Gå til innhold
Hundesonen.no

NÅ er det min tur til å starte en tråd


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 299
  • Created
  • Siste svar
Utrolig søt :ahappy: Nydelige blå øyne, blir de værende sånn tror du?

Jeg vet ikke, har ikke sett så mange aussievalpøyne akkurat :ahappy: Men Martine mente man vet sikkert hva slags farge de får når de er rundt 7 uker, så. Kanskje et blått og et mørkere blått? Wild guess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, har ikke sett så mange aussievalpøyne akkurat :ahappy: Men Martine mente man vet sikkert hva slags farge de får når de er rundt 7 uker, så. Kanskje et blått og et mørkere blått? Wild guess!

Det letteste er å se i fohold til om det er noe mørkt i fargen, grønnskjær/brunskjær eller noe sånt.. Uten at jeg har studert så nøye så ser det ut som at hennes venstre øye (det til høyre på bildene) kan bli rav/brunt, men det er ikke så lett å se på bilder. Lyng hadde svaaak grønnskjær i det ene øyet, og det andre var mer "ren" blå, uten mørkere kanter. Fant ikke noen bilder på denne dataen fra da han var 6-7uker, men på dette her er han i allefall 9uker og da så øynene slik ut:

lillelyng3mnd.jpg

Det til venstre på bildet er fortsatt lyse blått, mens det til høyre på bildet er mer rent ravgult (eller.. pissfarget som mitt kjære søskenbarn sier :wub: )

Hun er forresten veldig søt! :ahappy:

Edit.. Øynene hans er slike nå. Det ravfargede øyet forandret seg litt i farge helt til han ble 1år, etter det har det hatt samme farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lita og "uskyldig" som en aussievalp kan bli :ahappy: *minnes tilbake fra når My var sååå lita og savne det litt*

Du må kose deg såååå mye med henne de 2 første månedene mens hun enda er lita... Sambo utbrøt dette her om dagen: "iiiiik! Så STOR My har blitt! Hun har jo nesa på bordkanten og alle fire beina på gulvet!"

Men for deg og Mona blir vel kanskje lille Siri å forbli liten hele livet sitt... Alt må jo bli råsmått i forhold til Mona! :ahappy:

Jeg tipper det ene øyet hennes kommer til å bli noe ala Lyng sitt øye, kanskje litt lysere? Det andre kommer garantert til å forbli blått da, det er iallefall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt, jeg aner ikke :) Men håper at de blir hele begge to da, selv om jeg sikkert blir glad i henne uansett :)

Her er to bilder der lyset inn i øynene er ganske likt.

Øyne 1

Øyne 2

Jeg tipper det ene øyet hennes kommer til å bli noe ala Lyng sitt øye, kanskje litt lysere? Det andre kommer garantert til å forbli blått da, det er iallefall sikkert!

Lyng hadde faktisk lysere øye på samme alder, så hun får nok ravfarget/brunt øye på det venstre øyet (høyre på bildet), men det er jo litt morro da, med ett "normalt øye" og ett "galeøye" :) Søt blir hun nå uansett øyenfarge, det er jo hverken det eller pelsen som gjør bikkja (heldigvis!)! Blir morro å se hvordan hun blir når hun blir stor! :)

Ang str.. her i huset har vi det litt som Anniken.. Lyng, som egt er storebror ble plutselig lillebror når Zima vokste forbi;)

Red: det høyre øyet hennes (til venstre på bildet) forblir nok blått ja, det er så rent i fargen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Siri!

Dro avgårde og var i Sandefjord klokka ett. Skrev litt kontrakter og snakket litt, før vi satt kursen hjemover. Marius hadde Siri på fanget, det var så ekstremt varmt at vi ville ikke sette henne baki. Hun peip og syntes ikke det var så veldig festelig å reise fra familien i en sånn bråkete bil! Roet seg litt etterhvert, og sovnet på fanget til Marius. Da vi kom hjem slapp vi ut Mona og holdt Siri så hun kunne lukte på henne, før hun ble satt på bakken og Mona kunne se nærmere på henne. Siri brydde seg ikke spesielt, hun er jo vant med mange andre hunder fra hjemme hos Kate (oppdretter). Så Mona var nysgjerrig, men hun herjet ikke med henne slik som jeg kanskje hadde sett for meg! Siri ble fort trøtt igjen, så da benyttet vi anledningen til å sove litt hele gjengen. 2stk mennesker, en valp og en irsk ulvehund i en seng som er 1,15 bred :lol: Kan jo ikke stenge den ene ut av senga når man lar den andre ligge oppi..

IMG_2748.jpg

Etter at vi våknet fikk Siri mat, men hun syntes det var mye mer spennende med Mona sin GIANT-mat fra Royal Canin tenk!

IMG_2749.jpg

Så måtte jo bare fjerne den skåla.

Man skal tidlig krøkes, så Siri fikk være med til en venn av oss for å grille. Var en inngjerdet liten hage, og hun sovnet umiddelbart under bordet.

Nå er vi hjemme og hun ligger i sofaen og sover, Mona ligger på soverommet og slapper av der :)

IMG_2751.jpg

IMG_2752.jpg

Da vi var på vei til bilen etter grillingen, stoppet en dame i bil og lurte på hva slags hund Siri er. For hun var jo så NYDELIG og en sånn hund man ser på postkort ;) Så ut som om hun skulle ramle ut av bilen, så begeistret var hun. Så det er nok ikke bare Mona som kommer til å skaffe oppmerksomhet i huset heretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh, så skjønn hun er. Vet du, hun er den første valpen som har fått meg til å få pittelitt lyst på valp igjen etter Knott var baby :lol: Hun er fantastisk lekker, gleder meg masse til å hilse på live!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen ;)

Blir gøy å se hvordan hun er når hun tør litt mer opp. Nå er hun bare rolig og sover!

Nydelig hun er! Skjeler bare bittelitt :lol:

Praktisk å kunne se som en øgle vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...