Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem har et bilde som viser...

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet
Altså, huldra. Det der er jo snø. Her har du ihvertfall is med på bildet (som helt klart burde vært tjukkere enn den var...):

:D Okei, da! Måtte bare prøve meg siden det ikke var noen andre som la inn bilde.. (Men det er heeelt sikkert is på mitt bilde også, man ser den bare ikke så tydelig..) :lol:

Hva vil du se?

• Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar
Guest Snusmumrikk
Skrevet
:D Okei, da! Måtte bare prøve meg siden det ikke var noen andre som la inn bilde.. (Men det er heeelt sikkert is på mitt bilde også, man ser den bare ikke så tydelig..) :lol:

Hva vil du se?

Hehe var bare for å kverulere litt :( Du kunne godt fått ønsket. Men, siden jeg ikke har ønsket meg noe i denne tråden tidligere rapper jeg ønsket allikevel :(

Jeg vil se en hund som virkelig arbeider intenst. Ganske fritt til tolkning, men den må gjerne være fysisk i arbeidet sitt. Sofaligging, lek eller småtriks i hagen duger ikke denne gangen.

Skrevet

Hun konsentrerer seg om å balangsere på ett ben, hole begge ørene oppe, Og ha pinnen i munnen!! :lol:

i319537297_110_5.jpg

Hvis godkjent, så vil jeg se en hund som er veldig, veldig møkkete!

Skrevet

0013.jpg

Tulla drar intenst her. Det er vel arbeid? Bakken er ganske mye brattere enn hva som vises på bildet, forresten.. (Og forresten, hun går spor i tillegg, sånn litt ufrivillig fra min side, da..)

Evt har vi Tulla som arbeider intenst med å markere riktig lukt en gang vi trente spesialsøk på plattform:

DSCF1995.jpg

Edit: nei, fåkk altså! Var jeg for sen? Tijon må bestemme hvem som er godkjent..! :lol:

Hvis godkjent vil jeg se en hund som er på rask vei bort fra eier/kameraet.

Skrevet
*KLIPP*

Tulla drar intenst her. Det er vel arbeid? Bakken er ganske mye brattere enn hva som vises på bildet, forresten..

Evt har vi Tulla som arbeider intenst med å markere riktig lukt en gang vi trente spesialsøk på plattform:

*KLIPP*

Edit: nei, fåkk altså! Var jeg for sen? Tijon må bestemme hvem som er godkjent..! :lol:

Du kan få ditt ønske :D Tulla jobber mye mer for det enn det aysha gjorde her :(

Skrevet
Du kan få ditt ønske :lol: Tulla jobber mye mer for det enn det aysha gjorde her :D

Okei, en hund som er på vei bort fra eier/kameraet da! I full fres!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Altså, jeg sa at lek og tulletriks i hagen ikke var godkjent, og huldra sitt trekkbilde varmer et hundekjørerhjerte i eksil, så huldra sitt ble godkjent. Dessuten ser du at hun virkelig tar i og jobber! Flink hun er. Spesialsøkbildet er jo også skikkelig arbeid. Men det var arti bilde da Chantie :lol:

Skrevet

Takk, Tijon! Varmer å høre at et hundekjørerhjerte varmes av å se hunden min jobbe! :lol:

Godkjent, Chantie! Og du vil se?

Skrevet

Møkkete er hun, men den lyse sanden vises ikke! :lol:

Og det er alltid et sinnsykt herk å få den ut igjen etterpå..!

0009.jpg

Skrevet
*klipp*

møkk nok?

i tilfelle vil jeg se en hund som leser en bok eller blad

Ja, det er møkkete nok :lol:

Tenkte meg nok at du kom med det riktige bildet PsychoLynx :D

Skrevet
Huldra, hva er ditt ønske? :(

Jeg tror nok ikke det er godkjent.. :D Det er jo ingen bok eller blad..

Men hvis det er OK, vil jeg se en hund som står i dusjen og blir/er blitt dusjet. (Ti poeng ekstra hvis den ser glad ut!) :lol:

Skrevet

Lyras første møte med dusjen..jeg ignorerte det med å se glad ut, har aldri hatt sånne hunder jeg :lol:20061216_0080.jpg

Jeg vil se bilde av en hund som bæsjer! (ja, jeg vet men alt er jo brukt opp jo...)

Skrevet
Jeg vil se bilde av en hund som bæsjer! (ja, jeg vet men alt er jo brukt opp jo...)

*flirer* Du har jo et bilde av Lita som bæsjer, når hun var hos dere for evigheter siden :lol:

Skrevet

Tulla, litt skyldig..

Link fordi bildet er stort. (Måtte lete det fram fra papirkurven og laste det opp på en server. Men hva gjør man vel ikke for å få lov å ønske seg et nytt bilde?) :rolleyes:

Jeg vil se en hund som ligger flatt ut, bakbeina bak og frambeina fram (typisk valper).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...