Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen 2 og 3 august


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Klart man skal dit - et av årets høydepunkter med hensyn til hyggelig utstilling.

Meldte på min unghundhann Moses + søsteren hans Jessica - så det blir en sånn stille, rolig og behagelig utstilling uten alt for mye "jobb".

Så med Theon-gutten til MollyC og Symra - så er det i alle fall "nok" unghunder der...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man skal dit - et av årets høydepunkter med hensyn til hyggelig utstilling.

Meldte på min unghundhann Moses + søsteren hans Jessica - så det blir en sånn stille, rolig og behagelig utstilling uten alt for mye "jobb".

Så med Theon-gutten til MollyC og Symra - så er det i alle fall "nok" unghunder der...

Susanne

"Unge" Babs skal vel også løpe noen runder i ringene der oppe i år, som i fjor, som året før der og året før der - og sikkert flere år før der igjen *mumle noe om at hun jammen begynner å bli voksen*. Denne gangen har jeg vel også med meg en sort, liten - eller kanskje ikke så fryktelig liten engang - hårball når jeg skal traske forbi Susanne & Co ørtenogfjørti ganger i løpet av helga *ler*. Synd han ennå er for ung til å stilles på valpeshow...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å kose-mose liten briardgutt!

Kanskje han har lyst til å treffe større hopp-og-sprett pelsballer som også kan lekes med..

Susanne

Liten briardgutt vil helt sikkert kosemoses med :banana:. Vi får jo også HÅPE at han synes det er kuleste kule å leke med slike hoppende pelssprettballer - han har iallefall helt sikkert godt av det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE(SusanneL @ 14:32 - 10.07.2008)

Klart man skal dit - et av årets høydepunkter med hensyn til hyggelig utstilling.

Meldte på min unghundhann Moses + søsteren hans Jessica - så det blir en sånn stille, rolig og behagelig utstilling uten alt for mye "jobb".

Så med Theon-gutten til MollyC og Symra - så er det i alle fall "nok" unghunder der...

Susanne

Theon skal ikke stilles, men Kicki og Diesel og lille Betty har da blitt 9 mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey - kanskje like bra å ikke få Theon sammen med Moses i unghund.... Størrelsesforskjellen er jo bare latterlig, egentlig.

Finland, ja.. Tenkte også på at DET nok hadde vært klart lurere enn å campe på Nesbyen.. Men det var da valgets kvaler ang ferie fra jobben, og da "vant" verdensutstillingen i St.holm fremfor Kuopio..

Men håper de gjentar det til neste år - DA skal vi nok være på plass.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også kosemose briardgutt!

Håper Symra vil trives, hun er fortsatt en smule skeptisk til hunde- og folkemengder og synes buret er en grei plass å være i på utstillinger (og da trenger vi absolutt ikke lukke burdøra, Symra skal ikke noe sted, liksom).

Gleder meg til å kjøre over Valdresflya, den er et syn for guder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey - kanskje like bra å ikke få Theon sammen med Moses i unghund.... Størrelsesforskjellen er jo bare latterlig, egentlig.

Finland, ja.. Tenkte også på at DET nok hadde vært klart lurere enn å campe på Nesbyen.. Men det var da valgets kvaler ang ferie fra jobben, og da "vant" verdensutstillingen i St.holm fremfor Kuopio..

Men håper de gjentar det til neste år - DA skal vi nok være på plass.

Susanne

Det er da noen store fordeler ved læreryrket, iallefall. Fri hele sommeren :)

(Også skal jeg bo hos bekjente Basenji venner der nede. Hvilket gjør det hele både enklere og rimeligere :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også kosemose briardgutt!

Håper Symra vil trives, hun er fortsatt en smule skeptisk til hunde- og folkemengder og synes buret er en grei plass å være i på utstillinger (og da trenger vi absolutt ikke lukke burdøra, Symra skal ikke noe sted, liksom).

Gleder meg til å kjøre over Valdresflya, den er et syn for guder.

Det skal nok la seg gjøre å kose liten briardgutt for deg også :). Himla synd at Symremor ikke synes sånne greier er verdens kuleste sted å være, men det er bare å trene på og forsøke og gjøre det så hyggelig som mulig :).

Jeg planlegger å kjøre Valdresflya når jeg skal en svipptur til Trøndelagen i sommer - som du sier: det er jo så vakkert :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi skal ikke stille, men er likevel nysgjerrig på hvor mange engelske springere som skal stille.. Noen som har mulighet til å sjekke det for meg? Typisk om det er få påmeldt, i så fall burde vi dratt og <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...