Gå til innhold
Hundesonen.no

Töddel, tau og tarm


Mari

Recommended Posts

Så bra at alt ordna seg! Blir sikkert godt å slippe å ha en store klumpen i magesekken sin.

Og så sinnsykt at det går ann å bare velte alle innvollene ut av kroppen, for så å velte dem inn igjen og alt funker like godt etterpå! Helt utrolig! Virker nesten som om det ikke spiller så stor rolle hvor i kroppen innvollene ligger.. :)

kanskje det å være dyrlege er det letteste i verden? -"tja vi klipper litt i huden og i magesekken, tar ut en klump, måker alle innvollene inn igjen, syr igjen magen og vips ferdi! Takk, det blir 750 000 kr"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva: selv om situasjonene du er oppe i ikke er så flott. Så synes jeg det er så morro/interessant å lese tådene dine Mari. Og bildeserien var knall bra :)

Utrolig bra beskrevet og utrolig alt hunder kan få til. Håper han kommer tilbake til sitt gamle selv snart og det kom så tydelig frem at han "felt the pain" i den videoen. Stakkar. God bedring. Og klarer ikke la være å kommentere lommeboken din jeg heller. Takk for informativ, lærerik tråd. Kommer til å følge med dere jeg.

i228742548_79245_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Töddel er heldig som har en eier med "is i magen" (muligens litt dårlig ordvalg Töddels situasjon tatt i betraktning), som orker å se innsiden på hunden sin på den måten. Av en eller annen grunn så er jeg fullstendig ubrukelig når det kommer til veterinærbehandling av egne hunder. Blir lettere grønn i ansiktet og så går alt rundt :) Alt annet tåler jeg, bare ikke egne hunder hos vet'en. Helt ubrukelig...:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hilse fra Töddel og si at dere må fortelle mamma'n hans at han er frisk og rask og har aldeles ikke hatt noen operasjon, for det må ha vært en annen hund for tenk! Det va'kke meg, for jeg har ikke vondt, og jeg er ikke syk, og jeg er aldeles ikke slapp og uten energi! sier Töddel Forbarm dere over en stakkels bulldog sier han, for livet er kjeeeedelig!

Ja, og det var dopet som fikk ham til å plystre fordi tøffe gutter griner ikke for nemlig! Han liker ikke helt det lyset jeg har malt ham i... Den videoen var filmtriks, dessuten var det ikke han, og om det var ham så var det bare et uhell.

Oh my doG så lite det er å gjøre, og det bare på grunn av et teit tøysetrådtau og noen sting på magen? Pøh! Töddel er en kriger, og han er klar til dyst. Han vil kjempe heroiske kamper mot nabolagets kattebestand, han vil forsvare løpetispene mot all verdens farer og han vil tappert ta på seg oppgaven med å sjarmere alle tobeinte til å gi fra seg maten sin! Det kalles resirkulering, mener Töddel. Det er ikke tigging, det er å være miljøbevisst.

For skånekost er driiiitkjipt, og dessuten er det altfor lite av det! Bare et lite kjøttmolekyl får han, også er skålen tom.

Sofaen, som vanligvis er en ganske kurant plass er blitt redusert til en hendelsesløs gravplass. Huset er en spøkelsesby, og det er like før det blåser sånne halmklumpgreier over stuegulvet. Sånn som de har i westerns, ikke sant? Aaaargh sier Töddel! Jeg vil leke! Jeg vil løpe! Kåmm ån, la oss bare en tur i det minste! Jeg vil leve liiiiveeet!

Også kan jeg hilse dere fra meg selv og si at Töddel er en utfordrende hund å holde i ro, det går virkelig på samvittigheten løs. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Håper at alt går bra med Töddel :P

Skal hilse fra Amy og si hun pep i medfølelse for plystringa som ligger ute på YouTube... Helt inn til dataen og hodet på skakke og masse piping i retur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod tittehull, selvfølgelig! Med t ...

Jeg reagerte ikke på lesefeilen min før jeg tittet gjennom bildene for andre gang. :oops: Da lo jeg godt!

:P

Anyway; fascinerende hund og mobilkamera du har! Håper dere er ferdig med ulykker og sykdom nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Töddel, heia Mari!

Gidder ikke si god bedring, da Töddel tydligvis ikke ville sette pris på akkurat det akkurat nå. Go, go Big boy :P

Mari, du MÅ:

Kjøpe deg et skikkelig kamera.

Spare alle innlegg og alt du har skrevet til nå og i framtiden, for fremtidig redigering og evnt sammensying.

Finne en vinkling til en skikkelig bok om livet ditt og hundene dine.

Ringe forlagene.

(hvis lommeboka lider altfor mye, kan du evnt vente med det kameraet til etter at du har fått til en avtale. Det MÅ du få, bare du finner en pitch)

SERIØST!! (Jeg melder meg som frivillig til korrektur og kommentar. No pain :P )

Ellers tenkte jeg på akkurat det der med spiselige/fordøyelige leker (skal vi starte produksjon av fordøyelig kong/ball til Bullosaurus Rex og sjelsfrender?)

Og til sist, sikker på at du ikke bare fikk være med inn fordi "snille" veterinæren leste veterinærklagen din fra sist og ikke ville bli driti ut på nettet? Hihi, vel, You win some, You lose some :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, er det mulig å svelge noe sånt da?? :P

Og jeg hadde ALDRI vært med på en sånn operasjon, jeg hadde antakelig gått rett i bakken... Når min forrige frk skulle steriliserer (kastreres heter det vel) gikk jeg på tur med bikkja til veterinæren i stedet. Når jeg kom tilbake sto han med hele skinnfilla av en livmor i en "klype" som han skulle vise meg... Jeg gikk ikke i bakken, men det var jammen nære på... :P

God bedring til både Töddel og lommeboken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, er det mulig å svelge noe sånt da?? :D

Og jeg hadde ALDRI vært med på en sånn operasjon, jeg hadde antakelig gått rett i bakken... Når min forrige frk skulle steriliserer (kastreres heter det vel) gikk jeg på tur med bikkja til veterinæren i stedet. Når jeg kom tilbake sto han med hele skinnfilla av en livmor i en "klype" som han skulle vise meg... Jeg gikk ikke i bakken, men det var jammen nære på... :)

God bedring til både Töddel og lommeboken...

Er det en frøken heter det nok steriliseres. Kastrering er en maskulin sak :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en frøken heter det nok steriliseres. Kastrering er en maskulin sak :rolleyes:

Nei, det går på hva de fjerner og ikke. Både tisper og hannhunder kan både kastreres og steriliseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka hilser til Töddel og sier god bedring, og hun har full forståelse for at man må operere ut ting av magesekker i ny og ne, selv om hun syns at å svelge en sånn monsterball kanskje var litt i drøyeste laget. Selv holder hun seg til kaviar- og leverposteituber, de lukter nemlig mat.

Er det en frøken heter det nok steriliseres. Kastrering er en maskulin sak :rolleyes:

Er det kastrering som utføres, heter det det uansett om den som skal bli kjønnløs har vært tispe eller hannhund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går på hva de fjerner og ikke. Både tisper og hannhunder kan både kastreres og steriliseres.

Ok, da har jeg lært noe om hunder :)

Mener at den egentlige betydningen av "å kastrere" ikke er mulig å utføre på noe feminint... men kanskje jeg rører? Fant ikke gode gamle ordboka i farten. Det engelske Emasculate er jo ganske klart kjønnsbetinget men det er jo ikke et av ordene som blir brukt medisinsk, men heller i overført betydning...det er kanskje det jeg blander med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg lært noe om hunder :)

Mener at den egentlige betydningen av "å kastrere" ikke er mulig å utføre på noe feminint... men kanskje jeg rører? Fant ikke gode gamle ordboka i farten. Det engelske Emasculate er jo ganske klart kjønnsbetinget men det er jo ikke et av ordene som blir brukt medisinsk, men heller i overført betydning...det er kanskje det jeg blander med :P

Moren min er sykepleier, og hun sier at både menn og kvinner også kan kastreres og steriliseres. Dog er vel det ene vanligere enn det andre, men jeg husker jo ikke hvilket! :)

Kastrering; da fjerner man vel "alt", mens sterilisering så kutter man bare diverse? Sterilisering er heller ikke irreversibelt, men det er fryktelig vanskelig å gjøre det på kvinner mener jeg å ha hørt. Men ikke stol helt på meg, jeg er ikke så god i husken i dag. :P

Og til Töddel: God bedring, tror ikke jeg har sagt det enda. Og så satser vi på at Mari kanskje trener frem et plystreshow dere kan reise rundt med og tjene grunker på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en frøken heter det nok steriliseres. Kastrering er en maskulin sak :rolleyes:

Kastrering er når man fjerner testikler på hanner og livmor på hunner. Sterilisering er å kutte sædledere og eggledere. Mennesker blir stort sett sterilisert, dyr blir alltid kastrert (i Norge ihvertfall - det er sikkert anderledes i statene, der har de jo silikonballer for kastrater også :rolleyes: ).

Kvinner kastreres om det er store problemer med livmoren (celleforandringer, cycter og kreft), men på folk heter det hystorectomi. Om de fjerner testikler på menn vet jeg ikke, mener vagt at jeg har hørt noe om at sånt kan utføres på sexuelle overgripere om de ønsker det, da det vissnok demper sexlyst hos folk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrering er når man fjerner testikler på hanner og livmor på hunner. Sterilisering er å kutte sædledere og eggledere. Mennesker blir stort sett sterilisert, dyr blir alltid kastrert (i Norge ihvertfall - det er sikkert anderledes i statene, der har de jo silikonballer for kastrater også :rolleyes: ).

Kvinner kastreres om det er store problemer med livmoren (celleforandringer, cycter og kreft), men på folk heter det hystorectomi. Om de fjerner testikler på menn vet jeg ikke, mener vagt at jeg har hørt noe om at sånt kan utføres på sexuelle overgripere om de ønsker det, da det vissnok demper sexlyst hos folk også.

I dag steriliseres vel en del hannhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, Huldra :)

I dag steriliseres vel en del hannhunder.

Det kan være, jeg har aldri vært med på eller hørt om at norske hannhunder blir sterilisert. Blir testiklene fjernet, så er det kastrering. Da får man også mindre av de hormonelle problemene - hvilket ikke forsvinner når man steriliserer, da fjerner man bare evnen til å reprodusere. Jeg syns forøvrig det høres rart ut at "en del hannhunder" steriliseres, da det i Norge ikke er lov å kastrere en gang uten en medisinsk grunn. Selv tisper blir kastrert og ikke sterilisert i Norge (har vært på alle operasjoner jeg har vært med på ihvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hilse fra Töddel og si at dere må fortelle mamma'n hans at han er frisk og rask og har aldeles ikke hatt noen operasjon, for det må ha vært en annen hund for tenk! Det va'kke meg, for jeg har ikke vondt, og jeg er ikke syk, og jeg er aldeles ikke slapp og uten energi! sier Töddel Forbarm dere over en stakkels bulldog sier han, for livet er kjeeeedelig!

Også kan jeg hilse dere fra meg selv og si at Töddel er en utfordrende hund å holde i ro, det går virkelig på samvittigheten løs. :no:

Dette høres kjent ut..

Min lille Pan, en Staffordshire Bull Terrier var gjennom en tilsvarende operasjon 4 mnd gammel..

Han mente selv at han var frisk allerede dagen etter..

Nå er jo dette en stund siden, så jeg vil tro Töddel er kvitt stingene om ikke så lenge? Jeg husker det var julaften, nyttårsaften, bursdag og 17. mai på en gang hos oss den dagen stingene ble tatt.. Det var så ufattelig deilig!

Tinka hilser til Töddel og sier god bedring, og hun har full forståelse for at man må operere ut ting av magesekker i ny og ne, selv om hun syns at å svelge en sånn monsterball kanskje var litt i drøyeste laget. Selv holder hun seg til kaviar- og leverposteituber, de lukter nemlig mat.

Pan spiste en tunfisktube, dvs.. ca 70% av den, korken og litt til lå igjen..

Det ble en stor operasjon, og åpning av magesekk og tarmsystem..

Det er heldigvis en stund siden nå, operasjonen skjedde 12. mai, selvsagt en lørdag. Det er visst ikke billigere enn hverdager akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...