Gå til innhold
Hundesonen.no

Knøttis lekker ?


Raksha

Recommended Posts

Knøtt lå på sofaen her og gumla på et bein etter tissetur, plutselig så ser jeg at hun resier seg litt forfjamsa opp, snuser der hun har ligget og går for å legge seg en annen plass. Der hun har ligget er det en ganske stor våt flekk (ok. stor er relativt, men vi snakker veldig liten hund her) og det drypper godt av henne når hun går. ;)

Jeg har sett det har dryppet av henne tidligere, men da bare et par tre dråper etter at hun har tissa inne, men aldri etter at hun har tissa ute. Da har hun vel dryppa ferdig innen hun er kommet inn, tenker jeg.

Det er et par tre aspekter jeg tenker på nå, det ene er at hun går på metacam pga. ryggsmerter. Det andre er ryggsmertene i seg selv. Det tredje er hormoner på villspor. Alt dette kan være grunner i seg selv.

Jeg har langt i fra panikk, men jeg lurer på om noen har vært borti det samme? Knøtt ble 1 år i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen bivirkning av medisinene hun går på da? Og nei, jeg har ikke vært borti noe lignende, bortsett fra på en skikkelig gammel hund som ble inkontinent, men det er jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på det jeg og, ja. Det står ikke oppført som kjent bivirkning, og hun har gått på det før uten at det har skjedd. Men det er jo ikke utenkelig. Avventer og ser an om det bare var engangstilfelle. En annenting jeg tenker på er at det kanskje gjør vondt å tisse, og at hun derfor ikke gjorde seg helt ferdig ute og så kom det da hun lå der. Men da burde hun vel merka at det kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte også det. Urinveisinfeksjon gjør jo fryktelig vondt, og da hadde hun vel ikke blitt overrasket over at hun plutselig lå i tiss? Har ikke hatt hund med UV, men har hatt det selv, og jeg skulle tro hundene ble urolig og noe stressa av å ha det? For det gjør jo snabla vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at hun har haft rygsmerter, ved du præcis hvad det er?

På mennesker kan ryproblemer, og mere bestemt diskus prolabs gøre at man har nemmere ved at blive inkontinens/lække, eller er hun stresset? Da stress på mennesker også kan give inkontinens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra tissa plutselig i sofaen for kanskje tre måneder siden. Jeg vet ikke hvem som ble mest overrasket av meg eller henne selv. Det var akkurat som hun var så opptatt med det hun holdt på med at hun ikke tenkte over at hun tissa på feil sted. Hun har ikke gjort det hverken før eller etter (etter at hun ble husren). Og sofaen ute av huset <_< .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker kan jo også helt plutselig lekke, uten at det er noen åpenbar grunn til det, uansett alder, eller at det gjentar seg. Men når man allerede har en hund med litt problemer, er det lett å sette det i sammenheng med det, og bli helt fra seg.. Håper det bare var et engangstilfelle, og at det ikke blir noe mer problemer med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, det var da liksom ikke måte på til "problemer" hos dere da?

Hunder med infeksjon pleier vel å merke det er slik jeg har forstått det... Dette høres ut som sånn Buffy var da hu ble inkontinet. Hu kunne ligge å sove, og plutselig reise seg og da var det allerede en diger dam under henne.

Hu gikk jo med bleie inne i lang lang tid, og hu ga aldri tegn til når hu tisset på seg. Jeg bare oppdaget det på at Tena Lady'n ble sæggebukse på henne.

Men det er i morra du skal på MR med henne? KAN det være noe som klemmer på nerver i ryggen hennes så hun ikke kjenner hu skal tisse av den grunn? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke styre med sitater her, men takk for tanker fra alle.

Ang. urinveisinfeksjon så tviler jeg på at det er det hun har, men har sett mange rare symptomer på urinveisinfeksjon på forskjellige hunder, så det er ikke godt å vite. Tenkte mer på at det kan være vondt i ryggen når hun tissa ute sånn at hun derfor ikke ble ferdig, og at hun så bare har glemt seg ut da hun kom inn. Akkurat hva ryggsmertene innebærer vet vi ikke enda, håper det bare er låsninger, men det er også mulighet for at det er adskillig verre enn som så.

Hun var ikke stressa, hvertfall ikke synlig stressa. Vi hadde vært ute å tissa ti min tidligere og hun lå helt vanlig i sofaen og koste seg med et tyggebein. Jeg hadde ikke begynt å gjøre meg klar til jobb, så satt bare ved pcen og surfa litt.

Tenkte å Buffy da jeg så det ja, bortsett fra at det fortsatte å dryppe godt da hun gikk reiste seg og gikk.

Jeg satser på at det bare var et engangstilfelle, og som Psycho nevnte så skal vi til Jeløy i morra for mr av ryggsøyla, så er det noe der så avdekkes det i morga.

*edit fiksa noen setninger. *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå ble jeg forskrekket av denne tråden... Knøttis skal ikke være syk. Jeg mener bestemt at jeg har satt sykdomsstopp på hund, både på din og på min. <_<

Som andre skriver kan det være et nerve i klem som gjorde at hun ikke merket at hun tisset på seg, eller bare et uhell fordi hun var veldig opptatt med tyggeben og hadde ikke tid til å tisse..?

Sølve og jeg sender lykke til vibber til i morra, vi krysser poter og fingre for at Knøttis blir bra, fort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke sett noe mer til det nå?

Jeg vil liksom ikke ta noe mot fra deg her nå, men slik som på Buffy så begynte det jo med en sjelden gang i begynnelsen der også... Og det rant nok litt etter hu reiste seg også.

MEN, det rare her er jo at du hadde vært ute med henne på forhånd.. Hu burde vært tom, eller.. Iallefall ikke så full i blæra at det sku "renne over" liksom.

Nei, lykke til i morra! Send meg en mld når du er ferdig der da.. Ordnet det seg med skyss forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kupper tråden bittelitt*

Sita har "lekket" et par ganger når hun har fått ligge på fanget og sove. Ikke stor flekk, kanskje 2-3cm i diameter, og det drypper heller ikke av henne. Har ikke trodd at det var noe spesielt, kanskje det bare ble sånn av å ligge på et varmt fang (som når man legger hånda til en sovende person i lunkent vann.. hehe). Men nå ble jeg biiittelitt betenkt her egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noe mer til det. Har tenkt på en ting til da, som kanskje kan forklare det, og det er at hun var nok veldig tissetrengt da vi var ute. For jeg la meg veldig tidlig i går, og stod opp sent til oss å være. Så det kan jo bare være at hun ikke fikk tømt seg helt og at resten kom når hun var veldig opptatt av tyggebeinet. Jeg har det hvertfall sånn at om jeg er fryktelig tissetrengt, sånn at det nesten er vondt, så må jeg på do igjen rimelig kjapt etterpå for å få tømt blæra skikkelig.

LivB: ja, er rimelig frustrert her jeg, vet. og. Hun har tilogmed skrevet i journalen til knøtt "Skal holde seg frisk!" men lille frk. dings gidder visst ikke høre på sånt.

Psycho: Ja, det ordna seg med transport. ;) Har time ganske tidlig i morgen, så drar herfra tiiiidlig. Veldig fint, for da slipper jeg å sitte her i mange timer og male fanden på veggen.

Takk for klemmer og gode vibber. Jeg skal komme hjem i morga og skrive her at knøtt IKKE er alvorlig syk. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har skjedd her med lille svarte et par ganger også, sånn helt ut av det blå. Sist gang var før jul, tror jeg. Merkelige greier.

Lykke til i morra! Må nesten si at jeg håpere de finner noe, men ikke noe alvorlig. Bare noe som kan fikses greit! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp melding fra henne... Hun skriver:

Abby har en mild grad av syringomyeli og en liten prolaps bak i korsryggen. Prognosen er uviss, det blir vel å prøve kortison og se hva som skjer.

Stakkars lille... Og stakkars Raksha, dette fortjener du virkelig ikke, vennen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...