Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du homofil/bifil/hetrofil?


PsychoLynx

Homofil/hetrofil/bifil??  

190 stemmer

  1. 1. Er du homofil, hetro eller bi??

    • Homofil/lesbisk
      5
    • Bifil
      17
    • hetro
      161
    • Vet ikke/usikker
      7


Recommended Posts

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar
Dette dreier seg ikke om hva man fysisk gjør, men hvor "offentlig" man er med det. Det er ikke alt som egner seg "på trykk", eller som det er like lurt å skrive på et forum.

hvorfor skulle det ikke være egnet å stå fram som bilfil ,lesbisk eller homofil ?

er det noe å skjemmes over?

Det er jo medfødt og det forandrer seg liksom ikke med årene.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle det ikke være egnet å stå fram som bilfil ,lesbisk eller homofil ?

er det noe å skjemmes over?

Det er jo medfødt og det forandrer seg liksom ikke med årene.... :)

Ok, nå føler jeg virkelig at jeg gjentar meg selv her, men det dreier seg ikke om selve det å stå frem, men at man kanskje ikke vil at alle skal vite det senere. Så lenge alle husker på at de selv er ansvarlige for sine innlegg, og holder seg til retninglinjene har jeg ikke noe problem med en sånn tråd, jeg vil bare oppfordre de som skriver i en sånn tråd om å tenke nøye gjennom hva de skriver. Det gjelder ikke bare en tråd av denne typen, men generelt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle det ikke være egnet å stå fram som bilfil ,lesbisk eller homofil ?

er det noe å skjemmes over?

Det er jo medfødt og det forandrer seg liksom ikke med årene.... :)

Unnskyld, men har du lest hva som er skrevet før? Det har da vel ikke noe med skam å gjøre, men at seksualitet er svært privat og at unge mennesker (og ikke fullt så unge for den del) ikke alltid syns det de la ut på nett er like morsomt om noen år. Dette er en av de tingene som kan bli for personlig, sett i et litt større perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men har du lest hva som er skrevet før? Det har da vel ikke noe med skam å gjøre, men at seksualitet er svært privat og at unge mennesker (og ikke fullt så unge for den del) ikke alltid syns det de la ut på nett er like morsomt om noen år. Dette er en av de tingene som kan bli for personlig, sett i et litt større perspektiv.

fritt om folk ønsker å svare vell? kan jo være helt anonym også...

Synes ikke dette var noe å lage styr av jeg men... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener fortsatt at advarselen kommer i feil tråd. Det er fortsatt stuereint å være homofil, lesbisk eller bifil, selv om det ikke ser sånn ut i denne tråden.. Og før noen hoster om at man skal tenke over hva man skriver fordi man kan angre senere - er man homofil, så er man homofil, akkurat som at man er hetero når man er hetero. Det er ikke noe som bytter hvert 7. år eller så, liksom, så hvorfor skal man skamme seg for å "komme ut" på et forum? Det er jo sjeldent sånn at man angrer på at man var bifil som ung - er man bifil, så er man det når man er "gammel" og.. Jeg skjønner seriøst ikke tankegangen her..

At folk derimot bretter ut om psykiske lidelser og medisiner de går på, slår meg som værre. Det er det mindre aksept for, og det er faktisk noe du kan bli frisk av (og vær så snill og si at man kan det av f.eks homofili også, og bekreft akkurat det jeg tror om disse "advarslene" - at det er dårlig kamuflerte fordommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener fortsatt at advarselen kommer i feil tråd. Det er fortsatt stuereint å være homofil, lesbisk eller bifil, selv om det ikke ser sånn ut i denne tråden.. Og før noen hoster om at man skal tenke over hva man skriver fordi man kan angre senere - er man homofil, så er man homofil, akkurat som at man er hetero når man er hetero. Det er ikke noe som bytter hvert 7. år eller så, liksom, så hvorfor skal man skamme seg for å "komme ut" på et forum? Det er jo sjeldent sånn at man angrer på at man var bifil som ung - er man bifil, så er man det når man er "gammel" og.. Jeg skjønner seriøst ikke tankegangen her..

At folk derimot bretter ut om psykiske lidelser og medisiner de går på, slår meg som værre. Det er det mindre aksept for, og det er faktisk noe du kan bli frisk av (og vær så snill og si at man kan det av f.eks homofili også, og bekreft akkurat det jeg tror om disse "advarslene" - at det er dårlig kamuflerte fordommer).

*gnir hender*

signerer denne jeg gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener fortsatt at advarselen kommer i feil tråd. Det er fortsatt stuereint å være homofil, lesbisk eller bifil, selv om det ikke ser sånn ut i denne tråden.. Og før noen hoster om at man skal tenke over hva man skriver fordi man kan angre senere - er man homofil, så er man homofil, akkurat som at man er hetero når man er hetero. Det er ikke noe som bytter hvert 7. år eller så, liksom, så hvorfor skal man skamme seg for å "komme ut" på et forum? Det er jo sjeldent sånn at man angrer på at man var bifil som ung - er man bifil, så er man det når man er "gammel" og.. Jeg skjønner seriøst ikke tankegangen her..

At folk derimot bretter ut om psykiske lidelser og medisiner de går på, slår meg som værre. Det er det mindre aksept for, og det er faktisk noe du kan bli frisk av (og vær så snill og si at man kan det av f.eks homofili også, og bekreft akkurat det jeg tror om disse "advarslene" - at det er dårlig kamuflerte fordommer).

Jeg ser absolutt poenget ditt, 2ne, og jeg er enig i at det blir feil å gi en advarsel eller "heads up" i en tråd som denne, men det var her spørsmålet kom mest direkte (meg bekjent i hvertfall, nå har jeg ikke sjekket i de andre trådene du nevner) på hvorvidt det var greit eller ikke greit å spørre om denne typen ting. Derfor skrev jeg det her.

Jeg for min del er hetero, men jeg har flere venner og kjente som ikke er det. Det bryr meg fint lite hvilken legning folk har, så lenge folk oppfører seg greit. Kardemommeloven er fin *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener fortsatt at advarselen kommer i feil tråd. Det er fortsatt stuereint å være homofil, lesbisk eller bifil, selv om det ikke ser sånn ut i denne tråden.. Og før noen hoster om at man skal tenke over hva man skriver fordi man kan angre senere - er man homofil, så er man homofil, akkurat som at man er hetero når man er hetero. Det er ikke noe som bytter hvert 7. år eller så, liksom, så hvorfor skal man skamme seg for å "komme ut" på et forum? Det er jo sjeldent sånn at man angrer på at man var bifil som ung - er man bifil, så er man det når man er "gammel" og.. Jeg skjønner seriøst ikke tankegangen her..

At folk derimot bretter ut om psykiske lidelser og medisiner de går på, slår meg som værre. Det er det mindre aksept for, og det er faktisk noe du kan bli frisk av (og vær så snill og si at man kan det av f.eks homofili også, og bekreft akkurat det jeg tror om disse "advarslene" - at det er dårlig kamuflerte fordommer).

Du har nok rett i at det er mindre aksept for det. Forhåpentligvis blir det større aksept for det hvis flere forteller om det.

Det er flere psykiske lidelser man ikke blir frisk av også. Dessverre :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener fortsatt at advarselen kommer i feil tråd. Det er fortsatt stuereint å være homofil, lesbisk eller bifil, selv om det ikke ser sånn ut i denne tråden.. Og før noen hoster om at man skal tenke over hva man skriver fordi man kan angre senere - er man homofil, så er man homofil, akkurat som at man er hetero når man er hetero. Det er ikke noe som bytter hvert 7. år eller så, liksom, så hvorfor skal man skamme seg for å "komme ut" på et forum? Det er jo sjeldent sånn at man angrer på at man var bifil som ung - er man bifil, så er man det når man er "gammel" og.. Jeg skjønner seriøst ikke tankegangen her..

At folk derimot bretter ut om psykiske lidelser og medisiner de går på, slår meg som værre. Det er det mindre aksept for, og det er faktisk noe du kan bli frisk av (og vær så snill og si at man kan det av f.eks homofili også, og bekreft akkurat det jeg tror om disse "advarslene" - at det er dårlig kamuflerte fordommer).

Det er kanskje nettopp fordi noen blir svært private i blandt annet "akkurat nå" eller helt egne tråder, der både det ene og det andre brettes ut for oss alle, at jeg ikke syns slike tråder som denne er så himla nødvendig. Så veldig alvorlig syns jeg riktig nok ikke det er. Personlig driter jeg i hvem folk ligger med, så lenge de ikke ligger med meg og det gjør de ikke. :blink:

det finnes faktisk folk som mener at homofili er en sykdom det er mulig å bil frisk av eller helbredet for..SKUMMMMMELT :rolleyes::lol:

Altså, det er ikke dette det er snakk om her, men en velment liten pekefinger til de som har en tendens til å utlevere seg selv rimelig ukritisk både her og der. Mine fordommer dreier seg mer om flexibånd og kamphunder eller hunder som likner på kamphunder, enn hudfarge eller seksuell legning. Jeg synes bare ikke det er så viktig å vite hvem fremmede mennesker tenner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hetero at det er rent kjedelig...

Har vanket mye i homofile miljøer da en tidligere nær venn av meg er homofil og en god vennine av meg er lesbisk. Tenker ikke over sånt egentlig..

På jobb er min nærmeste leder (og venn på fritiden) homofil, det samme med en kollega i avdelingen. Jeg "glemmer" at folk har rare tanker om sånt (folk har fortsatt det faktisk) og blir alltid litt satt ut når jeg prater med folk som har dårlig skjult homofobi. På jobb er den ene kollegaen min helt og totalt åpen om det (og det synes på han *flir*) men han andre er en slik type som man må kjenne godt før man skjønner det. 90% av alle på jobb tror han er hetero og det har oppstått noen "morsomme" situasjoner når andre kollegaer åpenlyst baksnakker min "åpne" kollega forann meg og han litt mindre åpne.

Joda, homofili er gammelt nytt i Norge, men fordommene florerer fortsatt hos "vanlige" folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje nettopp fordi noen blir svært private i blandt annet "akkurat nå" eller helt egne tråder, der både det ene og det andre brettes ut for oss alle, at jeg ikke syns slike tråder som denne er så himla nødvendig. Så veldig alvorlig syns jeg riktig nok ikke det er. Personlig driter jeg i hvem folk ligger med, så lenge de ikke ligger med meg og det gjør de ikke. :blink:

Altså, det er ikke dette det er snakk om her, men en velment liten pekefinger til de som har en tendens til å utlevere seg selv rimelig ukritisk både her og der. Mine fordommer dreier seg mer om flexibånd og kamphunder eller hunder som likner på kamphunder, enn hudfarge eller seksuell legning. Jeg synes bare ikke det er så viktig å vite hvem fremmede mennesker tenner på.

synes det var en unødvendig pekefinger til en helt uhøytidlig og faktisk ganske morsom tråd.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stelle seg først i køen* :blink:

Jeg er nok hetero, såvidt jeg veit selv. :P

haha, ja det sier dem alle det!

*fnise*

hehe ja tar du på deg jobben å få meg ut av skapet eller? :lol::P Skal se for meg en viss sambo som hadde blitt overrasket da ja. *glise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja det sier dem alle det!

hehe ja tar du på deg jobben å få meg ut av skapet eller? :P:blink: Skal se for meg en viss sambo som hadde blitt overrasket da ja. *glise*

han har nok mistet haken ned på gulvet da ja tenker jeg,men har du opplevd en mann som sier nei takk til to jenter da?

:lol::P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke de som ikke liker denne tråden bare skippe å lese videre el ikke legge inn noen svar.. tråden i seg selv opplyser jo helt klart hva man vil ha "svar" på og opp til hver enkelt å bedømme om de vil svare eller ikke. Om de ikke er oppegående nok til å skjønne at hvor man enn på nettet legger ut info om seg selv så kan dette bli "hentet" opp av andre burde dsv ikke legge ut noe, på noe som helst nettside.

Om unge legger ut her at de er bifile, så ja vel.. kanskje de er i utforske fasen og finner ut til slutt at de faktsik er hetro.. Å så om "20" år at deres barn klarer å spore seg frem til dette.. Er det virkelig så farlig??? Homofili blir bare mer og mer akseptert og om folk ikke kan akseptere det så får det være opp til en selv, men ikke gjør det vanskeligere for de som er det. Tøft nok for homofile å komme seg "ut av skapet" og det er faktisk en lang prosess.. Og for de som legger ut at de er Lesbiske/homofile her har faktisk funnet det ut til slutt og er ikke noe som jeg tror kommer til å endre seg de neste 10-15-25 åra osv for de personene.

Ja og svaret til trådleser.

lesbisk her :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaaaa, sånn skal det låte :lol:

Skal du værra med hjem å se på *host* frimerke samlinga mi eller? :blink:

han har nok mistet haken ned på gulvet da ja tenker jeg,men har du opplevd en mann som sier nei takk til to jenter da?

:P:P:P

hehe, hmmm.. skal spørre han jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke de som ikke liker denne tråden bare skippe å lese videre el ikke legge inn noen svar.. tråden i seg selv opplyser jo helt klart hva man vil ha "svar" på og opp til hver enkelt å bedømme om de vil svare eller ikke. Om de ikke er oppegående nok til å skjønne at hvor man enn på nettet legger ut info om seg selv så kan dette bli "hentet" opp av andre burde dsv ikke legge ut noe, på noe som helst nettside.

Om unge legger ut her at de er bifile, så ja vel.. kanskje de er i utforske fasen og finner ut til slutt at de faktsik er hetro.. Å så om "20" år at deres barn klarer å spore seg frem til dette.. Er det virkelig så farlig??? Homofili blir bare mer og mer akseptert og om folk ikke kan akseptere det så får det være opp til en selv, men ikke gjør det vanskeligere for de som er det. Tøft nok for homofile å komme seg "ut av skapet" og det er faktisk en lang prosess.. Og for de som legger ut at de er Lesbiske/homofile her har faktisk funnet det ut til slutt og er ikke noe som jeg tror kommer til å endre seg de neste 10-15-25 åra osv for de personene.

Ja og svaret til trådleser.

lesbisk her :P

u go girl! :lol:

sett en stemme på lesbisk da :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...