Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig funnet sted for NKK tr.heim..


MarieR

Recommended Posts

Bedre enn Støren, men jeg savner også Leangen. Sara skal kjøpe en campingplass der det skal holdes hundestevner av ulike slag hele året, sier hun. Med masse hytter der folk kan bo, agilitybaner og stor innendørshall. DET blir saker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart bedre enn Støren og mye lettere å kombinere med rasespesialer som arrangeres i Trondheim, men det er jo klart at noen kanskje blir litt irriterte når de ikke får stille seg opp med campingvogn/bobil. Forøvrig regner jeg med at det skrives i stor og tydelig skrift på PM at det er på Heimdal - ikke alle er innom nkk og sjekker hele tiden, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeldingsfristen utløper på mandag folkens! :wub:

Oi, jeg må skaffe penger!

Skal jeg melde på Albin og, eller bare Bella?

Han står jo for championatet, men certet får han ikke alikevel og 290,- er mye penger når man er blakk!

Mamma vil ikke melde han på så det er jeg som må betale hvis jeg vil stille han <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saupstad skiskytterarena ja. Er det der jeg tror det er mon tro? I skogen ved saupstad og Huseby? Isåfall tror jeg man vil få store problemer med nok parkeringsplass der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til virket det å leie et stort plenjorde som en god og billigere løsning spør du meg. De kan få det rett over veien her, får plass til 15 ringer :)

Jeg skal vurdere etter søndagen om vi skal (antakelig får vi ikke championatet der heller) og da reiser vi en tur opp :) Skal kanskje stille en GS der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Av og til virket det å leie et stort plenjorde som en god og billigere løsning spør du meg. De kan få det rett over veien her, får plass til 15 ringer :)

Jeg skal vurdere etter søndagen om vi skal (antakelig får vi ikke championatet der heller) og da reiser vi en tur opp :) Skal kanskje stille en GS der også.

+ en ES :)

Edit:

Hva er greia med Leangen egentlig? Hvorfor får de ikke ha det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saupstad skiskytterarena ja. Er det der jeg tror det er mon tro? I skogen ved saupstad og Huseby? Isåfall tror jeg man vil få store problemer med nok parkeringsplass der?

eh...har dere vært der?

Det er en gedigen parkeringsplass der jo. Mye bedre parkering der enn på leangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh...har dere vært der?

Det er en gedigen parkeringsplass der jo. Mye bedre parkering der enn på leangen.

Hvis det er der jeg tror det er så har jeg vært der ja,mange ganger. Så vidt jeg vet er det en grusparkeringsplass der. På leangen får man jo parkert rundt området og langs veiene rundt der,men det ser jeg for meg blir vanskelig på Saupstad. Det er jo alltid stappfullt på Leangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er der jeg tror det er så har jeg vært der ja,mange ganger. Så vidt jeg vet er det en grusparkeringsplass der. På leangen får man jo parkert rundt området og langs veiene rundt der,men det ser jeg for meg blir vanskelig på Saupstad. Det er jo alltid stappfullt på Leangen.

har vanskelig for å tro at det blir fult på den store grusplassen egentlig.Det har jo vært arangert nm i skiskyting der osv...Aldri vært noe problem.

Tror det blir en fin plass å ha utstilling jeg.

Har vært på noen utstillinger på leangen i varmen og det var fryktelig trangt og varmt nedi gropa der.

På Saupstad er det jo i skogbrynet,grønt gress og en sval bris.

Gleder meg til å rusle dit å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Hva er greia med Leangen egentlig? Hvorfor får de ikke ha det der?

Rehabilitering av området såvidt meg bekjent.

Og nei, det er ikke like gode parkeringsforhold som på Leangen. På Leangen ble det parkert på oversiden, nedsiden, inne i skøytehallen, langs vegene på alle kanter, nærliggende bedriftsparkeringsplasser mm. På Saupstad er det en parkeringsplass, ikke mulighet for å parkere langs veien (60 sone = parkering forbudt), ingen nærliggende parkeringsplasser som kan lånes av bedrifter. Jeg er glad bussen går forbi for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Rehabilitering av området såvidt meg bekjent.

Og nei, det er ikke like gode parkeringsforhold som på Leangen. På Leangen ble det parkert på oversiden, nedsiden, inne i skøytehallen, langs vegene på alle kanter, nærliggende bedriftsparkeringsplasser mm. På Saupstad er det en parkeringsplass, ikke mulighet for å parkere langs veien (60 sone = parkering forbudt), ingen nærliggende parkeringsplasser som kan lånes av bedrifter. Jeg er glad bussen går forbi for å si det sånn..

Okei, så da begynner de med det i sommer eller noe?

For den 31. Mai nå så skal det være jakthundutstilling på Leangen...

Jaja, ok da Christine :)

Hvilket underlag kan vi vente oss her?

Gress, skogbunn, asfalt, grus, betong?

Men du må si i fra hvis du ikke vil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Haha, klart vi jeg. Er fan av Vegas jo :) :)

Haha, så bra! :P

Når ? Hva skjer der? 'ble nysgjerrig ! :)

Det står jo i innlegget mitt. 31. Mai- jakthundutstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
    • Straks 5 måneder gammel nå ☺️ Skal få tatt nytt oppstillingsbilde, veid og målt han en dag.  Jeg tror jeg kan si han er husren nå! 🎉 Flere uker har gått uten uhell. Når vi har vært på besøk hos andre passer jeg litt ekstra på, da han ikke er kjent der og kanskje mer gira. Men på besøk hos en venninne ga han faktisk beskjed om at han måtte ut å tisse ved å skrape på døren 😁 På hytten til svigers er vi ute nesten hele dagen, så der passer jeg ikke særlig på han, og han har heller ikke hatt uhell der heller ☺️ Han er en veldig enkel og grei valp. Han biter svært sjeldent på ting han ikke skal bite på, han biter lite på oss selv om han er midt i tannfelling.  Litt vilter av og til da han er veldig glad i folk og vil hoppe, sleike, osv 😂 Men det kommer vel etterhvert.    Treningen går litt saktere om dagen. Vi trener på ting som tar litt tid å få inn; utgangsstilling, både på høyre og venstre side slik at vi kan bruke det i rally-lydighet. Og vi trener på bli. Sistnevnte føles ut som en evighetsøvelse 😂 Man kan jo trene på en lang fellesdekk/fellessitt, eller man kan trene kortere med rare forstyrrelser, man kan trene i nye miljøer. Man blir liksom aldri ferdig med å trene bli 😂 Også trener vi på litt feltsøk og dermed avlevering av gjenstander/starten på apporttrening.      I oktober er vi påmeldt vårt neste kurs! Da skal vi gå agility newbie, hvor vi skal lære forskjellige grunnferdigheter som er lurt å kunne til den fremtidige agilitykarrieren. Det gleder jeg meg veldig til 😁
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...