Gå til innhold
Hundesonen.no

Opphever forbud mot pitbull


akela

Recommended Posts

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1097622.ece

Nederlands regjering vil oppheve forbudet mot pitbull ettersom det ikke har ført til at færre mennesker blir bitt av hund. Man skal satse på å opplyse eiere, og at hunder som viser aggresjon vil bli testet av en ekspert.

Og før noen begynner å juble... så blir det dessuten mer og strengere båndtvang, ifølge utenlandske aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra at de blir strengere rundt hundehold generellt. Og at de vil satse på opplæring av hundeeiere og ikke forby hunderaser som er mer "farlige" enn andre. Syns også at det er bra at de har innsett at det ikke alltid er hunden, men eieren det som oftest feiler noe.

Vart litt rotete og klumsete forklart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som har skjønt at det ikke alltid ligger i hundene at de er agressive, men i eierene!! Jammen på tide spør du meg. Jeg er så enig i at i mange tilfeller hvor en hund er agressiv så er det eieren som har gjort det slik. Sånn er det hos alle hundene. Du kan få nesten hvilken som helst hund agressiv, hvis man går inn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strengt nok som det er. Mange steder i verden kan man ikke slippe hundene sine lovlig NOE sted, dersom man ikke har egen eiendom - eller går i en "overbefolket" hundepark. Vi er heldig stilt her til lands, men det gjelder å ta vare på det - og det gjør man etter min mening ikke gjennom stadig flere regler.

Ja til større krav til eiere, men ikke at man i samme slengen innskjerper reglene også for de som kan og som tar ansvar. Det blir som å gi litt med ene hånden, og ta ganske heftig med den andre FØR man ser om det første hjelper...

De som ikke følger lover og regler, de gjør det ikke uansett - hvor er det pitbuller og ulovlige slanger som kjæledyr for eksempel? Ikke akkurat i svigermors drømmemiljø, for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at det blir båndtvang over alt, jeg. Hunder er da virkelig ikke skapt for å gå i bånd hele tiden, de trenger å springe fra seg. Å gå den samme runden som eieren gjør er nok ikke alltid like god mosjon for en aktivitetskrevende hund som det er for eieren selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at staffen blir lovlig,selv om jeg er smule skeptisk til rasen etter ett møte med en som absolutt ikke burde hatt en slik rase (eller hund forøvrig) Det er synd det blir strengere med båndtvang og ikke noen steder hvor bikkjene kan løpe løs -

Det man burde pålegge er vel egentlig kurs og utdanning av hunde eiere når de kjøper hund.Valpe kurs osv..Det med å måtte ta "lappen" for å få hund ville kanskje ha luket ut noen idioter.Som bare ville kommet hunde eiere generelt til gode.kanskje fått ned litt av den hysteriske fordommen det er mot enkelte raser eller hunder generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn personlig ville jeg da heller hatt flere hunderaser forbudt men samtidig et friere liv for de som er igjen, enn omvendt..

Skulle man forby alle hunderaser som er potensielt farlige, så ville det ikke være mange raser igjen å tilby et friere liv til. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...