Gå til innhold
Hundesonen.no

FURminator

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fikk prøve den hos en venninne i dag, og jeg er herved FRELST! Fikk ut så sinnsykt mye pels. Candy har herved fått et lettere liv. Fargen ble også helt enormt mye dypere.

JEG ER FRELST! Furminator<3

Skrevet

Hmm, jeg kjøpte den til katta mi for 1 års tid siden..

Men fikk den liksom ikke helt til jeg :ahappy: noen speiell teknikk eller ?? :)

Skrevet

jeg har hatt en slik i ca ett år nå, men liker den egentlig ikke jeg. Den tar av masse pels riktignok, men på en setter tror jeg rett og slett den ikke fungerer. Min erfaring er iallefall at det faller av masse svarte hår og røytes mindre, men pelsen som blir igjen ser skadet ut. Tørr, pistrete... Virker som om børsten har slipt og kuttet av hår fremfor å fjerne de døde. Noen andre som har slik erfaring eller er det bare jeg som ikke skjønner meg på den?

Skrevet

Jeg er en av de frelste. Solgte alle de andre børstene mine for jeg hadde rett og slett ikke bruk for dem..

Har prøvd den på både Kleiner Münsterländer og Phalene og den tar med seg alt av hår (som jeg vil ha vekk da)..

Men prøvde den på setteren til tanten min nå i påsken og opplevde det samme som deg, Shilamon, det virker som på han så tar den bare og kutter/sliper hårene.. Så den er nok litt forskjellig på forskjellige pelser..

Så hvis man vurderer å skaffe seg den, kan det være lurt å spørre noen som har hund med lik pels (evt. samme rase) sånn at man vet om den virker. Det beste er jo da selvfølgelig å få prøvd en børste.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...