Gå til innhold
Hundesonen.no

Bartesnuppa er født


Raksha

Recommended Posts

Endelig kan jeg gledet meg til noe jeg og.

På onsdag kveld ble 6 små levende valper hjulpet ut av mor Eli ved hjelp av keisersnitt, 3 tisper og 3 hanner. En av de små tispene skal bli min. :P

Rasen er Riesenschnauzer - sort.

Mor er Black Emac Italian Impression. Titler og premieringer: N UCH, SVENSK VINNER-08, BEST IN SHOW 24.06.06, 3.BIS 03.02.07, Klubbvinner NSBK 04.02.07, 3.BIS 16.06.07 (LUBIESZYN, POLEN)

Far er Terco De Pichera. Titler og premieringer: CZ JUNIORCAMPION, ISPU Klubsieger - 06, CZ UCH, DEUTSCHER CHAMPION (VDH), IPO I (Vet han har tatt IPO2 nå nylig). Junior Czech Club Winner, Junior Champion CZ , 2x Junior BIS, BIS KSA Erlangen, CZ National Winner+BOB, Czech Club Winner 06+BOB+BIS, CZ Winner of National Special Show 06+BOB+BIS, Klubsieger-D, Vize-Jahrhundert Sieger 06-D, 5xCACIB, CACA-Wels-A 2005, DT cham., VDH cham.

Jeg trenger desperat navnetips. Har noen enkle krav, og det er at de helst ikke skal inneholde R, og de skal være uvanlige hundenavn, gjerne med en betydning.

Raksha er liksom det selvskrevne alternativet, men ja, vil gjerne ha flere alternativer, uten r.

Sånn, da er premieringer og sånt også på plass. Hun har stoooore fotspor å følge den snuppa her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar

Grattis snuppa :P

Men du mangler titler og sånn på mor og far da...

Jeg har jo hatt den glede å møte Eli mange ganger, og hun er min ultimate riesenfavoritt på damesiden. Så full av personlighet som det går an å få dem!

Navn ja..

To stavelser og uvanlig navn?

Ella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse. Gleder meg til å se valpebilder senere. :P

Her er noen meget uvanelige navnforslag:

  • Yara
  • Finella
  • Haily
  • Abiella
  • Brioni
  • Citzy
  • Dobrinka
  • Eylena

Det var de jeg kom på i denne omgang! Lykke til d finner nok det navnet du selv føler passer til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :P

Ja, jeg håper alle krysser fingra og sender positive vibber til at jeg eeeendelig får en frisk hund som skal være hos meg i mange mange mange år.

Anette: Du skal selvsagt få kose bartedyret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper alle krysser fingra og sender positive vibber til at jeg eeeendelig får en frisk hund som skal være hos meg i mange mange mange år.

Klart du skal ha det nå, noe annet kommer ikke på tale nemlig :closedeyes: Jeg unner deg virkelig dette, og håper det blir et lite lys i tunnelen for din del...

Gleder meg masse til å følge utviklingen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for navnetips, leser og vurderer. :P Navnet må passe til ei rampete frøken med sorte barter. Må nok lese navnene endel ganger før jeg kan gjøre meg opp mening om dem.

Gratulerer!, og -

ja, det fortjener du virkelig å få, nå.

Tusen takk. :P

Klart du skal ha det nå, noe annet kommer ikke på tale nemlig :closedeyes: Jeg unner deg virkelig dette, og håper det blir et lite lys i tunnelen for din del...

Gleder meg masse til å følge utviklingen! :P

Takk! Det føles fryktelig rart å ha noe å glede seg til, når ting er som de er med Abby. Men jeg tenker at jeg har lov til å være glad. Faktisk. Og Abby syns bare det er kjempestas at jeg er glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på gresk mytologi:

Selene: godess of the moon

Nike: godess of viktory

Eos: godess of the dawn

Hecate

Medusa

Ceto: Goddess of the dangers of the ocean and of sea monsters

Egyptisk:

Anuket: godess of the Nile river

Heget - goddess of childbirth and fertility

Isis - goddess of magical power and healing

Satis - the goddess who represented the flooding of the Nile River, ancient war, hunting, and fertility goddess

Seshat - goddess of writing, astronomy, astrology, architecture, and mathematics

Swenet - goddess of the ancient city on the border of southern Egypt at the Nile River

Mafdet - she who runs swiftly

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det føles fryktelig rart å ha noe å glede seg til, når ting er som de er med Abby. Men jeg tenker at jeg har lov til å være glad. Faktisk. Og Abby syns bare det er kjempestas at jeg er glad.

Klart du har lov til å være glad... Man må glede seg over ting, til tross for at ting generelt er trist, kjedelig, mørkt og leit. Du har gjort alt du kan for Abby, alt du egentlig kan gjøre nå er å se fremover. Selv om det er meget vanskelig, jeg er imponert over hvor godt du takler situasjonen :P

Og forresten; riesen er en herlig rase, jeg siklet meg nesten i hjel over en hannhund som deltok på et kurs jeg var på med på for noen år siden :P

Edit: og for noen titler på foreldrene da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det flere navn jeg likte sånn ved første øyekast. Både Medina og Medusa og flere andre. :P Skal tygge på alle sammen, og vil gjerne ha flere forslag.

Klart du har lov til å være glad... Man må glede seg over ting, til tross for at ting generelt er trist, kjedelig, mørkt og leit. Du har gjort alt du kan for Abby, alt du egentlig kan gjøre nå er å se fremover. Selv om det er meget vanskelig, jeg er imponert over hvor godt du takler situasjonen :P

Og forresten; riesen er en herlig rase, jeg siklet meg nesten i hjel over en hannhund som deltok på et kurs jeg var på med på for noen år siden :P

Edit: og for noen titler på foreldrene da :P

Takk. :P

Hihi foreldra er vakre, vakre, skapninger som også er flotte mentalt og funksjonelle. Jeg er i utgangspuntet ikke ute etter utstillingshund, men blir hun bra, så stilles hun selvsagt. Jeg vil ha en hund jeg kan jobbe og trene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep! Nå kan jeg rope det ut til hele verden. :P Sånn at småpikene og småguttene vet at de skal holde seg friske og raske, og mamma Eli vet at hun skal passe godt på hele gjengen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh jeg gleder meg til bildespam, for ikke snakke om å kosemose bartis! :P

Hva med Bertine? :P

Jeg og!

Bertine? Berrrrrrrrrrrrtine? *grøsse* :P

Den hannhunden var jo bare :P

Spennende med valp, jeg visste ikke at du skulle ha. Nå får du også lange uker forran deg, hihi. Lykke til med navn, det er et ******* :P

Ja, han er rett og slett rålekker. :P

Det har vært planlagt lenge, rasen har jeg sikla på i mange år. Har vurdert og forkasta en hel haug med mellomstore og store raser og vender liksom alltid tilbake til Riesen. Men, ja, jeg har gått stille i dørene med det, så er vel bare et fåtall som har visst om det intill helt nylig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Høres ut som virkelig flotte foreldre :P

Navneforslag:

Betina

Yri, Yra, Yrja, Irja (med R da ...)

Navn med mening:

BELLONA Roman counterpart of Greek Enyo, myth name of a goddess of war, derived from the Latin word bellum, meaning "to fight." The English word belligerent ("war-bearing") derives from the same root. Bellona predates both Mars and Ares and may have been the Romans' first war deity. In art she is usually depicted wearing a helmet and carrying a weapon.

MEDUSA: "Guardian." Latin form of Greek Medousa, name of one of the three Gorgons who had snakes for hair, and whose glance turned anyone who looked at them to stone.

VIVIANA: Feminine form of Roman Vivianus, meaning "alive; animated; lively."

AKUA: African Akan name meaning "born on Wednesday."

EKUA: Variant of African Akan Akua, meaning "born on Wednesday."

Det var noen fra meg :P

Hvorfor ikke R, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp Hurra lille bartesnuppa er født :P(og hemmeligheten er ute!) :P

Jeg er så glad på dine vegne! :P

Og nå skal du finne navn, det er vanskelig det! Men da har du noe å bruke de neste 8 ukene på.. :P

Personlig synes jeg Elliken er tøft og søtt og Eine er fint , det er et gammelt norrønt jentenavn. Jeg liker godt blomsternavn også jeg som Lyng, Ryllik (men det er jo på R..)

Riesenschnauzer er jo en gammel tysk rase, så tyske navn som Ada, Agnes, Flora, Koraosv kan jo være artig? Du kan sjekke ut tyske/bibliske/mytologiske navn på http://www.behindthename.com

Forøvrig synes jeg LuLu er stilig, men det er kanskje litt sukkersøtt..?

Igjen gratulerer!

Det at du er glad, gjør Abby glad, så ikke "spar" på gleden, men kos dere begge to. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...