Gå til innhold
Hundesonen.no

Bridie har prøvd å fly idag


PsychoLynx

Recommended Posts

Hva er det med disse aussiene??

Bridie har IGJEN prøvd å fly. Helt uten videre, bare full av energi, hoppet hu ut av et "vindu" og 3,5 m klask ned i bakken. Det er ikke slik at hu ikke VISSTE at det var høyt ned her.. Hu har vært på samme sted MANGE ganger, men hu bare bryr seg ikke! Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg vært sikker på at hu gjorde det bare for å se :icon_confused: i trynet mitt!

230320082198.jpg

her har altså Bridie prøvd å fly idag... Klask i isen under. Men spratt like fort opp igjen og løp flirende rundt til alle oss som stod :ahappy: under.

What to do? ER det bare sånn? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hva er det med disse aussiene??

Bridie har IGJEN prøvd å fly. Helt uten videre, bare full av energi, hoppet hu ut av et "vindu" og 3,5 m klask ned i bakken. Det er ikke slik at hu ikke VISSTE at det var høyt ned her.. Hu har vært på samme sted MANGE ganger, men hu bare bryr seg ikke! Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg vært sikker på at hu gjorde det bare for å se :blink: i trynet mitt!

230320082198.jpg

her har altså Bridie prøvd å fly idag... Klask i isen under. Men spratt like fort opp igjen og løp flirende rundt til alle oss som stod :blink: under.

What to do? ER det bare sånn? Eller?

Og jeg tenker i mitt stille sinn "siden du vet at hun kan finne på å gjøre det, hva i all verden får deg til IKKE å ha hunden i bånd akkurat der for å forhindre det" .... Synes du det er gøy?

Jeg synes ikke det er sjarmerende eller spesielt søtt - og slett ingenting å flire av - jeg synes faktisk det er trist å lese at en eier som VET at bikkja ikke har hemninger faktisk setter hunden i situasjoner som dette.

.........mulig jeg er litt spesiell, men om hunden ikke kan passe på seg selv så bør du gjøre det. Jeg vet ikke hva som er mest skremmende da - at du lar det skje (vel vitende om hundens noe manglende dybdesyn) eller folk her som svarer at de synes det er søtt og sjarmerende.......... Jupp, du blir sikkert pisse sur og det får du bare bli.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at hun utsetter seg for dette :blink: Nå passer du nok på henne, det er jeg ikke i tvil om! Men jeg vil bare nevne at ei som jeg kjenner har nettopp måttet ta sin hund ut av tjeneste pga. forkalkninger som han trolig har fått etter stygge fall på treninger og jobb. Denne hunden er kun 6 år (og malle som tåler en hel del) :blink:

Så pass på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er rasen som er sånn jeg... My har helt tydelig tendenser allerede nå:

IMG_2564.jpg

IMG_2450.jpg

IMG_2451.jpg

Hun tenker ikke over høyden hun hopper ned fra i det hele tatt. Hun har vært redd for å gå i trapper frem til idag, og for to dager siden skulle jeg prøve å lokke henne ned trappen for første gang. Lur idè ja... Etter noen sekunders lokking uten hell tok jeg frem en fôrkule og vips så fløy My ned hele trappa. Heldigvis var det ei lita trapp... Men alikevel for høyt for en valp på litt over 2mnd å hoppe! Så My må passes på ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tenker i mitt stille sinn "siden du vet at hun kan finne på å gjøre det, hva i all verden får deg til IKKE å ha hunden i bånd akkurat der for å forhindre det" .... Synes du det er gøy?

Jeg synes ikke det er sjarmerende eller spesielt søtt - og slett ingenting å flire av - jeg synes faktisk det er trist å lese at en eier som VET at bikkja ikke har hemninger faktisk setter hunden i situasjoner som dette.

.........mulig jeg er litt spesiell, men om hunden ikke kan passe på seg selv så bør du gjøre det. Jeg vet ikke hva som er mest skremmende da - at du lar det skje (vel vitende om hundens noe manglende dybdesyn) eller folk her som svarer at de synes det er søtt og sjarmerende.......... Jupp, du blir sikkert pisse sur og det får du bare bli.......

Jeg hadde joikke akkurat forventet at dyret sku fly ut av vinduene der da.. Det er slik man ikke tror før man ser det.

Og skal jeg gå rundt å være redd for at bikkja skal fly utfor alle steder, så må hu gå konstant i bånd. Og da ser jeg for meg et miserabelt liv for denne hunden.

Vi har vært på dette stedet sikkert 20 ganger det siste året nå, tatt haugevis av bilder, Bridie har løpet opp og ned trappene der hele tiden, men aldri vist tegn til å ville hoppe ut. Derfor trodde jeg ikke akkurat at dette var noen fare nå heller.

Dessuten kanman jo aldri være sikker på noenting ang skader på disse hundene... Brimi til Lone fløy jo 7 meter rett ned uten problemer, men ødela ryggen på å falle ut av senga liksom.

Skal man gå å passe på disse kamikaze hundene hele tida så kommer man til å få grå hår før man har fått hunden i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale, gale dyr :blink:

Men er enig med deg Psycho (husket ikke hva du het i farta, jeg...), huner skal ikke "gå med hjelm". De får lære seg at noe er farlig og passe seg selv.

(Ikke det at jeg er for å trene fri ved fot langs motorveien, liksom, sunn fornuft, men man kan ikke hindre alle "ulykker" og uheldigheter og allslags galskap, da er vi jo tilbake i buret, da.)

Klem til gale bikkja med godt humør (og jeg er SIKKER på at hun gjorde det bare for¨å se ansiktsuttrykket ditt :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj , høres jo nesten litt farlig ut å ha aussie , må passe på så de ikke tar livet av seg selv...

Som alle aussieeiere sier, er det trolig innen denne rasen. Og tror hunder er såpass smarte at de ikke hopper ned fra høye ting for å ta liv av seg selv. Men de kan selvfølgelig være uheldig. Men alle hunder kommer vel i en viss alder der de må prøve ALT. :blink: Veninnen min har en BC og hun hoppet ut av et vindu ca 2-3 m, men med snø under da, så hun spratt fort opp igjen. heeh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale, gale dyr :blink:

Men er enig med deg Psycho (husket ikke hva du het i farta, jeg...), huner skal ikke "gå med hjelm". De får lære seg at noe er farlig og passe seg selv.

(Ikke det at jeg er for å trene fri ved fot langs motorveien, liksom, sunn fornuft, men man kan ikke hindre alle "ulykker" og uheldigheter og allslags galskap, da er vi jo tilbake i buret, da.)

Klem til gale bikkja med godt humør (og jeg er SIKKER på at hun gjorde det bare for¨å se ansiktsuttrykket ditt :blink: )

Nettopp BouBou, skal jeg være redd for alt Bridie kan skade seg på, så kan jeg jo like gjerne sette henne i bur 24 t i døgnet da, kun ute i hagen (I BÅND) for å lufte henne...

Man forventer jo ikke at bikkja skal hoppe utfor 3-4 m og rett i bakken, men jeg går med bikkja i bånd langs veien, fordi jeg "forventer" at hu kan svinse uti veien fordi hu er et virrefrø utenlike..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tenker i mitt stille sinn "siden du vet at hun kan finne på å gjøre det, hva i all verden får deg til IKKE å ha hunden i bånd akkurat der for å forhindre det" .... Synes du det er gøy?

Jeg synes ikke det er sjarmerende eller spesielt søtt - og slett ingenting å flire av - jeg synes faktisk det er trist å lese at en eier som VET at bikkja ikke har hemninger faktisk setter hunden i situasjoner som dette.

.........mulig jeg er litt spesiell, men om hunden ikke kan passe på seg selv så bør du gjøre det. Jeg vet ikke hva som er mest skremmende da - at du lar det skje (vel vitende om hundens noe manglende dybdesyn) eller folk her som svarer at de synes det er søtt og sjarmerende.......... Jupp, du blir sikkert pisse sur og det får du bare bli.......

Det var da svært til angrep da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA border collien min har ikke høydeskrekk og hopper ned fra store høgder hun og;) i påsken hoppet hun ut av vinduet (ca 3 meter) men det gikk helt fint for det var snø:) er ikke noe å gjøre me de, de bare er sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...