Gå til innhold
Hundesonen.no

Chinese Crested - Krysolit Don Juan de Barko "Ottar"


Inustaff

Recommended Posts

Første møtet var Snaffas lille Grace...Verdens herligste kineserjente! :lol:

Jeg ble så betatt,og deretter direkte besatt...

Det var ikke måte på mapper som ble opprettet på min PC med alle mulige kineservarianter...

Bare så jeg skulle ha noe å se på,å minne meg selv på hva jeg selv så etter..Kresen som jeg er :)

Utseende messig er det mye rare kinesere,og selv er jeg kun interessert i hårmonster.

No gremlins for me thank you very much!

Etter å ha sett på alt som skjer på Finn,hjemmesider,CC-snakk,og ikke minst Blocket så fant jeg endelig en hund jeg kunne like,og som i tillegg hadde helseskjekkede foreldre og en oppegående oppdretter..

Jeg hadde nemlig bestillt en kines for 1 år siden,men alle hundene ble syke..og en Nappegutt døde..så planene gikk i dass pga humørtap og livet ble bare dritt.

Nå skal jeg på ferie fra 30 april til 15 mai til Rhodos.

Når jeg kommer hjem skal jeg puste i ca 24 timer for deretter og sette meg i bilen med min kjæreste og hente valpen min.

Ja altså 17 mai,Norges nasjonaldag som alle vet, skal jeg få min etterlengtete kinesergutt i mine armer!JAAA! :)

Da kan jeg veive med det norske flagg,for da er nasjonaldagen blitt en enda bedre dag for meg!

Jeg satt igår og tegnet den søte lille i paint..Ligger i "Akkurat nå" tråden... Så lysst på den hadde jeg ja..

På det tidspunktet visste jeg ikke at jeg kunne få hunden..For jeg hadde ikke fått svar på mailen.Den var ikke motatt.

Idag ringte jeg 5 ganger til Telenor og holdt på å begynne å gråte av ren frustrasjon fordi jeg ikke fikk til å ringe til Sverige uansett hvor mye jeg tastet 0046 osv osv.De prøvde å hjelpe men ingen skjønte noe av hvorfor jeg ikke kom frem.

Jeg oppførte meg nok litt djevelsk mot Telenor i slutten,for jeg ble rød i toppen over at ingen kunne fortelle meg hva jeg måtte gjøre/gjorde galt,siden jeg ikke kom frem.

Så viste det seg at jeg bare måtte fjerne en 0 fra nr som var oppført i annonsen,slik at jeg kunne komme frem.

Dette måtte jeg tenke ut selv,og var helsvett ,så når summetonen kom var det psychofakter kan man si.

Kort historie nå:

Dama var veldig grei,vi snakket veldig lenge..og hun betrodde meg hunden..uten og ha møtt meg.FLOTT!Helt topp faktisk;-)

Nå er det såvidt jeg vil på ferie,for da er det så lenge til jeg får lille kineser!ÅÅÅÅ!

Jeg er så glad..Jeg har gått med direkte lengsel etter en sånn,og det har seriøst værket i kroppen etter en!

Nå er den min..baaare miiin!

Deilig å vite! Håper ingenting kommer i veien for det denne gang..*BANK I BORDET*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Næmen søt valp... CC er herlig, dog jeg liker Puff'ene best... Og jeg har en laaaang ventetid foran meg... Sprekker snart av all ventingen jeg da... Ser ut til at du får en stelle jobb foran deg hvis du skal noen gang på utstilling med den gitt.

Hvor skal du ha fra da? På siden til kennelen jeg kjøper fra er det en link til kennelens venners side som har Borzoi og Puff/naken oppdrett..Ikke sikkert du skal ha fra dem bare for det da,men kunne jo hende..hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige lille kineser!

Ja det er synd de vokser,men når de er så små i utgangspunktet så er det helt okei!

Jeg skal kanskje kalle min Meeko eller Ottar..

Jeg klarer ikke bestemme meg,fordi det ene navnet har litt større betydning.

Min Morfar het altså Erling Ottar..og han var en sann patriot som skapte våre innholdsrike 17 mai dager,og ga oss minnerike tivoliturer,masse sukkerspinn,og hang med oss uansett hvor trøtt han egentlig var.

!7 mai er altså dagen jeg forbinder med morfar og stor glede.Og derfor kom jeg til å tenke på morfar da vi skal hente hunden den dagen der...Og siden den dagen vil bety mer for meg den 17 dette året,men likevel betyr uendelig mye fra før..så tenkte jeg at det var et minne om morfar å kalle hunden Ottar..

Selv om morfar aldri brukte dette navnet...

Noen formeninger om dette? Var Ottar teit navn på den lille kineseren eller?

Meeko har ikke "mer mening" enn at jeg fra jeg var ca 9 år var sykelig hekta på akita og bestemte at min første skulle hete det.Så det skrev jeg på alle bøkene i 3 klasse,og var helt tosk..Men fikk jo en omplasseringsakita på 2 1/2 og den hadde jo navn.

Kom med meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Han er jo helt vidunderlig! :) Savner å ha en knøttliten valp her selv. Kineseren min blir jo bare større og større :lol: Er kjempefornøyd med rasevalget mitt, du kommer nok ikke til å angre.

Hvilken kennel kommer han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...