Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmehunden din?


Tina

Recommended Posts

Tja.. vil gjerne ha en jaktlabb til jeg da. Embla synger på siste verset og jeg har tid til flere enn bare Lisa.

Rase: Labrador

Oppdrett: Engelsk, svensk eller norske Hauen Labrador

Farge: Har ingen betydning om alt klaffer med linjer og gemytt. At eksteriøret passer til bruks er viktigere for meg. Hunden skal være slank, ha lange bein, lang nese, oter-hale.

Kjønn: Tispe

Gemytt: En super arbeidsglad hund, sterk vilje, lærenem, samarbeidsvillig med andre hunder, tolerant ovenfor de fleste hunder, ha god viltfinnerevne, årvåkenhet, være kontaktsøkende, ha god konsentrasjon.

Funksjon: Jakt med mål om minst N og S JCH, kanskje NORD. I tillegg konkurrere i lydighet, uten mål om CH. Redningsarbeid, skog og ruiner.

Det verste er at dette er ikke bare en drøm, det er målet ved neste hundekjøp.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding? buhund,

Farve? blakk

Køn? hannhund

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.) ja takk, alt sammen

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.) utstillingshund, tur og familiehund.

===================================================

Race/blanding? dalmatiner

Farve? hvit, sorte prikker

Køn? tispe

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.) lærevillig, glad og arbeidslysten

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.) utstillingshund, turhund og agilityhund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drømmehund er:

Race/blanding? Grand danoise (gjerne kupert!)

Farve? Sort

Køn? Tja. Tispe eller hannhund uten baller :)

Gemyt? Rolig, snill, glad i folk/hunder/dyr/barn, leken, stille, klarer seg på egenhånd, ikke liker regn hihi, lærer fort (kanskje litt mye å forlange av en slik rase men), liker å reise.. tja.. en stor hund som gjør lite av seg på en måte, men er livsglad og nysgjerrig. :)

Funktion? Familiehund, /men gjerne mester på noen områder :P Feks lydighet. DET hadde vært tøft! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding?

Portugisisk vannhund

Farve?

Siden jeg har en svart, blir det en brun og hvit.

Køn?

Tispe

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.)

Lærevillig, glad, avbalansert, morsom, trygg, selvsikker og sterk ++

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.)

Familie, agility, spor, søk og utstillingshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding?

Min neste hund vil nok per dags dato bli en chow chow. etter det en Aussie

Farve?

Chowen:krem eller rød Aussie: blue merle, red tricolour

Køn?

tispe eller hanne :wink:

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.)

En glad og vennlig hund, og ikke minst lydig :wink:

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.)

Familiehund, utstilling, lydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding? Finsk lapphund

Farve? Vet ikke helt hva fargen heter, svart eller mørkebrun og lys, lys brun /beige

Køn? Tispe

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.) Alt sammen, en egen vilje, stoor personlighet, men myk, snill, livglad, lærevillig

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.)

Hmm, en god venn ihvertfall, kanskje bruke den inne bruks? Vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Pomeranian (Pitofina!)

Farve: Rød

Køn: Tispe

Gemyt: HÆRLIGT!

Funktion? Familiebaby,kommende agility stjerne ( :) ) og utst hund uten noen spesielle meritter :oops:

Er ikke dette drømmehunden min så vet ikke jeg!:

vindhund.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------

Rase: Keeshound

Farge: Grå

Kjønn: Tispe eller hannhund (har ikke bestemt meg enda)

Gemytt: Barnevennlig,lærevillig (noe som ikke er så veldig kjent for kees'en) og en stooor koseklump!

Funksjon: utstillings champion m/m,agility champion,familie hund og blodspor dyktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding? Mudi, mudi og atter mudi! :)

Farve? Blue merle eller svart

Køn? Hann(har en rimlig kåt hanne fra før, så ei tispe er uaktuellt

Gemyt? Lærevillig, glad, imøtekommende, livlig m/m

Funktion? Han skal bli brukt aktivt i lydighet, agility og utstilling. På fritida kommer vi til å trene blodspor. Har også veldig lyst til å prøve gjeting og ellers alt som er moro! :)

Bluemerle2.jpg

Blue merle

blitz.jpg

Svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding? Curly coated retriever

Farve? Spiller egentlig ikke så stor rolle, men gjerne brun.

Køn? Kommer an på individet. Samma **** egentlig.

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.) Rolig og glad. Glad i noe som er lett å bruke som positiv forsterker.

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.)En curly hadde mest sannsynlig blitt en familiehund som hadde fått slitt seg på tur og på agilitybanen for moro skyld, og som hadde fått jobbet med sporarbeid og som redningshund. Kanskje.

kur.jpg

Race/blanding? Border collie

Farve? Spiller ikke så veldig stor rolle, men sier ikke neitakk til brun og hvit.

Køn? Spiller ingen rolle egentlig.

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.) Lykkelig og rolig og livlig på en gang. Lett å finne en positiv forsterker som er lett å bruke til.

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.)Agility og lydighet, så langt som vi hadde klart - uten at jeg skulle begynne å bry meg om resultater. Dessuten også tur og spor. Mest sannsynlig.

border_collie_4cdb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding?  

Min neste hund vil nok per dags dato bli en chow chow. etter det en Aussie

Farve?  

Chowen:krem eller rød Aussie: blue merle, red tricolour

Køn?  

tispe eller hanne :wink:  

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.)  

En glad og vennlig hund, og ikke minst lydig :wink:  

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.)  

Familiehund, utstilling, lydighet.

Syns det er så tøft at du også vil ha Chow..

Er ikke så mangen av de folka.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Korthåret eller Langhåret Chow Chow

Oppdrett: Hmm. Pei fang eller tsingfu.

De avler mer på ett utseende jeg liker.

Farge: Krem, Rød eller Sort

Kjønn: Tispe eller Hannhund.. (foretrekker hannhunder)

Gemytt: Som Chow Chow flest, men mer Diego gemytt.. :)

Funksjon: Lydighet, utstilling og kosehund. (agility hvis den vil)

Rase: Bull Terrier

Oppdrett: Oppdretteren i Rogaland. (Glemt ut navn)

Farge: Tricolor eller Hvit med sort flekk.

Kjønn: Hannhund.!

Gemytt: Det som er normalt for en Bull terrier.

En livsglad hund uten bekymringer. Lik gemytt som en Chow Chow, bare de er litt mer glad i folk.

Funksjon: Agility, lydighet, utstilling og kosehund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Diego smelta meg helt han :) personligheten er jo helt rå da. hehe :P hvilken farge er han egentlig? har ikke satt meg inn i fargene helt jeg.

Diego er mer en Shaded red, men har mer pelstypen til Self red.

Men mangler også litt pigmenter på snuten.

Ja, har fått mangen kommentarer på personligheten til Diego, folk flest tror jo Chow'ene er sære hunder som ikke gidder en dritt.. :)

Kult at du liker Diego.. :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding? Tervueren

Farve? Finnes bare i en farge, vet egentlig ikke hva den heter.. Gjerne med mye

Køn? Hannhund

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.) LIvlig, følsom, litt skarp

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.) IPO, bruks

Race/blanding? Riesenschanuser

Farve? Sort

Køn? Tispe

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.) Livlig, litt egen, tøff

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.)Bruks, kløv, trekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding? En frisk Schäferhund!

Farve? Rød/sort

Køn? Tispe, (Skal ha en hannhund en gang)

Gemyt? (Lærevillig, egen, glad, rolig, livlig o.l.) Stabil og stødig, lærevillig, både rolig og livlig, glad, og passe sta.

Funktion? (familiehund, lydighedschampion, udstillingschampion, o.l.) Den skal fungere både som familiehund, utstillingshund og lydighetshund. :)

Du da Tina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig fornøyd med den hunden jeg har da, men vil ha enda en av den rasen eller en wheaten terrier

Rase? Australsk Sheperd

Farge? Red Merle

Kjønn? Tispe

Gemytt? Lærevillig, glad, rolig

Funktion? Familie hund, agility, lydighet og utstilling

------------

Rase? Wheaten Terrier

Farge? lys

Kjønn? Tispe

Gemytt? lærevillig, rolig, glad

Funktion? Familie hund, agility, lydighet og utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding? boxer.

Farve? mørkbrindlet, og så klart med hvide sokker på alle fire ben.

Køn? hanhund

Gemyt? lærevillig, livlig, godmodig, venlig, glad, legesyg...

Funktion? familiehund, træne lydighed og spor på hyggeplan. Evt ag.

OG

Race/blanding? schæfer

Farve? rød/sort eller mørkegrå

Køn? tæve

Gemyt? lærevillig, livlig, godmodig, venlig, glad, legesyg...

Funktion: familiehund, træne lydighed og spor på hyggeplan.

Ih ja, havde helt glemt selv at skrive, men da har vi det da. :) Er faktisk lidt svært at vælge... der er så mange hunde jeg kunne drømme om, men nu valgte jeg de pt mest interessante. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Race/blanding? boxer.

Farve? mørkbrindlet, og så klart med hvide sokker på alle fire ben.

Køn? hanhund

Gemyt? lærevillig, livlig, godmodig, venlig, glad, legesyg...

Funktion? familiehund, træne lydighed og spor på hyggeplan. Evt ag.

Nabo'n hadde besøk av en i forrige uke :) Akkurat sånn som du beskriver!(borsett fra at han ikke ble brukt til anna enn familiehund :)) Utseende messig var han akkurat som du beskriver! :P Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vurdere å flytte dit. Pleier de å være vrang med å ha hund? Har hørt skrekkhistorier om at en plutslig kan bli hevet ut pga hund eller dyr.  Er det noen spesielle ting man må tenke på??  
    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...