Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrent fisk

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet
Du følger ganske godt med selv også da :P Hehe.. Kan resultatene hennes i LP og sånn..

Ja, jeg er fornøyd med egen resultater så langt! Kjempe! Men jeg liker også å følge med på andre, se hva de får og hvordan de gjør ting :P

det var fordi Benedicte fortalte det selv :P

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg følger med på alt som har med LP å gjøre jeg :P hehe

jeg følger masse med på LP, men andre som trener det gidder jeg ikke å bry meg om. Hvis en annen gjør det bra blir jeg glad, men jeg gidder seriøst ikke å bry meg med sånt! da mener jeg man har helt tydelige fritidsproblemer. Man kan finne feil ved alle, men hvorfor lete? det blir bare for dumt ass... selv om min hund var umotivert på konkuransen(dette var pga tette, betente og hovne analkjerter) og jeg sa at jeg ikke hadde spesiellt lyst til å gå, men komme meg hjem til en dyrlege så fort som mulig. Men likevel, selv om Vicky ikke hadde det bra gjorde hun det greit! jeg ser den lyse siden ved alle konkuranser. hun kom på 2 plass selv om hun gjorde det som ille som det går ann. Jeg ser på det på en annen måte, jeg ser på det som at min hund med tette, betente og hovne analkjertler gjorde så godt hun kunne den dagen, og det er DET som betyr noe. Og jeg bryr meg ikke noe om å lete etter dritt ved andre som trener, det har jeg null interesse av. Min interesse legger jeg i HUNDEN MIN, og ikke annet. Det er hyggelig og morro å høre at det går bra med andre, men annet kan jeg bare drite i når det gjelder trening.

Skrevet

jeg følger masse med på LP, men andre som trener det gidder jeg ikke å bry meg om. Hvis en annen gjør det bra blir jeg glad, men jeg gidder seriøst ikke å bry meg med sånt! da mener jeg man har helt tydelige fritidsproblemer. Man kan finne feil ved alle, men hvorfor lete? det blir bare for dumt ass... selv om min hund var umotivert på konkuransen(dette var pga tette, betente og hovne analkjerter) og jeg sa at jeg ikke hadde spesiellt lyst til å gå, men komme meg hjem til en dyrlege så fort som mulig. Men likevel, selv om Vicky ikke hadde det bra gjorde hun det greit! jeg ser den lyse siden ved alle konkuranser. hun kom på 2 plass selv om hun gjorde det som ille som det går ann. Jeg ser på det på en annen måte, jeg ser på det som at min hund med tette, betente og hovne analkjertler gjorde så godt hun kunne den dagen, og det er DET som betyr noe. Og jeg bryr meg ikke noe om å lete etter dritt ved andre som trener, det har jeg null interesse av. Min interesse legger jeg i HUNDEN MIN, og ikke annet. Det er hyggelig og moro å høre at det går bra med andre, men annet kan jeg bare drite i når det gjelder trening.

Jeg ser positivt i mye jeg, og for meg er det helt ok at folk bruker Cita som et klikkerhund_eksempel, og sammenligner med andre hunder trent med andre metoder, for det lærer jeg av :wink: Men dersom du ikke vil at jeg skal bruke Vicky som eksempel lenger, så skal jeg slutte med det - I promise :wink:

Skrevet

Jeg ser positivt i mye jeg, og for meg er det helt ok at folk bruker Cita som et klikkerhund_eksempel, og sammenligner med andre hunder trent med andre metoder, for det lærer jeg av :wink: Men dersom du ikke vil at jeg skal bruke Vicky som eksempel lenger, så skal jeg slutte med det - I promise :wink:

det har jeg sagt fler ganger, tok lang tid før det gikk gjennom :P men men, bedre sent enn aldri. Jeg for den sakts skyld har meldt meg ut av alle treningsmetode diskusjoner. :P

Skrevet
Jeg for den sakts skyld har meldt meg ut av alle treningsmetode diskusjoner. :wink:

Kanskje jeg også brude gjøre det? :P :oops: De diskusjonene kan jo nesten ødelegge vennskap --- faktisk :P

Skrevet

Kanskje jeg også brude gjøre det? :P :oops: De diskusjonene kan jo nesten ødelegge vennskap --- faktisk :P

ja, man ser tydelig det...

Skrevet

to mennesker som har totalt ulike meninger vil aldri kunne fungere ordentlig som venner. Blir som Elisa sa i en annen tråd - man må ha forståelse for hverandre og føle at man står på lik linje. Altså.. jeg krever ikke at vennene mine skal være enig med meg i alt - det er for mye forlangt. Men visste ting er det greit at det går an å snakke om og å være enig om :P

Skrevet
to mennesker som har totalt ulike meninger vil aldri kunne fungere ordentlig som venner. Blir som Elisa sa i en annen tråd - man må ha forståelse for hverandre og føle at man står på lik linje. Altså.. jeg krever ikke at vennene mine skal være enig med meg i alt - det er for mye forlangt. Men visste ting er det greit at det går an å snakke om og å være enig om :P

helt enig i dette. Før eller siden så kommer man til et punkt der man går hver sin vei fordi forskjellene på interesser blir for stor og man har ikke noe som knytter hverandre sammen mer...

Skrevet

jaja... er selvfølgelig enig. Men jeg har troen på at ulike mennesker hvertfall kan være hyggelig med hverandre...

Off topic:

Og et spørsmål til Benedicte bare:

Var det ikke du og Guro som startet hundeferien, og nå skal du ikke være med? :? virker som du ikke har det samme forholdet til Guro og meg etter leiren. Isåfall hvorfor det? :?

Skrevet
Var det ikke du og Guro som startet hundeferien, og nå skal du ikke være med? virker som du ikke har det samme forholdet til Guro og meg etter leiren. Isåfall hvorfor det?

Jo, vi skulle ha hundeferien sammen i 2005 :cry:

Men da skulle den være i Holmestrand, og siden jeg har familie i Vestfold hadde det vært lettere for meg å komme fram og tilbake :wink: Men i Kristiansand kjenner jeg ingen, så da hadde det blitt mye mer stress og sånt, så jeg orket rett og slett ikke :? Og meg Guro er som to dråper vann - hun kommer hit i høstferien og jeg skjønner ikke at leiren skulle ha gjort noe med vennskapet vårt :cry: Vi er uenige i treningsmetoder og sånt, men vi diskuterer det aldri sammen og det har absolutt aldri vært noe problem :wink: Det syns jeg vi også burde, hehe :wink:

Skrevet

Jo, vi skulle ha hundeferien sammen i 2005 :cry:

Men da skulle den være i Holmestrand, og siden jeg har familie i Vestfold hadde det vært lettere for meg å komme fram og tilbake :wink: Men i Kristiansand kjenner jeg ingen, så da hadde det blitt mye mer stress og sånt, så jeg orket rett og slett ikke :? Og meg Guro er som to dråper vann - hun kommer hit i høstferien og jeg skjønner ikke at leiren skulle ha gjort noe med vennskapet vårt :cry: Vi er uenige i treningsmetoder og sånt, men vi diskuterer det aldri sammen og det har absolutt aldri vært noe problem :wink: Det syns jeg vi også burde, hehe :wink:

hvilke treningsmetoder bruker Guro da?

Skrevet

hvilke treningsmetoder bruker Guro da?

Vet egentlig ikke helt :? Hun har ikke noe bestemt liksom, men hun trener ikke klikkertrening på salukiene i hvert fall. Vet ikke hva hun har av meninger med will to please og slikt, for vi snakker kun utstilling sammen :cry:

Skrevet

Guro, Lill, Kathrine og meg kaller oss hvertfall nordenstammere :cry: det er jentene sine det :cry:

Skrevet

Vet egentlig ikke helt :? Hun har ikke noe bestemt liksom, men hun trener ikke klikkertrening på salukiene i hvert fall. Vet ikke hva hun har av meninger med will to please og slikt, for vi snakker kun utstilling sammen :cry:

hehe okei! :wink:

Skrevet
*hotshark* Moderatorer?

Ro deg litt da..

ekke alle som kom inn på forumet i går..

syntes det er dårlig gjort å "rakke" på det vi gjør selv om du ikke er mod lenger..

ekke alle som har mulighet til å være innpå hele kvelden.. jeg for min del prøvde å komme inn mellom sju til ti og fikk det ikke til:(

Skrevet
det var ett innlegg som var posta to ganger.............
det blir for dumt å mase på dere om det, brukeren kan jo selv gå inn og slette det ene innlegget... det gjorde jeg selv i går.... :cry:
Skrevet

Ro deg litt da..

ekke alle som kom inn på forumet i går..

syntes det er dårlig gjort å "rakke" på det vi gjør selv om du ikke er mod lenger..

ekke alle som har mulighet til å være innpå hele kvelden.. jeg for min del prøvde å komme inn mellom sju til ti og fikk det ikke til:(

var ikke meningen å rakke ned på dere... alt jeg sier blir feil nå

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...