Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er egentlig "gangavstand"?


C.J

Recommended Posts

Hvor langt går man på en halvtime da?

Jeg vil si at opptil ca 2,5 - 3 kilometer er gangavstand. Jeg bor seks km fra sentrum, dvs at det tar ca en time å gå ned, og det ser jeg overhodet ikke på som gangavstand (i alle fall ikke i "de tidlige timer" når jeg er trøtt og sliten og har seks km oppoverbakke mellom meg og huset mitt....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt går man på en halvtime da?

Jeg vil si at opptil ca 2,5 - 3 kilometer er gangavstand. Jeg bor seks km fra sentrum, dvs at det tar ca en time å gå ned, og det ser jeg overhodet ikke på som gangavstand (i alle fall ikke i "de tidlige timer" når jeg er trøtt og sliten og har seks km oppoverbakke mellom meg og huset mitt....).

Enig i det.. Generelt sett synes jeg ca en halvtimes tid er gangavstand, men når det gjelder boligannonser er det jo ofte pyntet litt på sannheten da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg gangavstand f.eks fra et hotell til sentrum osv, så vil jeg si 10-15 min. Jeg kan også si at jeg bor gangavstand fra stallen f.eks, fordi det er overkommelig å gå dit. Nå tar det meg riktignok over en time, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 min/ en halvtime. Det finnes mennesker som går Norge på langs, men det er ikke det det er snakk om... Og jeg er enig i at hvis det f eks er avstand fra hotell til sentrum/klubber/shopping e.l så er det ennå kortere, 15-20 min maks. Og for barneskoler, barnehage eller butikk... ennå kortere enn det igjen, 5-10 min voksengange maks. (Vi bor 500 m fra skolen og ungene bruker fort tre kvarter hjem :ahappy: )

Hadde noen oppvasker ang annonser for hus på Nøtterøy, hvor det var steinkast og golfslag og rusleturer til det meste innen en mil den ene eller andre veien...det være seg skoler, sentrum, sjøen, golfbanen, tjøme og verdens ende etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...