Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?

HippiPippi

Recommended Posts

Og ironisk nok så ble vel denne tråden et bevis på akkurat det som er temaet..

:lol: Og jeg fortsetter med å fortelle at jeg må tisse.

*prøver å ikke være for SGT* :)

Men du lykkes jo så godt med å være en Surrete Grenseløs Tøysejente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 311
  • Created
  • Siste svar
Men jeg skrev et nå nettopp..

Vel, ref. retningslinjene:

§1.7

Begrunnelser og forklaringer er påkrevd. Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren. Innlegg som "enig", "den suger", "fint!", "haha" ";)" og tilsvarende innlegg uten mer forklaring vil føre til at posten slettes. Innlegg som gir uttrykk for at posteren ikke har brukt noe tid på å forberede og skrive svaret blir slettet.

...så, ja ;)

Edit: Fikset litt her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre at det skrives side opp og side ned med fjollete innlegg som handler om alt annet enn trådens tema, og bare bekrefter nettopp trådens tittel også?

Du skjønte ikke at jeg tulla? Eller snakket du til noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - skal man begynne å slette i denne tråden fordi "Begrunnelser og forklaringer er påkrevd. Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren." så er det kanskje flere som skulle vært slettet?...

Ja, akkurat. Må si jeg syns modereringen som praktiseres på forumet er merkelig..

Jeeh. Tog du'an?

Muligens ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, tråden gled rett tilbake til å bli sytetråd igjen!

Regner med dette var til meg, så jeg skrev.. til deg:

:rolleyes:

Bedre at det skrives side opp og side ned med fjollete innlegg som handler om alt annet enn trådens tema, og bare bekrefter nettopp trådens tittel også?

Er det helt okey å spore heelt av i hvilken som helst tråd her eller? Kan ikke se noen "advarsler" om å holde seg til trådens tema..

edit: Men, er vel igrunn kanskje ikke vits å spørre om, det kommer jo ganske tydelig fram her. Rart de 40 lignende innleggene (noen quotet her oppe) får stå, da.

Og med det samme må jeg bare få sagt at det også er ganske rart at man blir utestengt uten å ha fått èn eneste advarsel på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt okey å spore heelt av i hvilken som helst tråd her eller? Kan ikke se noen "advarsler" om å holde seg til trådens tema..

Greit, greit, jeg skal prøve å gjøre meg forstått.

Dette er et internettforum. På slike forum, så sitter det alle slags mulige folk hjemme, bak pc'en sin. With me so far?

Når en tråd bli opprettet i et forum, så sitter det alle slags mulige folk hjemme, og alle de folkene sitter med sine erfaringer og meninger, og disse erfaringene og meningene er folk ivrige etter å få frem. Kanskje spesielt på en dyreforum, hvor alle vil dyrets beste. Dermed kan en tråd som handler om for eksempel størrelse på bur skli ut til å bli en heftig burdiskusjon hvor det er burbrukerene "mot" burmotstanderene, fordi alle vil ha frem sin mening og sine erfaringer samtidig. Slik starter det ofte med at tråder sklir ut.

Når det kommer til denne tråden, så startet det med et enkelt spørsmål, som fikk noen enkle svar, som igjen fikk svar, og svarene utviklet seg til å bli mer og mer kompliserte, og tråden skled ut. Jeg kan selvsagt ikke styre hva som blir sagt, bortsett fra det jeg sier selv, og jeg har mer enn bidratt til at denne tråden (og sikkert mange andre) har sklidd ut, men det er sånn som skjer på foraer hvor det sitter så mange mennesker med så mange ulike meninger og erfaringer. Det blir litt tullete, og useriøst, og mange blir kjent gjennom forumet, og hvis noen først begynner å tulle i en slik tråd, så er det lett å "henge seg på" for trådstarter har vel strengt tatt fått mer enn nok svar på spørsmålene sine.

Når det kommer til advarsler, så er ihvertfall ikke det noe jeg kan styre, det er det moderatorene som driver med, ikkesant?

Noe mer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om advarsler var igrunn til en eller annen moderator, noe jeg kanskje skulle skrevet.

Snakker om kommentar som på side 14. Ville vel egentlig bare vite om du synes det er så mye bedre at tråder fylles opp med sånt, enn at man diskuterer det tråden faktisk handler om, "sutring" eller ei. At trådstarter har fått svar på spørsmålene sine betyr vel ikke man skal bruke den som "akkurat nå nr 2" eller no. Er tross alt mer enn nok plass i "akkurat nå"-tråden som allerede finnes til å tulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om advarsler var igrunn til en eller annen moderator, noe jeg kanskje skulle skrevet.

Snakker om kommentar som på side 14. Ville vel egentlig bare vite om du synes det er så mye bedre at tråder fylles opp med sånt, enn at man diskuterer det tråden faktisk handler om, "sutring" eller ei. At trådstarter har fått svar på spørsmålene sine betyr vel ikke man skal bruke den som "akkurat nå nr 2" eller no. Er tross alt mer enn nok plass i "akkurat nå"-tråden som allerede finnes til å tulle.

Jada, du har rett i at det ikke er vits i å bruke tråden som "akkurat nå nr 2" eller lignende, men det er ikke akkurat sånn at det er vanlig, og at alle tråder sklir ut til å bli "interne" humor-tråder, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...