Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collie'n Bonnie


LeneG

Recommended Posts

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...

På tide å oppdatere litt her kanskje :)

Bonnie er ferdig med løpetid og har fått falsk drektighet.

Nå om dagen går hun å graver og graver rundt omkring i huset. I teppet sitt, sofaen, skittentøyet. Alt må graves møysommelig gjennom før hun legger seg ned.

Selve Bonnie har blitt mye roligere etter valpe og løpetid men hun er blitt mer vaktsom og direkte slitsom i møtesituasjoner med andre mennesker.

Vet ikke om det er hormonene som gjør det verre. Hun er nok litt mistenksom i utgangspunktet. Vi har alikevel valgt å sterilisere henne da dette problemet med falsk drektighet har det med å gjenta seg.

Har heller ingen planer om kull på henne.

Jeg har prøvd å ta noen vinterbilder :)

vinter2009005-1.jpg

vinter2009004-1.jpg

Bonnie018-1.jpg

Bonnie016-1.jpg

Bonnie012-1.jpg

Bonnie009-1.jpg

Bonnie005-1.jpg

Bonnie003-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor og fin hun har blitt... Fine snøbilder :)

Takk. Synes det er grusomt vanskelig å ta bilder av en gal hund i snøen :)

Hun ser altså bare alvorlig kul ut - spesielt med de ørene *ler*

Eller antenner :) De har visst tenkt til å bli sånn.

Nåh! Så voksen hun har blitt! Smiler hun fremdeles? :) Lykke til med steriliseringen!

Takk! Ja hun smiler ennå. Spesielt når hun leker med pus. Hun ser helt psyko ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med nye bilder. Hun er fin :blink: Noen planer for henne framover?

Ingen spesifikke planer men har forferdelig lyst til å trene oss opp til en LP-konkurranse :icon_confused:

Skal prøve å få tatt bronsemerket først og fremst.

Aller først må jeg bli kvitt ett bjeffeproblem. Hvis hun ikke stopper å bjeffe på alt hun ser så kan jeg ikke ha henne løs noe sted.

Må få meldt meg inn i en hundeklubb så jeg får trent på fellestreninger.

Har altfor få som kan være figuranter. Kanskje jeg kan få mer hjelp på slike treninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesifikke planer men har forferdelig lyst til å trene oss opp til en LP-konkurranse :icon_confused:

Skal prøve å få tatt bronsemerket først og fremst.

Aller først må jeg bli kvitt ett bjeffeproblem. Hvis hun ikke stopper å bjeffe på alt hun ser så kan jeg ikke ha henne løs noe sted.

Må få meldt meg inn i en hundeklubb så jeg får trent på fellestreninger.

Har altfor få som kan være figuranter. Kanskje jeg kan få mer hjelp på slike treninger?

Josie hadde en superoversosial periode, da puttet jeg på henne et vanlig "arbeidsdekken" og skrev på "Ikke forstyrr, jeg jobber", dro med dyret til byen og trente. Det fungerte veldig fint for vår del, kanskje det går an å prøve noe sånt? I fravær av en treningsgruppe sånn inntil videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie hadde en superoversosial periode, da puttet jeg på henne et vanlig "arbeidsdekken" og skrev på "Ikke forstyrr, jeg jobber", dro med dyret til byen og trente. Det fungerte veldig fint for vår del, kanskje det går an å prøve noe sånt? I fravær av en treningsgruppe sånn inntil videre?

Problemet er at jeg ikke helt vet hva hun vil.

Hun ser ett menneske og løper mot mennesket å begynner å bjeffe og knurre.

Hun ser jo farlig ut og folk blir redde.

Jeg tror hun bare passer på litt fordi hun er redd men at hun egentlig vil hilse.

De fleste gangene går rumpa frem og tilbake samtidig som hun bjeffer :icon_confused: og når hun har fått hilse roer hun seg.

Andre ganger kan jeg stoppe å prate med folk. Hun enser dem ikke helt til de hendvender seg til henne.

Da er bråket i gang.

Skikkelig slitsomt og fryktelig vanskelig å trene vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til noen trøst, så har My hatt en skikkelig bjeffeperiode hun også og jeg jobber enda med den bjeffingen som er igjen. Nå er det ikke noe som plager meg, men det var det tidligere altså! Hun bjeffet på de fleste folk hun så ute hvis det var mørkt, hun bjeffet på veiskilt, blomsterpotter og vinden som blåste i trærne. Det meste altså.

Det jeg gjorde var å begynne med menneskene. Jeg belønner henne når hun så mennesker på avstand og fikk henne til å gå på siden av meg og belønnet henne til vi hadde passert. Etterhvert kunne jeg vente med å belønne til vi passerte menneskene og alikevel bjeffet hun ikke. Jeg har på en måte lært henne at synet av mennesker = godbiter eller lek fra meg, og det har en fin bivirkning; nemlig at hun tar kontakt med meg når hun ser mennesker. Er det lyst så prøver hun å hoppe på dem. :icon_confused:

Bruker du klikker er det en veldig lur ting å ta med seg ut hvor man kan møte "bjeffeobjekter", og da gjelder det å få klikket og belønnet før hun begynner å bjeffe. Hvis du ikke kommer henne i forkjøpet må du bare overse henne hvis du ikke har et triks som får henne til å roe seg. My funker ingenting på, har hun først begynt å bjeffe på noen så må hun bare bjeffe fra seg også prøver vi på nytt neste gang. Det nytter ikke å kommandere henne i sitt/ligg, holde rundt snuten, snakke til henne eller noe så jeg drar henne bare med meg og later som ingenting. Har faktisk erfart at hun merker selv at folk ikke er så skumle alikevel etter at hun har prøvd å "skremme" dem med bjeffingen sin. Hun kan f.eks gå forbi et menneske i begynnelsen av turen og bjeffe på det, og neste mennesket vi møter er hun bare nysgjerrig på og vil bort til - antagelig fordi hun så at hun ikke fikk noen reaksjon hos det forrige mennesket hun prøvde å "skremme"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til noen trøst, så har My hatt en skikkelig bjeffeperiode hun også og jeg jobber enda med den bjeffingen som er igjen. Nå er det ikke noe som plager meg, men det var det tidligere altså! Hun bjeffet på de fleste folk hun så ute hvis det var mørkt, hun bjeffet på veiskilt, blomsterpotter og vinden som blåste i trærne. Det meste altså.

Det jeg gjorde var å begynne med menneskene. Jeg belønner henne når hun så mennesker på avstand og fikk henne til å gå på siden av meg og belønnet henne til vi hadde passert. Etterhvert kunne jeg vente med å belønne til vi passerte menneskene og alikevel bjeffet hun ikke. Jeg har på en måte lært henne at synet av mennesker = godbiter eller lek fra meg, og det har en fin bivirkning; nemlig at hun tar kontakt med meg når hun ser mennesker. Er det lyst så prøver hun å hoppe på dem. :icon_confused:

Bruker du klikker er det en veldig lur ting å ta med seg ut hvor man kan møte "bjeffeobjekter", og da gjelder det å få klikket og belønnet før hun begynner å bjeffe. Hvis du ikke kommer henne i forkjøpet må du bare overse henne hvis du ikke har et triks som får henne til å roe seg. My funker ingenting på, har hun først begynt å bjeffe på noen så må hun bare bjeffe fra seg også prøver vi på nytt neste gang. Det nytter ikke å kommandere henne i sitt/ligg, holde rundt snuten, snakke til henne eller noe så jeg drar henne bare med meg og later som ingenting. Har faktisk erfart at hun merker selv at folk ikke er så skumle alikevel etter at hun har prøvd å "skremme" dem med bjeffingen sin. Hun kan f.eks gå forbi et menneske i begynnelsen av turen og bjeffe på det, og neste mennesket vi møter er hun bare nysgjerrig på og vil bort til - antagelig fordi hun så at hun ikke fikk noen reaksjon hos det forrige mennesket hun prøvde å "skremme"

Ja. Det er til stor trøst selv om jeg ikke unner noen andre det problemet :wub:.

Bonnie går fint forbi møtende folk. Hun bjeffer ikke før de prøver å ta kontakt eller går direkte mot henne.

Det største problemet er når hun er løs. DA skal hun på død og liv bort å bjeffe på dem.

Jeg er gjerne figurant for dere. Lengesiden Bonnie har møtt meg - så hun burde ikke kjenne meg igjen heller. :P

Kjempefint :P. Da må jeg bare finne ut hva som er lurest å prøve på når vi møtes.

Prøve som Anikken sier ovenfor her kanskje. Bortsett fra at passeringen er jo ikke problemet :blink:

Noen lure ideer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint :wub:. Da må jeg bare finne ut hva som er lurest å prøve på når vi møtes.

Prøve som Anikken sier ovenfor her kanskje. Bortsett fra at passeringen er jo ikke problemet :wub:

Noen lure ideer???

Hmh... Må gjøre det positivt for henne på et vis. Skal legge hodet i bløt og se om jeg kommer på noe lurt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...