Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippeten Zoey


Zoey

Recommended Posts

Heia heia! Da har jeg endelig klart å rappe pc'n fra mutter littegrann! Jeg synes nemlig det er grååådig dårlig gjort at hun ikke har fått surra seg til å lage en tråd til meg, og bare meg! Så da gjor jeg det sjøl jeg, er jo som regel sånn om man vil ha noe gjort! :)

Men å men, litt om meg: Jeg er en smellsexy liten whippetsnippet, gatas skjønnhet, og alle gutta's drøm :P

Dette bildet er den første dagen jeg var hos mutter'n.. Du kan jo bare ta det som en selvfølge at jeg har makta i huset etter dette :wub:

snuskenlill.jpg

Men jeg får vel kanskje være litt serriøs også: Jeg er altså nå blitt 1 år og 2mnd, og er dermed heeelt voksen (skjønner ikkenoe når mutter sier jeg er litt "seint ute" Bare tull vettu)

Mine store hobbyer er å slække på sofan (helst med dyna til mutter i nærheten) ,Lufte mutter'n, og holde henne i form..("du får ikke tak i meg" leken er veldig effektiv) Og alle andre ting som er artig!

Agility foreksempel, Det er artig det! Problemet er bare at mutter er så tung i ræva, og klarer jo ikke å holde følge på rettstrekkene, hun har jo Ikke skjønt at det skal gå FORT :P

Nei, nå sier jeg mye stygt om mutter, Men faktumet er at hu er bare verdens beste mutter! Litt streng av og til, menmen..

Hun har bare EN ulempe: Hun har ikke skjønt at det finnes VELDIG DÅRLIG VÆR! Hu skal alltid slepe meg ut i regn og vind, og dra meg med på jobb uansett vær..(hun jobber i en stall, og det er GRUUUSOMT kaldt på vinteren)

Hun bare kaller meg "pinglevesen" når jeg fåfengt skjelver alt jeg kan for å få slippe å gå ut! Men uansett hvor hard jeg stritter i mot, så putter hu bare på meg frakken, og drar meg med.. Jeg prøver også å sette opp "sutretrynet" mitt, Men INGENTING hjelper! :ahappy: (tips mottas med stor taknemmlighet)

Men altså, bortsett fra denne nykken er mutter bra dame hu asså ;)

Men nå får det være nok snakk, nå får jeg fikse noe bilder, sånn at hele hundeverden kan se hvor vakker jeg er! (høy på pæra?!? Neeeh!) :)

DSC00462.jpg Altså: ME

DSC00492.jpg ME

DSC00453.jpg and ME :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker=) Og som du sikkert har skjønt er hun også helt klar over det selv :blush:

Skal nok legge ut litt mindre pene bilder av henne etter hvert også, så kommer "særheten" fram;)

morragretten.jpg

Her er jo "prinsessa" tidlig om morran i den "gruuusome" stallen! (kunne trengt litt mer skjønnhetssøvn kanskje :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp! Det er e stor peronlighet i en liten hund=)

Det er skjelden vanskelig å forstå hva hun synes om sakene!

Har forresten en venninde som har (hatet) mynder, og nektet plent på at de er noe fine i det hele tatt! Inkludrt zoey!

Men så fant Zoey ut at dette usle frmmede mennesket som satt i sofaen HENNS (uhørt!) faktisk kunne brukes til noe fornuftig! Nemlig: Persolig kløpinne, pute, varmeflaske ballkaster mm!

Og for å si det sånn...:Min kjære vnnindes syn på mynder har endet seg noe drastisk, og hun gjentar daglig: "om du skal ha vaper på henne noen gang så MÅ du holde av en til meg asså" Så, nok en person snurret rundt Zoeys "lillefinger :rolleyes:

Hiver inn noen flere bilder jeg (Er jo så artig nå som jeg har fått til photobucet)

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/F...edpbindjakt.jpg - bittelitt busted bare..!

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/F...riperDonett.jpg - trnger jeg si noe..

http://i286.photobucket.com/albums/ll110/F...nca/drakamp.jpg Denne kjær leken avgikk raskt med døden..

DSC00410.jpg Bare GI meg den pølsa ÅKEI?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann! Zoey her igjen!

Tenkte det var på tide med litt nye bilder!

Jeg driver å prøver å lære mutter åssen man skal stille opp en whippet (som meg) på utstilling.. Men gud bedre, det er ikke lett å få det suppehue til å skjønne noe som helst :ahappy:

Men altså, jeg trenger noen tips og råd på hvordan jeg skal stå for å få henne til å forstå det!

Derfor hiver jeg ut noen bilder vi fikk tatt forrige gang jeg trente henne. Så da er det bare å hive ut med komentarer på "stillingene" :hyper:

Her er bildene:

DSC_2307.jpg

DSC_2308.jpg

DSC_2309.jpg

DSC_2310.jpg

Så da er det bare å slenge ut komentarer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann så fin hun er.

Hun har mye slektskap til mine hunder også. Airescot Red Robin som er far og Lindrows mor.. stemmer ikke det;)

Ha en så super dag

Og håper å høre fra deg igjenn;)

Kristin

Jodda! Det stemmer=)

Er veldig fornøyd med henne gemyttmessig, utrolig snill og morsom å ha med å gjøre :)

Så bare jeg lærer meg å stille henne så blir det fart i sakene:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg (Zoey) vært å bada i den store Oslofjord!

Mutter letta jo med kameraet da vettu, så da får jeg hive ut bilder av meg-BADEWHIPPETEN!!

Ps: De litt ulkre ansikstutrykkene er følger av saltvann i nesa :rolleyes:

DSC_2467.jpg

DSC_2469.jpg

DSC_2447.jpg

DSC_2444.jpg

DSC_2453.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Meg igjen her!

Tenkte bare jeg skulle legge ut et bilde for å bevise at jeg ikke bare er sofapynt :P

Jeg kan nemlig gå LYDIGHET også! (når jeg vil vel å merke..)

IMG_2866.jpg

Dette kalles Fri Ved Fot.. Ofte også forkortet FVF!

Det er en øvelse som går ut på at jeg må nistirre mutter inn i sjela mens jeg går eller løper ved siden av henne, også visp, så ramler det plutselig noe vellsmakende inn i munnen min :ahappy:

Og så er det viktig at man nistirrer heeeeele tia, helst så intenst at man kjenner det prikker i bakhodet, det gjelds vist ikke om man bare går pent ved siden av, og ser rett frem for da har man ikke såkalt "kontakt med fører"

Lydighet går også ut på flere øvelser, blandt annet noe som heter "dekk" Og da må man ligge på bakken.. Noe som er fuuuulstendig uaktuelt for min del.. Det er jo serriøst rim ute nå.. og det å ligge på rim..er IKKE digg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink whippsefrøken! så pen FVF går ikke mine to gitt :P

Er det forresten dekken fra hun flinke damen i sverige Zoey har på seg?

Hehe.. ja, hun glimter til gitt :ahappy:

Åja, det er flinke damen i sverige som har sydd.. Det dekkenet der alene har sørget for at Zoey har overlevd vinteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...