Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig funnet sted for NKK tr.heim..

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Det går i det minste buss direkte herfra til dit, for det er akkurat litt for langt å gå om man skal ha med seg stol og være der en hel dag. Hadde håpet på Granåsen jeg men - bedre enn Støren ja.

Skrevet

Bedre enn Støren, men jeg savner også Leangen. Sara skal kjøpe en campingplass der det skal holdes hundestevner av ulike slag hele året, sier hun. Med masse hytter der folk kan bo, agilitybaner og stor innendørshall. DET blir saker det.

Skrevet

Det er klart bedre enn Støren og mye lettere å kombinere med rasespesialer som arrangeres i Trondheim, men det er jo klart at noen kanskje blir litt irriterte når de ikke får stille seg opp med campingvogn/bobil. Forøvrig regner jeg med at det skrives i stor og tydelig skrift på PM at det er på Heimdal - ikke alle er innom nkk og sjekker hele tiden, liksom.

Skrevet
Påmeldingsfristen utløper på mandag folkens! :wub:

Oi, jeg må skaffe penger!

Skal jeg melde på Albin og, eller bare Bella?

Han står jo for championatet, men certet får han ikke alikevel og 290,- er mye penger når man er blakk!

Mamma vil ikke melde han på så det er jeg som må betale hvis jeg vil stille han <_<

Skrevet

Æh, er SÅ usikker. Finsk dommer som er schnauzeroppdretter liksom. Det er isåfall Enya som skal stilles. Siljeee? Du må bestemme deg for om hun skal eller ikke :)

Skrevet

Saupstad skiskytterarena ja. Er det der jeg tror det er mon tro? I skogen ved saupstad og Huseby? Isåfall tror jeg man vil få store problemer med nok parkeringsplass der?

Skrevet

Av og til virket det å leie et stort plenjorde som en god og billigere løsning spør du meg. De kan få det rett over veien her, får plass til 15 ringer :)

Jeg skal vurdere etter søndagen om vi skal (antakelig får vi ikke championatet der heller) og da reiser vi en tur opp :) Skal kanskje stille en GS der også.

Guest Christine
Skrevet
Av og til virket det å leie et stort plenjorde som en god og billigere løsning spør du meg. De kan få det rett over veien her, får plass til 15 ringer :)

Jeg skal vurdere etter søndagen om vi skal (antakelig får vi ikke championatet der heller) og da reiser vi en tur opp :) Skal kanskje stille en GS der også.

+ en ES :)

Edit:

Hva er greia med Leangen egentlig? Hvorfor får de ikke ha det der?

Skrevet
Saupstad skiskytterarena ja. Er det der jeg tror det er mon tro? I skogen ved saupstad og Huseby? Isåfall tror jeg man vil få store problemer med nok parkeringsplass der?

eh...har dere vært der?

Det er en gedigen parkeringsplass der jo. Mye bedre parkering der enn på leangen.

Skrevet
eh...har dere vært der?

Det er en gedigen parkeringsplass der jo. Mye bedre parkering der enn på leangen.

Hvis det er der jeg tror det er så har jeg vært der ja,mange ganger. Så vidt jeg vet er det en grusparkeringsplass der. På leangen får man jo parkert rundt området og langs veiene rundt der,men det ser jeg for meg blir vanskelig på Saupstad. Det er jo alltid stappfullt på Leangen.

Skrevet
Hvis det er der jeg tror det er så har jeg vært der ja,mange ganger. Så vidt jeg vet er det en grusparkeringsplass der. På leangen får man jo parkert rundt området og langs veiene rundt der,men det ser jeg for meg blir vanskelig på Saupstad. Det er jo alltid stappfullt på Leangen.

har vanskelig for å tro at det blir fult på den store grusplassen egentlig.Det har jo vært arangert nm i skiskyting der osv...Aldri vært noe problem.

Tror det blir en fin plass å ha utstilling jeg.

Har vært på noen utstillinger på leangen i varmen og det var fryktelig trangt og varmt nedi gropa der.

På Saupstad er det jo i skogbrynet,grønt gress og en sval bris.

Gleder meg til å rusle dit å se.

Skrevet
Edit:

Hva er greia med Leangen egentlig? Hvorfor får de ikke ha det der?

Rehabilitering av området såvidt meg bekjent.

Og nei, det er ikke like gode parkeringsforhold som på Leangen. På Leangen ble det parkert på oversiden, nedsiden, inne i skøytehallen, langs vegene på alle kanter, nærliggende bedriftsparkeringsplasser mm. På Saupstad er det en parkeringsplass, ikke mulighet for å parkere langs veien (60 sone = parkering forbudt), ingen nærliggende parkeringsplasser som kan lånes av bedrifter. Jeg er glad bussen går forbi for å si det sånn..

Guest Christine
Skrevet
Rehabilitering av området såvidt meg bekjent.

Og nei, det er ikke like gode parkeringsforhold som på Leangen. På Leangen ble det parkert på oversiden, nedsiden, inne i skøytehallen, langs vegene på alle kanter, nærliggende bedriftsparkeringsplasser mm. På Saupstad er det en parkeringsplass, ikke mulighet for å parkere langs veien (60 sone = parkering forbudt), ingen nærliggende parkeringsplasser som kan lånes av bedrifter. Jeg er glad bussen går forbi for å si det sånn..

Okei, så da begynner de med det i sommer eller noe?

For den 31. Mai nå så skal det være jakthundutstilling på Leangen...

Jaja, ok da Christine :)

Hvilket underlag kan vi vente oss her?

Gress, skogbunn, asfalt, grus, betong?

Men du må si i fra hvis du ikke vil da :)

Guest Christine
Skrevet
Haha, klart vi jeg. Er fan av Vegas jo :) :)

Haha, så bra! :P

Når ? Hva skjer der? 'ble nysgjerrig ! :)

Det står jo i innlegget mitt. 31. Mai- jakthundutstilling.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...