Gå til innhold
Hundesonen.no

Konfimasjonspengene


Guest Maritus

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

De gikk til data og mobil, sånne ting jeg aldri hadde fått av mine anti-dataforeldre :rolleyes: Dataen har jeg bare oppgradert underveis, har samme kabinett enda, samme skjerm, tastatur og mus :) Ble konfirmert i 2000 og kjøpte dataen høsten/vinteren etter. De skulle vel egentlig bli til hest, men det greide jeg sørenmeg å skaffe allikevel :)

Kjøpe en stooor pute til 700 kr som jeg hadde sikla på i evigheter. også ble det sløst en hel haug på is, videofilmer, kino og jeg veit ikke hva.

eneste ordentlige jeg satt igjen med var en liten tv med vhs spiller i:) forøvrig har jeg både puta og tven ennå.. konfirmerte meg i 2000.

men resten av de 15000 kronene ble borte, og jeg ANGRER på at jeg ikke tok meg bryet med å ta med en stor slump til banken.. er så mye bedre å ha penger å bruke i de senere år:) (enten om det er til bil,utdannelse,reise eller hva det skal være:D)

HAHA! Det husker jeg SÅ godt! ;)

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig nå, fikk jeg ca 19.000 kr, brukte ca. 3000 kr av dem på sykkel og ganske sikker på at det ble brukt noen tusenlapper til på andre småting. Men resten ble satt inn på kontoen hvor de fortsatt ligger og venter på å bli brukt til jeg kommer i en situasjon hvor jeg vil få bruk for dem :rolleyes::icon_redface:

Men til trådstarter:

Hadde jeg vært deg ville jeg ha lagt pengene inn på sparekontoen og spart til lappen. Du har jo allerede en hund, og to hunder samtidig som du går på skole, etter hvert sikkert får deg jobb ved siden av skolen, skal ha tid til venner og nyte ungdomslivet, tror jeg kan være veldig krevende.. En hund til kan du alltids skaffe deg senere i livet! Nå skal jeg så klart ikke si hva som er best for deg, og jeg vet jo ikke om den hunden du har er din eller familiens, men i hvert fall jeg er veldig glad for at familien er bak meg og støtter meg i hundeholdet akkurat nå. Skolen tar mye tid, samtidig som jeg vil gjøre andre ting, og tiden til hunden blir ikke alltid så stor som jeg skulle ønske selv om jeg føler jeg gir henne en del tid allikevel.. jeg tror det er så lett å bli oppslukt i det å ville ha en hund, at man på en måte glemmer at det er så mye man vil i livet som ungdom.. Men når det er sagt, jeg ville aldri ha byttet ut valget om å få hund, og all den tiden jeg har brukt på hund, det betyr mye for meg og støtter meg mye :) Ja, ble litt ot dette her, men du skjønner vel poenget;) Bruk pengene på det du vil - ikke akkurat nå, men også senere i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh... Jeg husker ikke. Lurer på om endel gikk bort til hundekurs og lommepenger i ferien. Lurer på om jeg ikke spytta inn et par tusenlapper til hellasturen året etter. Og resten gikk vel til lommepenger på FHS. Tror jeg fikk 13000 og mye smykker. De fleste smykkene har jeg forøvrig aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hverken røyka eller drakk, men lappen måtte jeg betale sjøl..

Kosta meg 14000 og det var akkurat det jeg hadde fått til konfirmasjonen, så det passet bra. Har hatt mye glede av det sertifikatet!

Jeg fikk mange fine gaver også, blant annet et telt. Det har jeg glede av enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ferskingen kommer inn på tråden **

Konfirmerte meg igår faktisk, og jeg fikk i overkant av 24.000 ,-

Vet ikke helt hva jeg skal bruke det på. Blir vel en del satt i banken.. Planer og å kjøpe meg speilrefleks. Også planer og å bruke en del på hund. Får ikke lov å kjøpe meg egen hund enda, men da er det bare og sette av de pengene til anledningen byr seg! :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ca 12000 kr da jeg konfirmerte meg for 9 år siden. Svidde av 6000 på en lett MC, som jeg kjørte i stykker samme sommeren :rolleyes: Brukte noen tusen på klær, dilldall og fjas... Sparte ikke en krone, noe jeg selvsagt angret på senere, men foreldrene mine var litt sånn at jaja, er dine penger som du skal få forvalte selv. Hah, som om jeg overhodet tenkte på sparing da, selv om jeg selvsagt ble rådet til det... Pengene var vel borte i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskingen kommer inn på tråden **

Konfirmerte meg igår faktisk, og jeg fikk i overkant av 24.000 ,-

Vet ikke helt hva jeg skal bruke det på. Blir vel en del satt i banken.. Planer og å kjøpe meg speilrefleks. Også planer og å bruke en del på hund. Får ikke lov å kjøpe meg egen hund enda, men da er det bare og sette av de pengene til anledningen byr seg! :thumbs:

Da fikk du like my som meg! :icon_clapping:

Her får vi fri mandagen etter for å reise til kvadrat å handle. Litt merkelig, men jeg klager ikke.

Har brukt rundt 4.000 på småting og mobil. Skal sette resten i banken og spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte PC, angrer :icon_clapping: den tapte seg så innmari fort i verdi og hva den kunne brukes til.. hadde mye morro med den, for all del. Men NÅ kunne jeg ønske at jeg heller hadde brukt pengene på noe som holdt lenger, eller spart dem til noe annet. Lett å være etterpåklok, husker de pengene brant i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel nærmere 19000 kr + løkendrakta og sølvet som hører til

Brukte 7000 på speilreflekskamera, 2000 på shopping også betalte jeg 3000 av macen min selv..

Resten skal spares til hund nr 2 :thumbs:

Løkendrakt :icon_clapping::banana: Ønsker meg den jeg også...... *drømme* Forøvrig så husker jeg ikke hva jeg brukte komfimasjonspengene mine på.. Er av en nesten utdødd rase (dvs har veldig liten famile :banana: ) så det ble ikke så mye penger. dessuten er det en halv evighet siden :yes: (uff, begynner å bli gammel ja :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov til å si hvor mye man fikk :P?? Isåfall fikk jeg 40.000 og brukte de først på ps3 :wub: Ikke brukt de på noe annet enda.. Konfimerte meg i fjord så har vært flink til å spare.. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konfirmerte meg for en uke siden.

Jeg fikk 32.000 + Speilreflekskamera og annet.

Jeg har brukt litt over 1000 kroner på et brukt 250 liters akvarium til hamsteret!

Hehe.

Resten ligger i banken og hviler trygt!

heeldig du !

Håper på speilrefleks jeg også, men fikk ikke det så skal avgårde og køjøpe :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov til å si hvor mye man fikk :P?? Isåfall fikk jeg 40.000 og brukte de først på ps3 :P Ikke brukt de på noe annet enda.. Konfimerte meg i fjord så har vært flink til å spare.. :closedeyes:

omg! 40.000?!

Det er noe jeg absolutt bare kan drømme om :P

Har bare mamma sin side, og vi er ikke så mange :closedeyes:

Skal selv konfirmere meg borgelig(?) i 2009 :P

Gleder meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg! 40.000?!

Det er noe jeg absolutt bare kan drømme om :P

Har bare mamma sin side, og vi er ikke så mange :closedeyes:

Skal selv konfirmere meg borgelig(?) i 2009 :P

Gleder meg :P

Konfimerte meg kristelig jeg.. Vet du hva du må gjøre for å ble konfimert..? :P Kanskje litt rart spørsmål men.. :wub: De i klassen min ( som tok borgelig konfirmasjon) måtte løpe rundt i skogen midt på natta.. de fikk en håndfull med ris som mat, så skulle de løpe fra *soldater (voksne) som skulle fange de. de skulle liksom løpe over til Sverige og spørre om oppholdstillatelse. De var liksom flyktninger eller no xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfimerte meg kristelig jeg.. Vet du hva du må gjøre for å ble konfimert..? :P Kanskje litt rart spørsmål men.. :wub: De i klassen min ( som tok borgelig konfirmasjon) måtte løpe rundt i skogen midt på natta.. de fikk en håndfull med ris som mat, så skulle de løpe fra *soldater (voksne) som skulle fange de. de skulle liksom løpe over til Sverige og spørre om oppholdstillatelse. De var liksom flyktninger eller no xD

Eh, ja. Dette er ikke standarden, riktignok (jeg veit at slike flyktninge-"leker" har vært omdiskutert - det du forteller om er ikke så alvorlig sammenlignet med mye annet). Da jeg konfirmerte meg borgerlig var vi på en helgetur til en gård hvor vi ble kjent med hverandre, også hadde vi noen møter i løpet av året hvor vi snakket om mye rart; integrering, krig, fred, klimaproblemer, sex, alkohol, gruppepress, tørre å være seg selv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i klassen min fikk nesten 40.000 + et utrolig bra kamera.. :wub:

Jeg fikk jo bunad + sølv + 5.000 av foreldrene mine.. Så føler meg veldig heldig.

Fikk nesten ingen smykker. (alle i familien min vet jeg ikke bruker smykker, så jeg fikk bare av folk som ikke kjenner meg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...