Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagermind Saeta Blanditia "Silma"

Caroline

Recommended Posts

De som er spesielt interesserte kan jo følge Silmas oppvekst med sine kullsøsken fra første stund HER.

Silma ble altså valpen jeg beholdt fra mitt andre og Saetas første kull. Hun blir utrolig spennende å følge framover. Min mamma er medeier på henne, men hun skal bo hos meg en stund så vi får ringtrent og stilt litt på valpeshow, så får vi se etterhvert. Mamma har også Silmas mormor boende hos seg.

Et par bilder er vel på sin plass, jeg lover at det blir mange fler etterhvert :)

2008-03-18178copy2.jpg

2008-03-18173copy2.jpg

Oppdatering 17.07.2008

Silma er nå 6,5 mnd.

Da hun var 3 mnd. gammel skjedde det som ikke skulle skje - hundene lekte litt for heftig, hun falt forkjært og brakk øvre del av bakbeinet på venstre side. Det endte med operasjon og mye tvangsro, ikke hverken lett eller moro med en aktiv sheltievalp. 4 uker etter ble heldigvis bruddet konstatert grodd, men vi har fortsatt å ta ting svært rolig, og det ser ut til at dette ikke har påvirket henne på noen måte. Heldigvis! Dog har all trening blitt utsatt, og jeg har ikke kommet så langt med henne som jeg hadde håpet. Hun vil få med seg to valpeshow til før hun skal være et halvt år hos sin medeier, så jeg håper de får gått et kurs eller to der. Ihvertfall skal hun få være med på utallige skiturer og forhåpentligvis både få litt muskler og mer pels. HD-røntges skal hun også på nyåret, og det er selvsagt veldig spennende.. Ny oppdatering kommer etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Ja, hun var min favoritt fra før hun var tørr. Rart hvordan man bare får en følelse.. Jeg var hele tiden åpen for å endre meg, men når alle mine oppdretterkolleger var enige i at hun var best var jeg ikke vanskelig å overbevise :D

Tusen takk for kommentarer :)

Edit: Ang.det sorte i ansiktet vil det forsvinne med tiden. Hun vil kun ha igjen en sort "hette" som de aller fleste soble har. Skyggede soble har ofte "briller" og litt ekstra sot i ansiktet som valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet vel at det der er nydelig jente...

jeg og sa det til Carro...

etter de første bioldene kom :)

Jeg og fikk sånn følelse på han jeg har her hjemme nå at HAN er det noe ved.. og joggi blei det ikke han også, selvom jeg i en periode var veeldig usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Litt bildeoppdatering

3 mnd. gammel

2008-03-30167copy2.jpg

2008-03-30168copy.jpg

3,5 mnd.

2008-04-21002copy.jpg

2008-04-21007copy.jpg

2008-04-21017copy.jpg

2008-04-21018copy.jpg

Snart 4 mnd.

2008-04-29007copy.jpg

2008-04-29009copy.jpg

2008-04-29010copy.jpg

2008-04-29026copy.jpg

2008-04-29033copy.jpg

2008-04-29034copy.jpg

2008-04-29039copy.jpg

Ikke så mye mørkt igjen i ansiktet nå :wub:

Hun er en ganske harmonisk bygget valp, alderen tatt i betraktning. Bra vinklet bak, OK foran (kunne hatt lenger overarm og litt sterkere mellomhender, men det siste kan jo rette seg litt da). God nakke, vel ansatt og lang hale. Hodet trenger selvsagt mye tid, men jeg liker uttrykket. Litt samme snuteparti/underkjeve som sin mor (kunne vært bedre), men hun har bedre ører, mykere uttrykk og søtere helhet. Synes jeg da :( Høyde på straks 4 mnd. er 30 cm., helt perfekt. Forventer henne å bli ca. 36 cm. som voksen. Hun veier ca. 4,5 kg. antar jeg, og ender nok på 7-7,5 com voksen. Spennende er det ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Vakker! Når blir første valpeshow? Nes?

Takk :D Første valpeshow - på spesialen til helga! Brumunddal :D Hun er ikke påmeldt Nes, Brumunddal blir den første og siste på lenge, litt spesiell grunn, kan sende deg en PM :P Orker ikke skrive det her enda.

Oh, hun er PEN altså! :P Så fin farge hun har fått!

Takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...