Gå til innhold
Hundesonen.no

Rødbrun farge under labbene


Recommended Posts

Jeg tror jeg har lest/hørt at rødbrun farge i pels som ikke skal være rødbrun skyldes en sopp? Dette skal først og fremst oppstå der det er mye fuktighet.

Jeg oppdaget akkurat nå at Symra hadde fått denne fargen innimellom tredeputene på den ene framlabben. Hva gjør man med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har lest/hørt at rødbrun farge i pels som ikke skal være rødbrun skyldes en sopp? Dette skal først og fremst oppstå der det er mye fuktighet.

Jeg oppdaget akkurat nå at Symra hadde fått denne fargen innimellom tredeputene på den ene framlabben. Hva gjør man med dette?

Jeg ble også litt redd første gangen jeg leste det, for Tulla er også sånn. Men jeg har ikke gjort noe med det, det er sånn enda, og jeg har bare slått meg til ro med at det er helt normalt og vanlig hos hunder med lys pels. Leste et sted at det kunne være jordmidd også, men men.. Jeg kaller det bare misfarging, og om det kommer av svette eller om det kommer av å være mye ute i både vått og tørt vær, så får det være det samme for min del.. Inngrodd skitt kan det sikkert også være for alt jeg bryr meg.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du mener, og det er samme farge noen hunder har under øynene, og kanskje noen har i bartene. Og lurer også hva dette kommer av. Har hørt at denne fargen under øynene er sopp. Så lurer veldig på hva det egentlig er jeg også.

Edit: tilføyde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren vår måtte i perioder vaske hundegården med er antibakt. middel på grunn av en sopp som viser seg som rødt belegg på potene til hunder. Er vist vanelig for hunder som står i hundegård, spessielt på vår/høst når det er mye fuktighet.

Men det kan også være skitt som det blir nevnt her. Men vis det plutselig har oppstådd og hunden ikke har hatt farge på labbene før så ville jeg prøvd å vaske labbene godt og vis fargen ikke går av ville jeg nokk sjekket opp hva det kan være.

Håper du finner ut av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det skyldes sink mangel. Fordi det er mye kobber i vannet misfarges pelsen. Golden R. til en venninne av meg var helt brun under potene og på magen, men så fikk hun tilskudd av sink. Så nå er hun helt hvit igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg vasket får blonde i en bestemt shampoo og da ble det borte, men det er veldig normalt på hunder som er mye ute og som ikke blir skikkelig tørr i pelsen mellom tredeputene :lol:

Shampooen er til all pels, men denne tok "rødfargen" også, har hørt at det er en type sopp, slik som kan komme i våtsonene på badet om man ikke vasker og tørker skikkelig (har vært hjemmehjelp... æsj!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hva het den shampoen, Dratini? Walter får også misfarging under poter og under haken og på brystet. Han har jo ikke helt god drikke/sikle-etikette, så han er konstant våt under haken. Har også hørt at det er sopp, og ikke noe farlig som sådan, men det syns jo veldig i hvit pels, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...