har bur som blir så store at de nesten blir som et rom for hunden. Er bikkja "heldig", er buret et hakk større enn minstemål.

Her skjønte jeg ikke helt om det var meg du svarte. Men jeg er i hvert fall enig med de siste linjene dine.

Nei, det var ikke til deg :ahappy: Det var noen tidligere i tråden som snakket om å ha med hunder på f.eks harrytur. Jeg bare kom på det på tampen av innlegget mitt.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar
Det største buret jeg fant på en nettside her, var 124 cm x 76 cm x 80 cm - jeg vil tippe at en chi på et par kilo vil ha stor nok plass der? Og det finnes muligens større bur, jeg tok den første og beste nettsiden jeg fant.. Poenget mitt var vel sånn omtrent at det blir litt for bastant å si at bur alltid er fysj og æsj, og at egne rom er fint og flott. Det burde være plassen hunden er på som er poenget, ikke nødvendigvis hva plassen begrenses av, sant?

- Og da må jeg jo slenge på at de aller fleste burhunder ikke har bur som blir så store at de nesten blir som et rom for hunden. Er bikkja "heldig", er buret et hakk større enn minstemål.

Plassen er noe av det viktigste her ja. Også synes jeg det er ok hvis de har litt forskjellige underlag å ligge på, at underlaget ikke kun er hardt eller mykt. De bør ha plass til å ta seg en liten runde, strekke seg. Eventuelt 30 sekunder med alvorlig rulling som mitt lille suppehue. Skal man absolutt bure inne hunder har jeg generelt mer sans for slike innhegninger hvor du kan tilpasse størrelsen. Da kan man vel også bure inne møblene i stedet for hunden! Selv får jeg valp om en uke og leter desperat etter solide sperrer for områder med mange ledninger.

Nå er det jo også forskjell på hvor mye hunder er alene, og det er kanskje ok å nevne i debatter. Her jobbes det for det meste hjemmefra, og siden jeg ikke bor alene, kan det gå dager mellom alenetid for hunden min. Så et viktig poeng er det du nevnte i forrige innlegg, den jevnlige, daglige burbruken. Jeg også må jo motstrebende innrømme at man bør ha bur i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...