Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommerbilder!

ida

Recommended Posts

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Har ikke noe bilder, men i dag har vi vært ute hele dagen med båten. Kjørt Nøtterøy og Tjøme rundt, vært på brygga i Tønsberg og spist middag. Rett og slett herlig :icon_redface:

Skrevet

Vi har tilbragt hele helgen på agilitykurs(alle bildene er tatt av Julie Stårvik):

IMG_2420.jpg

IMG_2382.jpg

IMG_2441.jpg

På fredag var det flere timer på stranda, her er en film av det behagelige livet:

th_aprilsommer.jpg

Skrevet

Idag var jeg på en kjempefin skitur i strålende sol. Ganske høyt oppe, så der var det fortsatt snø. Lenger nede i bygda begynner det å bli grønt :P

Bilder frå skituren:

fiksa.jpg

Der oppe var jeg! På ski!

*stolt*

Dalsnibba182.jpg

Tassen og Safira leker på toppen

Dalsnibba181.jpg

Utsikt fra toppen og ned til Geiranger der jeg bor :icon_redface: Bor jeg ikke på et fantastisk flott sted?

Dalsnibba167.jpg

Strålende sol fra skyfri himmel :P

Skrevet

Ååååååå, ja nå spretter det jo sommer fram både her og der, selv på snørike Holter :icon_redface:. Jeg gikk amok med kamera i helga... Endelig liksom :P.

Hestehover - fra baksiden.

2008-04-17-Hestehov07.jpg

Hvitveis

2008-04-17-Hvitveis11.jpg

2008-04-17-Hvitveis17.jpg

Skrevet

Så fine bilder Siri! Jeg har også tatt bilde av hvitveis, selv om det ikke ble like fint som dine :icon_redface:

fiksa2.jpg

Skrevet

*mumle noe om at jeg nekter å fortelle hvilket vær vi har*

Flotte bilder, en forfrossen nordlending fikk nesten varmen i seg av å se på dem!

Skrevet
Hvitveis

2008-04-17-Hvitveis11.jpg

Fotografert claireobscur :icon_redface: Noen har akkurat hatt kunsthistorie på skolen! Så da var det bevist at vi på steinerskolen ikke bare lærer om kroppsformer :P:rolleyes:

Skrevet

Her er våre vårbilder.

Som på torsdag... Bridie bader i Mjøsa.

170408_002.jpg

Men så har man Lørdag da, og litt mer sånn vær vi har her hos oss, ca 1 mil fra Mjøsa...

190408_021.jpg

Også har vi idag da... Bridie bader på stranda utenfor Hadeland glassverk. (desverre, og TYPISK, så lå kameraet igjen hjemme, så bildene er tatt med dårlig mobil kamera)

DSC00014.jpg

DSC00015.jpg

Skrevet

Her er mine fra idag. Og siden det er første gang jeg viser frem, bør jeg vel presentere også :icon_redface:

Her ser dere Trixie 13 år gammel beardis :P (Klippet og fornøyd med det!)

7.JPG

5.JPG

4.JPG

(Hun gikk i langline hele turen, kun av for fotografens skyld :P )

Noen ender møtte vi og på turen.

1.JPG

Skrevet

Her er det ikke særlig mye vår, men kanskje jeg kan finne noe som er verdt å ta bilde av? Kaldt er det i hvert fall! <_<

Ååååååå, ja nå spretter det jo sommer fram både her og der, selv på snørike Holter :icon_redface:. Jeg gikk amok med kamera i helga... Endelig liksom :P.

Så flotte bilder, Siri! Hvilket objektiv bruker du her?

Skrevet
Fotografert claireobscur :P Noen har akkurat hatt kunsthistorie på skolen! Så da var det bevist at vi på steinerskolen ikke bare lærer om kroppsformer :P:rolleyes:

*Flir*, det var jo jammen godt. Vi "menige" begynte jo å bli litt bekymra her et øyeblikk :P.

Så flotte bilder, Siri! Hvilket objektiv bruker du her?

Jeg brukte en Sigma 105 mm f/2,8 makro :icon_redface:. Ikke så himla dyr heller faktisk, men god som gull :P

Skrevet
Jeg brukte en Sigma 105 mm f/2,8 makro :icon_redface:. Ikke så himla dyr heller faktisk, men god som gull :P

Da er det avgjort, det objektivet skal jeg ha! :P Har vurdert å kjøpe det lenge nå...

Skrevet
Da er det avgjort, det objektivet skal jeg ha! :icon_redface: Har vurdert å kjøpe det lenge nå...

Du kommer ikke til å angre :P. Det er et bra objektiv til en overkommelig pris. Har sett mange veldig bra bilder som er tatt med det. Meeeeeen, det kan være vanskelig å få skarpe bilder når man kommer nært - det blir så liten dybdeskarphet at det man skal ta bilde av fort kommer ut av fokus. Men det er jo bare øvelse som skal til :P

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hehe det er et langt land vi bor i... her er det fortsatt vinter så det holder. Snø og fortsatt fint skiføre. Hehe skulle nesten tatt et bilde ut av vindu for kontrastens skyld :icon_redface:

Skrevet
Hehe det er et langt land vi bor i... her er det fortsatt vinter så det holder. Snø og fortsatt fint skiføre. Hehe skulle nesten tatt et bilde ut av vindu for kontrastens skyld :D

Her er det faktisk ganske vårlig. Hestehov overalt og tulipanene dukker opp i hagene hos folk :D Skogen er tørr og bar de fleste plasser med unntak av noen små snøflekker når man begynner å komme dypt og litt høyere opp mot fjellene.

Kom litt snø for to dager siden da, men den forsvant heldigvis dagen etter. Idag haglet det en stund men så gikk det over til en liten regnskur før det ble fint igjen :rolleyes: Nord-Norge er spesielt... Nå er det snart sol også.

emmuuus.gif

IMG_6894_Small.jpg

IMG_6909_Small.jpg

IMG_6912_Small.jpg

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Her er det faktisk ganske vårlig. Hestehov overalt og tulipanene dukker opp i hagene hos folk :D Skogen er tørr og bar de fleste plasser med unntak av noen små snøflekker når man begynner å komme dypt og litt høyere opp mot fjellene.

Kom litt snø for to dager siden da, men den forsvant heldigvis dagen etter. Idag haglet det en stund men så gikk det over til en liten regnskur før det ble fint igjen :rolleyes: Nord-Norge er spesielt... Nå er det snart sol også.

Ja... sånn ser det ut utenfor vinduet mitt midt i byn (haha gadd ikke anstrenge meg for å ta noe bedre bilde)

IMG_2470.jpg

Skrevet
*Flir*, det var jo jammen godt. Vi "menige" begynte jo å bli litt bekymra her et øyeblikk :D.

Hehehe, ikke rart! :D Men VG klarer jo som alltid å trekke ting ut av sammenheng så..

Skrevet

Har fortsatt ikke kamera som funker, og det er teit, for nå er det fint enkelte steder i hagen min. De små løkplantene blomstrer nå, gul og lilla primula også. Plenene og hekkene har fått litt grønnfarge. Jeg bor femti meter fra fjorden, her kommer våren tidlig. :D

Guest Christine
Skrevet

I går var det småregn og overskyet på himmelen:

IMGP2197.jpg

I dag var det strålende sol og varmt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...