Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Jeg skjønner ikke helt dette med å PM et domene/side man bør bli advart om pga det man vet fra før og også tilstand de rette instanser mener er kritikkverdige hos denne også nå.

Uten at det blir heksejakt elns, så må det jo være i alles interesse at dette opplyses for å advare folk å skaffe valper derfra når den er oppe og går?

(Ja, jeg vet domene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt dette med å PM et domene/side man bør bli advart om pga det man vet fra før og også tilstand de rette instanser mener er kritikkverdige hos denne også nå.

Uten at det blir heksejakt elns, så må det jo være i alles interesse at dette opplyses for å advare folk å skaffe valper derfra når den er oppe og går?

(Ja, jeg vet domene)

Enig, men sånn er det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat "gammel" hjemmeside:

"Right now I am th lucky owner of 25 adult dogs, and for the moment I own 1 briard, 1 dobermann, 1 rottweiler, 1 Chinese Crested, 3 mix breed of different sizes, 2 miniatüre pinscher and 16 caucasian ovcharka."

Det er nok kun snakk om eierskap i juridisk forstand på de aller fleste her - hun eier dem jo enda i lovens øyne, de er kun i midlertidig forvaring inntil eventuell dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg.. orker ikke å stå imot mer. PM PM ... væresåååsniiill?

Dere fremstår som noen fordømte nysgjerrige fjortiser uten like.... at dere bare får dere til og legge inn disse innlegg med "Send PM" er direkte skammelig og motbydelig, dere er så innmari opptatt av å henge ut andre og fortsatt tro at der er i deres fulle rett til og gjøre dette pga dyrenes rettigheter eller helbred.

Om dere finner den hjemmesiden så forferdelig så la nå for guds skyld være å gå inn på den da, at dere føler behov for og advare er jo het meningsløst, oppfør dere litt voksne iallefall, selv om dette kan være vanskelig for en stor del av dere... ta ansvar for dere selv først og fremst, og slutt og opptre som nysgjerrige fjortiser som tror dere kan rette opp i de feilene som andre gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fremstår som noen fordømte nysgjerrige fjortiser uten like.... at dere bare får dere til og legge inn disse innlegg med "Send PM" er direkte skammelig og motbydelig, dere er så innmari opptatt av å henge ut andre og fortsatt tro at der er i deres fulle rett til og gjøre dette pga dyrenes rettigheter eller helbred.

Om dere finner den hjemmesiden så forferdelig så la nå for guds skyld være å gå inn på den da, at dere føler behov for og advare er jo het meningsløst, oppfør dere litt voksne iallefall, selv om dette kan være vanskelig for en stor del av dere... ta ansvar for dere selv først og fremst, og slutt og opptre som nysgjerrige fjortiser som tror dere kan rette opp i de feilene som andre gjør...

Ja eg er nysgjerrig, men dette er også en sak som har vært på landsdekkende nyheter.

Har mest lyst og skrive " So what?"

Men det virker mest som du ønsker å forsvare noen her nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det nå selges uregistrerte KO'er i Talvik. Antar dette er valper fra hunder som er kommet fra Åsnes-kvinnen. Så innmari seriøst da, dersom dette er tilfelle, for Mattilsynet og Standal burde ve vite bedre og burde vel ha satt et forbud på at det avles på disse hundene!!

Skjønner at folk er nysgjerrige, er det selv. Man vil gjerne unngå en slik tragedie igjen. Men hjemmesiden som påstås være registrert på Åsneskvinnen er kun en side hvor det står Hosted By, alternative hunder eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...