Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne har 48 hunder


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Så lenge en person ikke viser noen form for anger rundt forholdene, så bør det heller ikke "lettes" på den opprinlige planen mattilsynet hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det var nå ikke akkurat det som var poenget dah.

Godt!

Vi hadde en alvorlig hendelse på nitttallet da en gutt ble drept av hund, senere en på Torpa som fikk stor medieoppmerksomhet. Etter det fikk vi hundeloven hvor en tre - fire inkompetente "ressurspersoner" fortalte justisdepartementet hvordan norsk hundehold burde være.

Sier mer om "justisen" enn om hvordan norsk hundehold bør være, grrrr..

Det er selvsagt gledelig at dette nå kanskje kommer på plass selv om det senest burde ha kommet som endel av hundeloven f eks.

Jada, enig i det, men nå er det nå sånn at det ikke gjorde det. Og når "myndighetene og andre organisasjoner kommer halsende etter" bør de få kreditt for det. Kan det bety at de har innsett alvoret og faktisk forsøker gjøre noe konstruktivt? Og at de har innnsett at de tidligere refererte "ressurspersoner" nok kanskje ikke var så ressurssterke allikevel?

At det skjer noe ER positivt. Selvom det nok burde ha skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
[--] Og når "myndighetene og andre organisasjoner kommer halsende etter" bør de få kreditt for det. Kan det bety at de har innsett alvoret og faktisk forsøker gjøre noe konstruktivt? Og at de har innnsett at de tidligere refererte "ressurspersoner" nok kanskje ikke var så ressurssterke allikevel?

At det skjer noe ER positivt. Selvom det nok burde ha skjedd før.

Har jeg skrevet noe som motsier det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe at mattilsynet kommer på jevnlige besøk til denne dama, slik at de kan hindre at noe slikt skjer igjen... Hvis hun har LOV til å ha dyr, er det ikke mere vi kan gjøre. dessverre..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått med seg at denne kvinnen nå har fått igjen 4 hunder? Det ble fortalt på jobben idag av noen som kjenner til henne. Da er man i gang igjen. Norge i et nøtteskall (beklager ordvalget!)

har DU lest de siste sidene her eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått med seg at denne kvinnen nå har fått igjen 4 hunder? Det ble fortalt på jobben idag av noen som kjenner til henne. Da er man i gang igjen. Norge i et nøtteskall (beklager ordvalget!)

Men er det noen som vet hvilke raser hun har nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tiltro til at NKK kommer til å utestenge denne damen er ganske dårlig må jeg innrømme. Så lenge hun ikke har missligholdt de økonomisk, så er det vel kun et par år suspansjon som blir reaksjonen, om det blir så mye en gang. Hun skriver jo på sin egen hjemmeside at hundene ble avlivet uten grunn, og da har hun faktisk ikke klart å innse hva som har vært galt. Så at det vil bli så mye bedre hos henne etterhvert tviler jeg litt på. Og jeg synes faktisk ikke man skal "la tvilen gå tiltalte til gode" - eller hva det nå heter - når det er faktisk uskyldige hundeliv som må lide for hennes gjerninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver jo NKK på sin nettside at de har bedt om å få innsyn i papirene til mattilsynet.

Så lenge hun IKKE har noe utestående hos NKK så har faktisk ikke NKK noe å utestenge henne for. De kan jo ikke utestenge henne på grunnlag av hva som står i aviser osv.... Dessverre.

Og når da mattilsynet godtar at hun kan få fortsette så har fortsatt ikke NKK noe grunnlag til å utestenge henne, selv om de har aldri så lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun ikke blir fradømt retten til å ha hund, og NKK lar henne registrere så kan hun i praksis ha 20 nye hunder i morra.

Så lenge hun ikke blir fradømt retten til å ha hund, KAN faktisk ikke NKK nekte å la henne registrere hunder. Hun må i så fall beviselig ha brutt NKKs retningslinjer, og det sørger hun nok for å ikke gjøre på noen beviselig måte.

Nå har jo også Mattilsynet sagt at de ikke kan nekte henne å ha så mange hunder hun bare vil i framtida, så dermed spørs det om ikke ting ganske snart er tilbake til "normalen". Hun sier jo at hun ikke ser noe galt med sitt hundehold, og dermed er alt lagt til rette for at hun kan gå igang og avle på nytt. Litt flikking på gjerdene, litt rydding i hus og kennel, en høytidelig forsikring om at framtidige hunder skal få godt stell, og hurra hurra - man er igjen fri til å gjøre som man vil.

Jeg gremmes... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke flott! Nå har mattilsynet ryddet opp og fjernet syke og skadde hunder og laget god plass til neste pulje med heldige hunder som skal få kose seg i avføring, minimalt med stell, valper som skal bli ihjelslått mot stallveggen, slippe å bli sosialt trent, tatt hånd om og elsket.

Det er jo bare tull og statuere et eksempel med denne saken. Jeg mener det kommer sikkert noe værre i fremtiden som muligens vil være grusomt nok til at en viss form for rettferdighet blir utøvet til dyrenes fordel. Disse hundene hadde åpenbart ikke blitt behandlet tilstrekkelig dårlig, og det må vi bare respektere. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.brukshundforumet.com/nok-er-nok-matilsynet/

Håper alle skriver under på denne!

Hadde det vært en kampanje mot systemet og ikke en heksejakt mot en sak/person slik det har blitt (utifra diskusjoner på div fora) så hadde jeg skrevet under med en gang. Slik den står nå håper jeg færrest mulig skriver under. Grunnen er at det kommer til å renne ut i sanden og kampanje er over når saken er over - for kanskje å ha hjulpet noen få dyr. Det er det folk skriver under på og de gidder ikke skrive under gang på gang og man får mindre og mindre for hver sak/kampanje.

Ingen er tjent med måten dette er gjort på og dessverre ble ikke denne kampanjen rettet mot systemet, men mot en sak og når den er avgjort, så renner alt bort i sanden og man har ikke hjulpet mange dyr.

Hadde det vært "Underskriftskampanje for å bedre dyrevernet", der denne saken sammen med mange andre har vært eksempler, så hadde det vært en en riktig måte å gjøre det på og man har ikke nedverdiget seg til å bruke en person som huggstabbe. Samtidig kunne man angrepet systemet og da hatt kampanjen gående langt lengre og hvis nye saker hadde dukket opp, så kunne disse også blitt ført opp for å ha ennå bedre grunnlag/eksempler på hvorfor kampanjen blir kjørt og hvorfor folk bør signere. Da har også underskrifter som gjøres idag talt for saker som har dukket opp om f.eks 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge TV2 Nyhetskanalen er det engasjert advokat for å prøve å forhindre at disse fire hundene skal tilbake. I følge den repotasjen så er minst en av de hundene ikke hunder som opprinnelig ble hentet derifra, men hunder som bor hos andre folk og har bodd der en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...