Gå til innhold
Hundesonen.no

Charliebass

Mari

Recommended Posts

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Herregud for et uttrykk! Også HELE tiden da :) Hundene mine har sorryface de også men det har de liksom ikke på seg HELE tiden!

Håper ikke Charlie har noe imot å bli brukt som inspirasjon til litt digital "kunst" - jeg ble så inspirert her at jeg bare mååå prøve å tegne han :) Legger inn resultatet her hvis du ikke har noe imot det? Kan ta en stund da, jeg jobber treigt :)

klart du kan! det er bare moro det. :)

får ikke til å quote, ligger på sjukehus og har en rævva touchscreen-greie. men takk til alle for hyggelig skryt. han er en patetisk fyr, men vi liker'n! lol

Skrevet

Å kjære vene.. et skrukkedyr jo! Er han skap-basenji? Alle de rynkene og ser så bekymret ut.. akkurat som min lille basenji når hun ser ut som hun tror at det ikke blir noe mat idag (man ser jo sånn ut når man ikke har spist på et heeeelt kvarter og ingenting i omverden tyder på at det blir mer mat å få noensinne..).

Kjipt at du er på sykehus Mari - men uansett, hils Charlie og si han nok har bidratt til mye latter her! (Og før han tenker "Ikke bare har jeg det redselsfullt, men de ler attpåtil av meg også", gi stakkaren noe å spise da..)

Skrevet
hils Charlie og si han nok har bidratt til mye latter her! (Og før han tenker "Ikke bare har jeg det redselsfullt, men de ler attpåtil av meg også", gi stakkaren noe å spise da..)

hook, line and sinker. :) men ja, klart jeg skal gi ham en matbit. både fra deg og meg og hver enda poster i tråden hans. :)

• 3 weeks later...
Skrevet

I dag har Charlie nådd sitt største mål!

2700637037_4eefdab60d_o.jpg

Han har jobbet seg opp fra babyer til småbarn.

I dag har han endelig klart å jafse i seg en hel skoleklasse!

2701449032_60757a1a6d_o.jpg

*nynne* Lisa gikk til skolen, tripp tripp tripp det sa

Charlie fulgte byttet, klar til å ta'a

2701450736_de66fd8d76_o.jpg

Nam nam! sier Charlie. Jeg er klar for en til!

2700635677_a9fd2917ce_o.jpg

Peder? Nei, jeg har ikke sett noen Peder! *burp*

2700636289_deed1d2513_o.jpg

Man blir jammen mett av 25 elever og en spesialpedagog! Puh!

2701449534_0a018e189f_o.jpg

Tannpirker er viktig for å ta vare på tannhygienen.

2701450906_d3fc17df65_o.jpg

Man skal feire når man har nådd målene sine! *skål!*

2700637273_9c72b2d64c_o.jpg

Og derfra gikk det bare nedenom og hjem... :)

2700636089_dfd26d9293_o.jpg

2700635879_e3b7aaf796_o.jpg

Guest Gråtass
Skrevet

Me still luuuurve Charlieboy :) Jentene gleder seg til Charlie date neste lørdag, weeee!

Skrevet
Shira og Akira er fortapt :)

Og Asi sjalu da eller? :)

Me still luuuurve Charlieboy :D Jentene gleder seg til Charlie date neste lørdag, weeee!

Charlie skal :)'e tilbake han! :)

Guest Just me!!
Skrevet

Herregud, så bra. Han er fortsatt den vakreste amstaffen jeg har sett. :)

Skrevet

:)

Godt du har kommet ett skritt videre her i livet Charlibass, sånt får man respekt av! Viktig å nå sine mål :)

Vakreste livsfarlige guttebass det :)

• 3 months later...
Skrevet

Jeg produserer herved en Charlie-spam. Love it or like it, I really don't care. :)

Det er muligens på grensen til ekkelt å si, men Charlie har verdes søteste hunderumpe! Seriøst, se på'n a! lols

2981925102_3c18c95e4f_o.jpg

Stakkar måtte operere bort noen Gammelmannsvorter (jepp, veterinærens diagnose) på magen, og kamphund som han er så blir'n vettaskremt når han har skjerm på.

Så vi laget vår egen magiske lille løsning av en skumgummimadrass og et belte. Works a charm!

2981924962_06c01c9304_o.jpg

I kjent positur, med tenna på tørk.

2981925218_5c9947f4e7_o.jpg

Mor Mari har vært i Japan og kjøpt humlekostyme til Charliebass. Han skremmer ikke nok folk naken, så nå er han oppgradert. Med brodd på rumpa og alt!

2981068949_5e87a56f2c_o.jpg

Høsten har kommet. Det er ensomt å være siste humlen igjen. :icon_redface:

2981925350_09d0e9121d_o.jpg

HELP ME! I iz experienzings teh abuse! Pliz help, I begs of you... :)

2981925602_b13410ed43_o.jpg

Bumblespeed!

2981925872_ea35a17222_o.jpg

2981069433_a1b3dafe9d_o.jpg

Rosinen overgår seg selv

2981069195_97e1d0caaa_o.jpg

I dag har Charliebass rørt seg litt. Et sjeldent syn, men han har lekt balljeger på jordet.

You talkin' to me?

2981926272_3584b7b6e5_o.jpg

Så hinsides teit. Snakk om gammelmannsvorte liksom...

2981926156_25f5ed2cf3_o.jpg

Full fart, full fres, full futt

I løpet av hele fem minutt..

2981069925_cf63b06c4b_o.jpg

2981070029_c293d02f91_o.jpg

2981070665_d4e19083b0_o.jpg

Up up and awaaay!

2981926806_98d4a35378_o.jpg

Seriøst. du kaste den så ****** langt eller??

2981070457_fcbf328203_o.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...