Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Var med i Junior Handling i dag!

Det var kjempe gøyt! Første gangen vi var med i Juniorhandling på en NKK utstilling så jeg viste ikke ossen ting skulle foregå.

Vi ble ikke plukket ut til finalen, men til tross for at det var vår første gang så syns jeg det gikk veldig bra!

Her er scoren vår:

Kunnskap om rasen: 9,5

Fremvisning av fremmed rase: 10

Holdning/bevegelser i ringen: 10

Oppstilling: 9,5

Tenner/Bitt: 8

Formasjon: 8

Utnyttelse av ringen: 10

Evnen til å vise rasen: 10

Kontakt/Samarbeid: 10

Helhetsinntrykk: 10

Sum poeng: 95

Dommer kommentar: Flott helhet

Når jeg stilte fremmed rase fikk jeg en Dachs som gikk videre til finalen. Syns det er så morsomt å prøve nye raser!

Håper det går enda bedre i morra nå som jeg vet ossen Junior Handling funker og nå som jeg har lært meg litt "trix".

Krysser også alle fingrer for at vi får Stor Certet i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda Aron gikk bedre og stod i det minste i ro lenge nokk til at dommer kunne se på hunden denne gangen så gikk han ut med en blå sløyfe, men det gjør ikke noe.

Broren til Freia der i mot fikk jo sitt andre cert og er nå 15mnd gammel(det var hans fjerde utstilling) så som oppdretter så er jo jeg veldig fornøyd da :thumbsdown: mildt sagt :angry: :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med gode resultater!

Vi er nettopp kommet hjem og jeg er kjempefornøyd ;). Det var Amigo og Millett som gikk mot hverandre og hun trakk det lengste strået i dag. Kritikkene deres var nesten identiske men hun er 10 cm mindre enn Amigo og dommeren liker den varianten bedre enn de store.

Kritikken:

"God størrelse. Prima hode og uttrykk. Bra bitt. Er lite for rak i fronten og armbogene skal ligge tettere til. God overlinje. Lite forfallende kors. Er normalt vinklet. Bra farge. Akseptabel pels. Rør seg bra".

1 KVAL, 1 KONK, 1 BHK, CK, CACIB, BIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På første utstilling for både meg [*] og Pippin i juniorklassen fikk vi to røde sløyfer, CK og ble 4. beste hann i rasen. Veldig fornøyd med en CK for en junior mot så meritterte og flinke hunder. ;)

[*] Var egentlig min samboer som skulle handle ham og ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat kommet hjem etter en 7-8 timers tur over fjellet, men det var vel verdt turen. Dennis ble nemlig BIR med CERT og Cacib ;)

Handlet også fram BIM tispa for en annen oppdretter.

Bilder kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye alle sammen. ;) Har vært nede både i dag og i går, og vi koste oss. :P

Men leit når eg leste BA i dag. Synd det skal være slik.

"Leder i utstillingsavdelingen til Norsk Kennel Klub, Inger Dahle (t.v), frykter dette var siste gang deres internasjonale hundeutstilling kom til Bergen. Grunnen er at ingen større idrettshaller er villig til å slippe hundene inn. "

Mvh Anette & Akita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye alle sammen. ;) Har vært nede både i dag og i går, og vi koste oss. :P

Men leit når eg leste BA i dag. Synd det skal være slik.

"Leder i utstillingsavdelingen til Norsk Kennel Klub, Inger Dahle (t.v), frykter dette var siste gang deres internasjonale hundeutstilling kom til Bergen. Grunnen er at ingen større idrettshaller er villig til å slippe hundene inn. "

Mvh Anette & Akita

Hadde vel strengt talt ikke vært verre enn at de hadde flyttet den til april/mai og hatt utendørs i stedet for død og liv ha den i mars og innendørs.

Før så var nkk-bergen alltid i begynnelsen av april(når jeg begynnte med utstilling), Finnes mangen store fotballbaner her i byn liksom, eneste problemer er at de ikke har tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel strengt talt ikke vært verre enn at de hadde flyttet den til april/mai og hatt utendørs i stedet for død og liv ha den i mars og innendørs.

Før så var nkk-bergen alltid i begynnelsen av april(når jeg begynnte med utstilling), Finnes mangen store fotballbaner her i byn liksom, eneste problemer er at de ikke har tak.

Men det er jo ikkje et rent lite problem, det er Bergen det er snakk om.

Er en stor sjanse å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er inne på tanken å flytte NKK Bergen slik at den kan holdes utendør, ja. Men det er ikke bare snakk om "store fotballbaner" - parkeringsmuligheter er vel så viktige, og slik jeg har forstått er ikke disse i overflod i Bergenstraktene, så man får se hva det blir til.

Jeg skjønner imidlertidig at NKK ikke kan arrangere flere utstillinger på Bønes. Makan til trafikk-kaos skal man lete lenge etter! Og antall hunder påmeldt øker fra år til år...

Om det er noen som vet om et egnet sted er det jo bare ¨å ta kontakt med NKK?

Haller- og iallefall store haller med parkeringsplasser som tillater hunder er stor mangelvare i Norge.

Moderatorer... Kankje dere kan gi dette emnet en egen tråd, siden det er noget OT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...