Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Monab88

Recommended Posts

Gratulerer til alle sammen! Møtte en god del soniser i helgen, er redd jeg ikke kommer på alle men her er noen av de ihvertfall =)

(Vet ikke om de heter dette på sonen da men sier navnet på hundene da)

Turbo

Aron

Benedikte med Tia, Cita og Memphis

Jeampi med Twiggy og Pito

Jeg så Akita også

Eistein og Charlie

I papillon ringen gikk det relativt dårlig. 1 kval og ikke noe mer. Her er kritikken:

Noe tung og stor, men vebalangsert. Ønsker mer elegant hale. Bra uttrykk. Vakre ører med fine kranser. Utmerket top linje. Ganske flat svans med fin (et ord jeg ikke tyder) plyna. Noe tjukk pels ulsar seg fint og rør seg bra.

Juniorhandlingen derimot gikk bedre i dag! Kjempe fornøyd med resultatet selv om vi ikke ble plukket ut til finalen. Her er scoren:

Kunnskap om rasen: 10

Fremvisning av fremmed rase: 9,5 (gikk med en Gordensetter som ikke var trent til utstilling)

Holdning/bevegelse i gruppen: 10

Oppstilling: 10

Tenner/Bitt: 10

Formasjon: 9,5

Utnyttelse av ringen: 10

Evnen til å vise rasen: 10

Kontakt/Samarbeid: 10

Helhets inntrykk: 9,5

Sum poeng: 98,5

Dommerens kommentar: Har gjort leksen sin, sikker i ringen.

Jeg var et halvt poeng i fra å bli trukket ut til finalen. Han som kom på fjerde plass i bedømelsen i ring 1 hadde 99 poeng. Han vant Juniorhandlingen i finalen.

Gleder meg til neste Juniorhandling. De får bare se å finne et sted å ha den på neste gang i Bergen for det skal vi ha altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Agree agree... Bak ringen vår stod det heelt stille, så når jeg skulle løpe til Terrier ringen tok det meg 5min "å løpe".

Ikke det enorme resultatene. Aris 1AK, tispen jeg stilte fikk CK ;) Og border terrien fikk 1JK, 1JKK, HP.

Ble ingen avlsklasse fordi tispen har fått løpetid.. Men koselig tur uansett :P

Only Blondie, ikke for å være gledesdreper eller noe (men ment som hjelp til en senere gang) etter hva jeg hørte var dommern på lørdagen ganske snill med poengene, slik som han jeg hadde i Kongsvinger i fjor (som ikke hadde peil på åssen han skulle dømme). Bare så du er forbredt til du får en av de "skikkelige juniorhandlingsdommerene" ;)

Men gratulerer med fine resultater uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel strengt talt ikke vært verre enn at de hadde flyttet den til april/mai og hatt utendørs i stedet for død og liv ha den i mars og innendørs.

Før så var nkk-bergen alltid i begynnelsen av april(når jeg begynnte med utstilling), Finnes mangen store fotballbaner her i byn liksom, eneste problemer er at de ikke har tak.

NKK har dispensasjon fra FCI til å ha flere internasjonale utstillinger enn vi er berettighet til. Antall CACIB-utstillinger utdeles utifra antall registrerte hunder (med et lite forbehold om at jeg husker reglene feil), men pga store avstander i landet har altså Norge fått en eller to ekstra utstillinger.

For at NKK skal ha kapasitet til å arrangere elleve utstillinger i året, sier det seg selv at det mest hensiktsmessige er å fordele de utover månedene. Dermed må noen av årets utstillinger arrangeres på en årstid hvor det er tvingende nødvendig å være inne. Utstillingene må også fordeles utover landet.

Jada, man kan flytte NKK Bergen til april. Men da må Harstad/Narvik flyttes til mars. Akkurat det kunne vel gått greit, fordi de allerede er innendørs, men også der er hallen i ferd med å bli liten. Det å være utendørs i april er også ganske risikabelt, jeg har opplevd hagl på utstilling i begynnelsen av mai. Hvis NKK Bergen flyttes til mai, må Kristiansand flyttes. Og der er allerede noen ringer flyttet ut, fordi hallen er for liten, og å finne en enda større hall som kan romme alle i mars, er vanskelig.

Ikke meningen å "ta" deg, men jeg har stor tiltro at NKK gjør sitt ypperste for å få til dette, og finne praktiske løsninger. Flere og flere haller er for små, fordi flere og flere stiller. NKK Hamar er permanent tredagers.

Stadig flere arrangører opplever problemer med å få ha utstillingene sine. I vinter måtte jo en utstilling flyttes fra Bodø til Fauske, fordi kommunen satte seg på bakbeina. Greit nok, det er ikke lange avstanden for nordlendinger, men jeg vil tro østlendingene hadde hylt til om de måtte kjøre en time i en annen retning. Letohallen er en real bæsj av en hall, men det er en av få haller man får være, derfor er mange arrangører der - og det blir trangt. Ekeberghallen og Stangehallen er trang.

Østfoldhallen begynte å bli trang da NKK dro derfra, og også så dyr at det var fantasifullt å tro at noen ville kunne leie der. Det er ikke så lett å være utstillingsarrangør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med 4 hunder, gikk sånn midt på treet med alle 4

Emma, Lp kl 1, 3 plass(2 premiering) Bare en som fikk over 160 poeng

Shakira(Grand Danois) 1 ak, 2 akk 3 beste tispe og CK

Rex(Terv) 1 ak, og 2 akk

Pønky(Tibbetansk Terrier) Blått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gruppe/BIS resultater i hodet?

Voff her på sonen kom forresten på plassen før meg i går - grattis Thea! :P;)

Vet bare at en saluki ble BIS, en korthåret vorsteh fra kennel rugdelia ble BIG og st. bernhard korthåret (NV-07 SV-08

Toffe Loffe`s Uno) ble BIG 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen! Møtte en god del soniser i helgen, er redd jeg ikke kommer på alle men her er noen av de ihvertfall =)

(Vet ikke om de heter dette på sonen da men sier navnet på hundene da)

Turbo

Aron

Benedikte med Tia, Cita og Memphis

Jeampi med Twiggy og Pito

Jeg så Akita også

Eistein og Charlie

*klippet*

Kjempe koselig å møte deg og Blondie! Nydelig var hun :P Dere var super flinke i ringen!

DET var velfortjent det ;) Flotteste hunden!

----

Så og prata med en del soniser, men så er jeg ikke heelt sikker på om jeg så rett da. Jeg tippet vertfall hvem som var hvem utifra hundene. hehe

Aron fikk 1 kval, 2 konk + HP. Hadde håpet på CK, men er veldig fornøyd ettersom jeg i ettertid fikk høre at den dommeren var nokså streng. Flink var han vertfall :P

Kritikken:

Tiltrekkende junior hanne med fine proposjoner og korrekt størrelse. Vakkert uttrykk. Ønsker ørene noe tettere. Bra rygglinje. Velvinklet bakstell. Vel ansatt og båren svans. Enda tynn i kroppen. Utmerket silky pels. Rører seg noe uferdig i front, viser seg veldig bra ellers.

Kjempe fornøyd med kritikken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aron fikk 1 kval, 2 konk + HP. Hadde håpet på CK, men er veldig fornøyd ettersom jeg i ettertid fikk høre at den dommeren var nokså streng. Flink var han vertfall ;)

Kritikken:

Tiltrekkende junior hanne med fine proposjoner og korrekt størrelse. Vakkert uttrykk. Ønsker ørene noe tettere. Bra rygglinje. Velvinklet bakstell. Vel ansatt og båren svans. Enda tynn i kroppen. Utmerket silky pels. Rører seg noe uferdig i front, viser seg veldig bra ellers.

Kjempe fornøyd med kritikken! :P

Grattis Marita og Aron ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall en KANON dag igår :P

Tuppeluren Roma slo til med 1AK-1AKK-CK-CERT-CACIB og BIR!!!!!! ;)

Jeg er såååååå lykkelig og såååååå stolt av jenten min som slo ut masse flotte hunder igår!!

Gratulerer til eierne av N UCh Woodshine's Regal Swany som ble BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...