Gå til innhold
Hundesonen.no

Knertebo's Maxxie "Mitra"

Synne N

Recommended Posts

Skrevet

Mitra er av rasen rottweiler og er født 14 april 2008 og hun er fra Knertebo Kennel i Båstad.

Mor: B BH LP1 KORAD Knertebo's Emblem

Far: P FH1 IPO3 SCHH3 KOMBISIEGER ADRK`07 Bill Vom Blauen Stahl

Vi hentet henne hjem søndag 8 juni, og etterhvert som vi har blitt kjent med henne har vi funnet ut at hun er en bestemt liten dame som vet hva hun vil. Hun har vært trygg uansett hva vi har tatt henne med på. Mitra er ekstremt matglad, der det er mat finner man henne :P

På vei hjem

PICT0673.jpg

Skoen til Ronny hadde mange gode lukter

PICT0676.jpg

Viktig med vann i den sterke varmen

PICT0678.jpg

Søte jenta

PICT0682.jpg

PICT0683.jpg

PICT0684.jpg

Her sov hun mesteparten av turen :P

PICT0689.jpg

PICT0698.jpg

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Åh, så søt hun er! Rottweiler valper er av de som er nesten like søte som belger valper,hehe :P

Gratulerer med Mitra og lykke til med henne :P

Skrevet

Takk takk :P

Nei, de er de søteste valpene :P

Har fiksa datoen :P Bra du sa ifra Marthe :P Er ikke alltid like lett å få alt rett når man er i ekstase :P

Skrevet

Gratulerer med valp! Hvilket nydelig nurk du har fått i hus! :P Hvordan fungerer Mitra og borderen din sammen da?

Skrevet
Gratulerer med valp! Hvilket nydelig nurk du har fått i hus! :P Hvordan fungerer Mitra og borderen din sammen da?

De har ikke vært så mye sammen enda siden Kali er hos mamma. Mitra synes hun var litt skummel i begynnelsen, men etter 5 min skulle hun henge litt i halen til Kali. Kali synes ikke det var noe spesielt med den lille, hun ville heller være med oss eller leke med ballen. Vi får se hvordan det går videre når de bor sammen :P

Skrevet
Åh, så søt hun er! Rottweiler valper er av de som er nesten like søte som belger valper,hehe :P

godt sagt.. :P

nyyydelig er hun ! :P

Skrevet

Takk for fine tilbakemeldinger :) Og ja hun er nydelig på bilder, men en piraya i bamseforkledning i real life :)

Hun tar livet med ro, og kloklipp er ikke noe stress

PICT0706.jpg

Skrevet

Helledussen! :)

Pass godt på den der, jeg vurderte å stjele en maken en som stod mutters alene utenfor en butikk. :)

Skrevet
Helledussen! :icon_redface:

Pass godt på den der, jeg vurderte å stjele en maken en som stod mutters alene utenfor en butikk. :angry:

Jeg må nok passe godt på henne hvis jeg har lyst å beholde henne, det finnes mange der ute som har lyst på en rottis har jeg funnet ut :P

De fleste kommenterer hvor søt hun er osv, men når de spør hva rase det er( :P ) så sier nesten alle "hun er iallefall søt nå", mange med fordommer der ute har jeg funnet ut ;)

Her er noen 9 ukers bilder:

Er jeg ikke søt vel?

PICT0715.jpg

PICT0719.jpg

Slappe av litt

PICT0720.jpg

PICT0722.jpg

Man må passe tærne sine

PICT0725.jpg

Stakkar Kali får gjennomgå

PICT0730.jpg

PICT0731.jpg

PICT0736.jpg

Det er ikke alltid like lett å ta bilder av villdyret ;)

PICT0737.jpg

Kjent stilling

PICT0745.jpg

Hun liker å ligge under bordet

PICT0746.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...