Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben

Symra&Pippin

Recommended Posts

Her er mitt sommerbilde fra i forgårs ;).

2008-06-01-Blomstereng07.jpg

En vakker dag skal jeg ta bilder som er så knivskarpe og har så mye lys i seg som dette! NYDELIG Siri!

Jeg har forøvrig et Canon EOS 450D, og leker meg med en makrolinse av typen Sigma 70-300 mm. Kameraet er bursdagsgave fra gubben til meg og fra meg til gubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar
En vakker dag skal jeg ta bilder som er så knivskarpe og har så mye lys i seg som dette! NYDELIG Siri!

Åhhh, takk, men det kan du helt sikkert greie i dag ;). Det er bare å finne et vakkert motiv, ha litt deilig kveldssol, sikte inn fokus og skyte i vei ;). Bruk av lys er forresten kjempespennende, enten det er medlys, motlys eller lys fra siden ;).

Var ute en snartur i går i det sola var på veg ned bak åsen, og med en lett slørete himmel... da ble det sånn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bilde Siri!

Hvor er det jeg kan kjøpe Photoshop elements? ;)

EDIT:

AyshaOscarogblomster090508069-2.jpg

Jeg kjøpte elements hos Japan Foto på nett, var en av de billigste ;)

Jeg har et Olympus e-410 og er strålende fornøyd. Må vel legge ut noen bilder senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da dobbeltposter jeg litt ja. Legger bare inn noen få bilder som ble tatt i hui og hast i dag.

starlight036.jpg

starlight038.jpg

Nesten likt som det over.

starlight021.jpg

Disse ble tatt i helga:

Diverse031-1.jpg

Diverse062.jpg

Dette ser såå redigert ut!

Diverse110.jpg

Uklart, men bare så kult.

Diverse065.jpg

Ingen av bildene er redigert, eller gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble speileier i mai i år...!

etter mangemange års ønske...

Pentax K200D ;)

*klipp*

Yay, en Pentaxer! ;)

Foreløpig bruker jeg mamma&pappa sitt Pentax istDS fordi jeg er økonomisk fornuftig og venter med å kjøpe mitt eget til jeg har flytta ut og dermed ikke kan bruke deres lenger. Jeg har definitivt planer om Pentax. Hvilket jeg ender opp med er litt avhengig av prisnivå om et års tid... Jeg får se. K20D frister, men jeg tviler litt på at jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg canon eos 350d i mars og angrer ikke et sekund selv om det ikke er verdens beste kamera for å si det mildt :rolleyes:

Det er jo noe HELT annet enn et digital kamera iallefall og jeg har fått utrolig mye utbytte av speilrefleks syns jeg. Men det er en dyr hobby, (jeg vil ha ny linse...)

66435-1211927601-2.jpg

66435-1211927601-5.jpg

66435-1211927601-6.jpg

66435-1211927601-12.jpg

66435-1211927601-14.jpg

66435-1211927601-18.jpg

^ Jeg kan jo til og med fange et sprellende Emma på bilde, jo! Hadde dette blitt tatt med mitt gamle digitalkamera hadde det bare blitt blurretiblurr.

66435-1211927601-21.jpg

66435-1211632870-0.jpg

Og Emma som løper får man også foreviget, selv i kveldslys, selv om det ikke blir så klart da...

66435-1211632870-9-l.jpg

Jeg tror denne mannen tok bilde av meg mens jeg tok bilde av han :ahappy:

66435-1211632870-10-l.jpg

Mai-kveld i Bodø

66435-1211632870-20.jpg

Det ble mange :whistle:

Flere som bruker PHOTOBLOG ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder Camilla. Jeg likte spesielt godt det øverste (jungelbilde med tiger). Skarpt og velkomponert synes jeg.

Tusen takk! :whistle: Det er redigert en del, med tanke på farge blant annet, så jeg sier som Siri, at et velfungerende redigeringsprogram er viktig for å få fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg speilrefleks, og har planer om å kjøpe etter sommeren. (Skal jobbe i sommer.)

Det vannet ser så herlig ut.... Har du redigert bildet, eller var det sånn? :whistle:

Han har nok brukt lang lukkertid for å få frem den slørete effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et dyrt kamera? Er på utkikk etter ett.. :)

Du kan få det for 9000 med to linser (18-55 og 50-200) på japan photo. Vi bestilte på en kamerabutikk "lokalt", og betalte vel litt mindre enn det (var det 8300 kanskje?). Men rundt der ca. Kamerahuset alene ligger på rundt 6500-7000kr tror jeg.

Jeg har ikke fått testet ut kameraet skikkelig enda, lærte meg litt knapper i går og fikk tatt noen testbilder men ikke mer. Gleder meg til å komme skikkelig igang med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nikon D40, og har nå Nikon D80. D40 solgte jeg til brodern for en billig penge da det var noen ting jeg savnet med det. Skulle gjerne lært med om både etterbehandlig og selve det å utnytte potensialet i lys og kamera.

Hos meg så blir det stort sett hundebilder men det hender det sniker seg inn litt andre ting og:

2522783180_c0c468a6eb.jpg

2480284823_d32b969d65.jpg

2486844366_f9365d3377.jpg

2288159648_e2f6f14a3c.jpg

2264165436_7b0a5d8cec.jpg

2210941352_5eb5e644fb.jpg

2206352445_893655f839.jpg

Et par av favortittene jeg tok med D40'en:

428316352_209f127e81.jpg

430247934_d1dc8e4d93.jpg

414725427_34dcbc38ab.jpg

En gang, en vakker dag, skal jeg komme meg på et skikkelig kurs i digital fotografering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke redigert noen av bildene mine siden jeg kjøpte SLR, bildene er tilnærmet perfekt fra kamera.. :)

*Flir*...

Jeg sa til kurslederen vi hadde i går, at jeg ikke så noe poeng i å bruke raw når jeg tok bilder, for jeg hadde jo sjelden behov for å gjøre noen store justeringer på bildene uansett, for kameraet er jo så bra at det fikser det meste automatisk. Han lo litt da, men sa seg jo enig :).

Flotte bilder forresten, Rasha :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nikon D40, og har nå Nikon D80. D40 solgte jeg til brodern for en billig penge da det var noen ting jeg savnet med det. Skulle gjerne lært med om både etterbehandlig og selve det å utnytte potensialet i lys og kamera.

Hos meg så blir det stort sett hundebilder men det hender det sniker seg inn litt andre ting og:

2288159648_e2f6f14a3c.jpg

Er dette en hund eller "andre ting"? En eksplodert fotball kanskje? Kenguru med tvangstrøye? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en hund eller "andre ting"? En eksplodert fotball kanskje? Kenguru med tvangstrøye? :)

:) Kombinasjon?

Jeg liker raw, men eneste jeg gjør er jo å endre eksponeringen stort sett, så om det er verd plassen det tar, kan vel diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...