Gå til innhold
Hundesonen.no

Boxer\Alaskan malamute

frkna

Recommended Posts

Skrevet

Heihei !

I går var vi å henta Mira, ei blandings tispe på 9 uker.

Hun er brun med svarte tiger striper, litt hvit på potene og svart i ansiktet :icon_redface:

I natt lå jeg på kjøkkenet sammen med henne, men sov ikke så bra noen av oss :P

Broren min kjøpte søstra, hvit og brun med svart ring irundt øyet.

Hun er så liten og nett ! Noen som er intr i å se bilder ?

Også trenger jeg tips..

Hvordan få henne husren ? Skal jeg gå ut med henne rett etter hun har lekt, spist og sovet ?

Hvis jeg ser at hun tisser, skal jeg løpe ut med henne ? Kan jeg begynne å trene sitt, dekk og kom allerede ? :P

[ Noen fra møre&romsdal med valp her ? ]

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jepp, det er bare å ha tålmodighet og løpe ut som du sier etter spist lekt sovet, hvis du ser henne begynne å snuse mye gulvet og går litt i "ring".

Innkalling er kjempe flott at du begynner å trene allerede nå, og du kan jo selvsagt begynne å trene på det andre, men bare husk at hun er liten valp og ikke forvent noen ting til å begynne med.

Vil gjerne se bilder :icon_redface:

Skrevet

Gratuelerer med valp:) Har sett bilder av de valpene på finn. Utrolig nydelige. Vi bor i Kristiansund, har en valp på 4 mndr:)

Skrevet

Kjøpte du henne fra Frei ?(kristiansund).

Jeg kjenner de :icon_redface:

Veldig trist at pappan til valpene falt om å døde her i påske :whistle:

Skrevet

jupp :icon_redface: Nesa er litt lengre enn en boxer, men har tegningene til boxer.

Ja, veldig synd at faren døde ja, fikk aldri møtt han. Men moren var jo helt utrolig skjønn !

Skrevet

Hehe, ja :whistle: En langhåret boxer !

Nå ligger lille Mira helt utstrakt på verandaen og kjøler seg ned i skyggen. Vært ute og lekt sammen med en toller på 6mnd

:icon_redface: Det synes hun var kjempe stas !

Rensligheten har blitt kjempe bra! Når hun må på do så piper hun og går på døra. Bare om natten hun skvetter litt inne :ahappy:

Ikveld kommer søstra på besøk, å da blir det tatt noen bilder, så legger ut senere !:punk:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...