Gå til innhold
Hundesonen.no

Dreadlocks


jeanette-k

Recommended Posts

Du er liberal, går mye kafé, har lilla skjerf, har venner av alle legninger, bor på vestkanten (eller du bodde der, men flyttet), israelerne og palestinerne må skjerpe seg og bli venner (iallefall må de teite israelerne slutte å være så kjipe), du tar buss og sykkel for å unngå CO2, og, og, og...!

How dare you judge me!?! :wub:

Liberal - check! Går veldig sjelden på kafé. Har ikke et eneste skjerf. Venner av alle legninger- check! Bor ikke i Oslo lengre, men da jeg gjorde det bodde jeg på østkanten. Nå bor jeg enda lengre øst i landet. Israelerne og palestinerne prøver jeg særdeles hardt å ikke engasjere meg i.

Jeg har bil, sykkel er for bikkjetrimming.

Next! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar
How dare you judge me!?! :wub:

Liberal - check! Går veldig sjelden på kafé. Har ikke et eneste skjerf. Venner av alle legninger- check! Bor ikke i Oslo lengre, men da jeg gjorde det bodde jeg på østkanten. Nå bor jeg enda lengre øst i landet. Israelerne og palestinerne prøver jeg særdeles hardt å ikke engasjere meg i.

Jeg har bil, sykkel er for bikkjetrimming.

Next! ;)

BAH! :P

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan jeg tenke når jeg ser folk med den frisyren:

*jeg gjør som jeg selv vil og ingen skal komme her og kommer her type menneske*, selvbevist og ikke en sjenert type akkurat, heller det rake mostatte med litt ekstra ( " tøff i tryne" ).

er ikke dermed sagt man er slik ;) men noen ustråler vel kanskje mer når man skiller seg ut på noen slag... om det er med litt røffe hårfriyrer eller klestil osv.

.

Men kler man frisyren syntes jeg det kan se stilig ut :wub: men hadde nok ikke passet det selv tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, oy.. ante ikke at denne posten skulle tiltrekke seg så mye oppmerksomhet :wub:

Men tilbake til topic, er det noen som kan dele litt erfaringer med meg?

For å kommentere det som er blitt sagt her, så syns jeg det er veldig trist at folk er så trangsynte og setter folk i bås kun utifra hvordan de ser ut ;) Men det er som oftest de som går glipp av noe og ikke de som velger å være mer åpen mot forskjelligheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,morsom tråd i grunn, men jeg ble faktisk litt nysgjerrig på det samme som trådstarter her jeg da...

Hvordan lager man dreads på en enkel og holdbar måte?

Hvordan bevarer man det?

Åssen blir håret seende ut når man engang fjerner det?

Må de klippes vekk, eller kan man "åpne" de som en rastaflette?

Trenger de noen spesial behandling liksom? Bortsett fra vanlig vask med shampo?

Hva med balsam?

Marit, som kun har hatt rastafletter i en uke, fordi jeg ble så sykt sår i hodebunnen at jeg ikke fikk sove om natta og tok dem ut. Hvorpå jeg forøvrig mistet x antall 1000 hårstrå samtidig og ble veldig tynn i håret en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager man dreads på en enkel og holdbar måte?

Enkel måte finnes ikke, om de i tillegg skal holde en stund. Mine tok 3 hele dager å lage, det er en stor jobb. Man må få tak i noen som kan å lage de, jeg har heldigvis en venninne som gjorde det for meg. Jeg har selv også dreadet et par hoder, og det er helt sinnsykt hvor mye arbeid det er når man skal gjøre det skikkelig.

Det tar også ganske lang tid før de har satt seg helt og blitt harde og fine. Opp til et halvt år,men det spørs hvor mye man jobber med dem. I begynnelsen er det litt jobb med å få de pakket sammen hardt nok. Jeg har hatt mine i over to år nå, har ingen planer om å klippe de av før jeg blir ei gammel kjerring. Jeg sparer penger på hårklipp og hårprodukter, de er veldig praktiske og så og si vedlikeholdsfrie.

Hvordan bevarer man det?

Man bevarer de ikke. De bevarer seg selv, og når håret gror ut så blir det dreads automatisk. Dreads er veldig low maintenance, og det eneste jeg gjør er å dreade inn løshår innimellom. Ja, jeg tar en runde helt inne ved hodebunnen innimellom, og noen ganger må jeg klippe de fra hverandre. De kan gro sammen litt sånn ved hodebunnen.

Åssen blir håret seende ut når man engang fjerner det?

Som pølser av sammenklumpet og ødelagt hår pent dandert i i sølpebøtta. hehe

Må de klippes vekk, eller kan man "åpne" de som en rastaflette?

De må klippes vekk. Er man heldig kan man redde noen få cm helt innerst ved hodebunnen. Heldigvis er skinna den andre frisyren jeg har vært mest fornøyd med, så for meg er det ikke noe problem. Jeg liker hår som det er lite til ingenting arbeid med. :wub:

Trenger de noen spesial behandling liksom? Bortsett fra vanlig vask med shampo?

Nei. Men det er smart å bruke flass-shampo. Det blir tett i hodebunnen av dreads, og det kan fort begynne å klø om man bruker vanlig shampo.

Hva med balsam?

Hva er vitsen? ;) Dreads er harde og klumpete, og består av helt slitt og ødelagt hår. Ingen balsam i verden fikser det. I verste fall kan de vel bare løsne de opp litt, og det er egentlig bare imot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for svar Mari.

Da vet jeg at jeg IKKE skal prøve dette noen gang... For jeg kan nok banne på at skinna IKKE er noe som ville kledd meg. :wub:

Forøvrig har jeg enkel frisyre uansett. Kjemme, spraye med litt spray, la tørke og vips. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, vi vil jo ta wildlifehabitatet ditt i nærmere ettersyn!

:wub:

Jeg ække så glad i å vise meg fram sånn på Tha Intrawebs, men ok.

Dette er tatt for 1-1,5 år siden. De er en god del lengre nå, så den voldsomme hekkinga av fugler og smågnagere hadde ikke satt igang for fullt enda.

http://farm1.static.flickr.com/193/440517035_8d3aa473a8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i klasse på vgs med ei som hadde hatt dreads. De var ganske tynne, og hun vaska håret og behandla dem med bivoks (??) en gang i uka, tok 3-4 timer hver gang ifølge henne. Hun greide å ta de ut uten å skinne seg. Håret ble mye tynnere og var jo veldig slitt, altså ikke spesielt fint, men hun slapp iallefall å ta bort alt. Tror ikke hun hadde de så veldig lenge, og så var jo hennes som sagt ganske tynne, så det var kanskje derfor hun fikk det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vil ha et MED bevere også, vil vi kke?? :rolleyes:

Dette er ikke utfordre-Mari-tråden. :wub:

Jeg gikk i klasse på vgs med ei som hadde hatt dreads. De var ganske tynne, og hun vaska håret og behandla dem med bivoks (??) en gang i uka, tok 3-4 timer hver gang ifølge henne. Hun greide å ta de ut uten å skinne seg.

Da må hennes ha vært veldig slappe. Mine er helt harde, og garantert umulig å gre ut.

Bivoks en gang i uka? Så vanvittg tungvindt og fullstendig unødvendig... Jeg har ikke puttet noe annet en shampo i mine på over to år. Eller, jo... Det var vel ikke så lenge siden jeg hadde en smørblomst oppi der i et lite innfall. Bare ikke si det til noen, det kan fort ødelegge mitt tøffe navn og rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hvor wannabe hadde ikke det vært liksom? Så patetisk jeg ville sett ut lizzm!

Nei, jeg tenker jeg holder meg til kamphundene gitt! :wub:

Gi den anaboler ;)

haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må hennes ha vært veldig slappe. Mine er helt harde, og garantert umulig å gre ut.

Bivoks en gang i uka? Så vanvittg tungvindt og fullstendig unødvendig... Jeg har ikke puttet noe annet en shampo i mine på over to år. Eller, jo... Det var vel ikke så lenge siden jeg hadde en smørblomst oppi der i et lite innfall. Bare ikke si det til noen, det kan fort ødelegge mitt tøffe navn og rykte.

Det kan godt hende, de var jo veldig tynne, og som sagt tror jeg ikke hun hadde de så lenge. Men det kan jo kanskje være en alternativ måte å gjøre det på om man bare vil prøve det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig kunne aldri hatt dreads. For det første vil jeg ikke engang tenke på hvordan jeg hadde sett ut (*ler*), og jeg ville definitivt sett enda verre ut som skinna! :wub: Så derfor skal jeg nå sette alle med dreads i bås! Hihi, neida. Jeg synes det kan være fint på de som har "stilen". Det er ikke alle som passer til alt altså (deriblant meg), men jeg må si at Mari passer til stilen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må klippes vekk.

Det kommer vel litt ann på hvordan type hår du har og hvor godt de har fått satt seg.. En venninne av meg tok dreads og hadde det i en mnd så gadd hun ikke mer så da gredde hun de ut.. Til min sorg, for hun var dritstilig med de! Hun er så ut som en indianer, men egentlig så er hun fra Vietnam, så hun har jo veldig glatt hår.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...