Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben

Symra&Pippin

Recommended Posts

Her er mitt sommerbilde fra i forgårs ;).

2008-06-01-Blomstereng07.jpg

En vakker dag skal jeg ta bilder som er så knivskarpe og har så mye lys i seg som dette! NYDELIG Siri!

Jeg har forøvrig et Canon EOS 450D, og leker meg med en makrolinse av typen Sigma 70-300 mm. Kameraet er bursdagsgave fra gubben til meg og fra meg til gubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar
En vakker dag skal jeg ta bilder som er så knivskarpe og har så mye lys i seg som dette! NYDELIG Siri!

Åhhh, takk, men det kan du helt sikkert greie i dag ;). Det er bare å finne et vakkert motiv, ha litt deilig kveldssol, sikte inn fokus og skyte i vei ;). Bruk av lys er forresten kjempespennende, enten det er medlys, motlys eller lys fra siden ;).

Var ute en snartur i går i det sola var på veg ned bak åsen, og med en lett slørete himmel... da ble det sånn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bilde Siri!

Hvor er det jeg kan kjøpe Photoshop elements? ;)

EDIT:

AyshaOscarogblomster090508069-2.jpg

Jeg kjøpte elements hos Japan Foto på nett, var en av de billigste ;)

Jeg har et Olympus e-410 og er strålende fornøyd. Må vel legge ut noen bilder senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da dobbeltposter jeg litt ja. Legger bare inn noen få bilder som ble tatt i hui og hast i dag.

starlight036.jpg

starlight038.jpg

Nesten likt som det over.

starlight021.jpg

Disse ble tatt i helga:

Diverse031-1.jpg

Diverse062.jpg

Dette ser såå redigert ut!

Diverse110.jpg

Uklart, men bare så kult.

Diverse065.jpg

Ingen av bildene er redigert, eller gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble speileier i mai i år...!

etter mangemange års ønske...

Pentax K200D ;)

*klipp*

Yay, en Pentaxer! ;)

Foreløpig bruker jeg mamma&pappa sitt Pentax istDS fordi jeg er økonomisk fornuftig og venter med å kjøpe mitt eget til jeg har flytta ut og dermed ikke kan bruke deres lenger. Jeg har definitivt planer om Pentax. Hvilket jeg ender opp med er litt avhengig av prisnivå om et års tid... Jeg får se. K20D frister, men jeg tviler litt på at jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg canon eos 350d i mars og angrer ikke et sekund selv om det ikke er verdens beste kamera for å si det mildt :rolleyes:

Det er jo noe HELT annet enn et digital kamera iallefall og jeg har fått utrolig mye utbytte av speilrefleks syns jeg. Men det er en dyr hobby, (jeg vil ha ny linse...)

66435-1211927601-2.jpg

66435-1211927601-5.jpg

66435-1211927601-6.jpg

66435-1211927601-12.jpg

66435-1211927601-14.jpg

66435-1211927601-18.jpg

^ Jeg kan jo til og med fange et sprellende Emma på bilde, jo! Hadde dette blitt tatt med mitt gamle digitalkamera hadde det bare blitt blurretiblurr.

66435-1211927601-21.jpg

66435-1211632870-0.jpg

Og Emma som løper får man også foreviget, selv i kveldslys, selv om det ikke blir så klart da...

66435-1211632870-9-l.jpg

Jeg tror denne mannen tok bilde av meg mens jeg tok bilde av han :ahappy:

66435-1211632870-10-l.jpg

Mai-kveld i Bodø

66435-1211632870-20.jpg

Det ble mange :whistle:

Flere som bruker PHOTOBLOG ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder Camilla. Jeg likte spesielt godt det øverste (jungelbilde med tiger). Skarpt og velkomponert synes jeg.

Tusen takk! :whistle: Det er redigert en del, med tanke på farge blant annet, så jeg sier som Siri, at et velfungerende redigeringsprogram er viktig for å få fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg speilrefleks, og har planer om å kjøpe etter sommeren. (Skal jobbe i sommer.)

Det vannet ser så herlig ut.... Har du redigert bildet, eller var det sånn? :whistle:

Han har nok brukt lang lukkertid for å få frem den slørete effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et dyrt kamera? Er på utkikk etter ett.. :)

Du kan få det for 9000 med to linser (18-55 og 50-200) på japan photo. Vi bestilte på en kamerabutikk "lokalt", og betalte vel litt mindre enn det (var det 8300 kanskje?). Men rundt der ca. Kamerahuset alene ligger på rundt 6500-7000kr tror jeg.

Jeg har ikke fått testet ut kameraet skikkelig enda, lærte meg litt knapper i går og fikk tatt noen testbilder men ikke mer. Gleder meg til å komme skikkelig igang med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nikon D40, og har nå Nikon D80. D40 solgte jeg til brodern for en billig penge da det var noen ting jeg savnet med det. Skulle gjerne lært med om både etterbehandlig og selve det å utnytte potensialet i lys og kamera.

Hos meg så blir det stort sett hundebilder men det hender det sniker seg inn litt andre ting og:

2522783180_c0c468a6eb.jpg

2480284823_d32b969d65.jpg

2486844366_f9365d3377.jpg

2288159648_e2f6f14a3c.jpg

2264165436_7b0a5d8cec.jpg

2210941352_5eb5e644fb.jpg

2206352445_893655f839.jpg

Et par av favortittene jeg tok med D40'en:

428316352_209f127e81.jpg

430247934_d1dc8e4d93.jpg

414725427_34dcbc38ab.jpg

En gang, en vakker dag, skal jeg komme meg på et skikkelig kurs i digital fotografering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke redigert noen av bildene mine siden jeg kjøpte SLR, bildene er tilnærmet perfekt fra kamera.. :)

*Flir*...

Jeg sa til kurslederen vi hadde i går, at jeg ikke så noe poeng i å bruke raw når jeg tok bilder, for jeg hadde jo sjelden behov for å gjøre noen store justeringer på bildene uansett, for kameraet er jo så bra at det fikser det meste automatisk. Han lo litt da, men sa seg jo enig :).

Flotte bilder forresten, Rasha :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nikon D40, og har nå Nikon D80. D40 solgte jeg til brodern for en billig penge da det var noen ting jeg savnet med det. Skulle gjerne lært med om både etterbehandlig og selve det å utnytte potensialet i lys og kamera.

Hos meg så blir det stort sett hundebilder men det hender det sniker seg inn litt andre ting og:

2288159648_e2f6f14a3c.jpg

Er dette en hund eller "andre ting"? En eksplodert fotball kanskje? Kenguru med tvangstrøye? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en hund eller "andre ting"? En eksplodert fotball kanskje? Kenguru med tvangstrøye? :)

:) Kombinasjon?

Jeg liker raw, men eneste jeg gjør er jo å endre eksponeringen stort sett, så om det er verd plassen det tar, kan vel diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...