GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Band fra 60- eller 70-tallet

Kjerstii

Recommended Posts

Jeg skal ha musikkprosjekt pÄ skolen der vi skal skrive om vÄrt favorittband fra 60- og/eller 70-tallet. Tenkte fÞrst pÄ Beatels, men det velger jo omtrent alle de andre i klassen. Jeg vil velge et band som ikke sÄ veldig mange har hÞrt om, og som kanskje er litt sÊrt.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg skal ha musikkprosjekt pÄ skolen der vi skal skrive om vÄrt favorittband fra 60- og/eller 70-tallet. Tenkte fÞrst pÄ Beatels, men det velger jo omtrent alle de andre i klassen. Jeg vil velge et band som ikke sÄ veldig mange har hÞrt om, og som kanskje er litt sÊrt.

Noen forslag?

hva med Hulabandula band

svenskt band . bjÞrn afselius og mikael wihe startet det pÄ 70 tallet.

finner masse stoff om band og medlemmer i dette bandet.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Åh, det er jo sĂ„ mange! Rolling Stones, Pink floyd, The Monkeys, Simon and Garfunkle, Yardbirds, The Who, The Doors, Deep Purple, Led Zeppelin..

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

hva med Hulabandula band

svenskt band . bjÞrn afselius og mikael wihe startet det pÄ 70 tallet.

finner masse stoff om band og medlemmer i dette bandet.

Stemmer for denne, meget spennende band med en spennende historie. Det er laget en musikkhistorisk dokumentar, kanskje du finner den hvis du leter.

Og sÄ kan du jo flette inn denne historien som BjÞrn Afselius fortalte pÄ en konsert der jeg var tilstede: Han besÞkte Michael Wihes mor en gang, og da spurte han hvorfor Michael hadde laget sÄ mange sanger om fugler. Michaels mor fortalte at M var redd fugler, og prÞvde Ä bearbeide denne skrekken gjennom sangene. BjÞrn ertet Michael for dette, men da sa Michael: "BjÞrn, varfor sjunger du alltid om kvinnor?" :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Stemmer for denne, meget spennende band med en spennende historie. Det er laget en musikkhistorisk dokumentar, kanskje du finner den hvis du leter.

Og sÄ kan du jo flette inn denne historien som BjÞrn Afselius fortalte pÄ en konsert der jeg var tilstede: Han besÞkte Michael Wihes mor en gang, og da spurte han hvorfor Michael hadde laget sÄ mange sanger om fugler. Michaels mor fortalte at M var redd fugler, og prÞvde Ä bearbeide denne skrekken gjennom sangene. BjÞrn ertet Michael for dette, men da sa Michael: "BjÞrn, varfor sjunger du alltid om kvinnor?" :)

hulabandula er min "hjertehealer"

elsker musikken,tekstene og medlemmene. Jeg deler samme syn pÄ livet og politikken som de fleste i gruppa.

Sangen mikael skrev til BjĂžrn etter hans dĂžd er helt nydelig.

Denne musikken kan jeg hÞre i alle sinnstemninger. Den gjÞr meg glad,trist,rÞrt,lykkelig,sint,opprÞrt...mest av alt fÄr jeg kamplyst og troen pÄ ett godt samfund.

NĂ„ ble jeg en smule sentimental og personlig. ooopppsss :D

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

NEW JORDAL SWINGERS !! :)

Det var favorittbandet mitt fra midt pÄ 70-tallet til ca. midt pÄ 80-tallet. :D

SÞstra mi og jeg reiste land og strand (mest i TrÞndelag da..) for Ä gÄ pÄ fest der de spilte.

Vi ble godt kjent med dem ogsÄ, da de var noen riktig hyggelige karer.

Et par av dem (Ivar og Eigil) var hjemme hos meg et par ganger etter at jeg hadde fÄtt meg samboer og egen leilighet/hus.

Samboeren min (faren til Mona) var ogsÄ NJS-fan.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

U.F.O! Jeg lover deg! OgsĂ„ MÅ du laste ned disse to sangene og hĂžre pĂ„ dem:

-Doctor doctor

-Love to Love you ("misty green and blue" kan man ogsÄ finne den som..)

Jeg har aldri vĂŠrt noe "sĂ„nn" musikk men etter jeg traff sambo sĂ„ har jeg oppdaget maange gode band fra 70tallet. Sambo har masse rare kompiser som hĂžrer pĂ„ det merkeligste og dette bandet hĂžrte vi om fra en hippie (som faktisk er broren til en kjent norsk artist med et litt femi preg om jeg fĂ„r si det selv) .. Iallefall, utrolig musikk, og SÆRT men BRA! UFO startet forĂžvrig opp i 1969 og er et engelsk band. Ikke la deg lure av utsagn som "UFO became a transitional band between early hard rock and heavy metal and the New Wave of British Heavy Metal" for UFO er ikke mye heavy akkurat!

Jo mer man hÞrer pÄ "love to love you" jo mer varm blir man spÞr du meg. Deilig!

Link med smakebit:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Syns du bare skal ta Pink Floyd med engang jeg.... Det er iallefall ikke mangel pÄ stoff Ä skrive om!

Nei, enig, det er vel noe av det du finner aller mest om.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Arkivert

Dette emnet er nÄ arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ingen grunn til Ă„ ikke bruke tĂžrrfĂŽr som godbiter ellers ogsĂ„, det er jo bare mat, sĂ„ lenge hunden vil ha det. Og vĂŠr for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spĂžrsmĂ„l som en veterinĂŠr vet Ă„ spĂžrre fĂžr man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an pĂ„ hvilke kilder man bruker. Og har lov til Ă„ bruke. SĂ„ enten er AI-en trent pĂ„ ulovlig materiale, eller sĂ„ har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell pĂ„ hundehold i ulike land, sĂ„ selv forutsetninger for forskning og rĂ„d fra profesjonelle vil variere stort.
    • AltsĂ„ hvorfor har ikke jeg tenkt pĂ„ dette?!  SĂ„ genialt med AI altsĂ„đŸ‘đŸ»Â  Har snakket med vetrinĂŠr igjen i gĂ„r, og vi skal forsĂžke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i gĂ„r og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skĂ„la for han skulle spise Hills-bitene fĂžrstđŸ€ŁÂ  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, sĂ„ de kunne han fĂ„ 4 stk av om dagen, selv om han er pĂ„ eliminasjonsdiett. SĂ„ GJETT om det ble fest hjemme i gĂ„r. FĂžrste godbit pĂ„ mer enn syv uker.  Fikk ogsĂ„ sove natta gjennom uten magetrĂžbbel og i morres var avfĂžring fast og fin!    Har skikkelig tro pĂ„ at dette skal bli brađŸ«¶đŸ» OG nĂ„r vi forhĂ„pentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker sĂ„ skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode rĂ„d folkensđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ» Dere er helt supre som tar dere tid til Ă„ svare, og nĂ„ er vi sÄÄ lykkelige i heimen😍    
    • Takk! đŸ„° Jeg glemte at det finnes en verden av smĂ„ butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og mĂ„neden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vĂŠrt pĂ„ kurstime med rĂ„for klabb og klĂŠss og isj, og sĂ„ ikke veldig lyst pĂ„ fremtiden. FĂ„r hamstre.
    • Et enkelt nettsĂžk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers sĂ„ er det flere som har lignende produkter, jeg kjĂžpte noen veldig gode for noen Ă„r siden, men husker ikke merke nĂ„. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😹 Det perfekte snĂŠck. Smakelighet pĂ„ hĂžyde med favoritt rĂ„for, men i en konsistens som kan skjĂŠres med ostehĂžvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bĂŠng for the bucks - verdi per kalori - som belĂžnning. Rene rĂ„varer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snĂŠck av en konsistens som ikke klĂŠsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. LĂ„ to pĂžlser igjen i hylla pĂ„ K9 Hundesenter i dag. Jeg kjĂžpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belĂžnning. Alt annet er enten for tĂžrt og for lav verdi, og feil form, eller for klĂŠssete og ekkelt og uhygienisk Ă„ fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe pĂ„ K9 for Ă„ fĂ„ de til Ă„ produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belĂžnninger av samme kvalitet. Enten mĂ„ vi nĂ„ ned pĂ„ belĂžnningsverdi, eller jeg mĂ„ begynne klĂŠsse med Ă„ ha Vom og kjĂžleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for Ă„ fĂ„ produsert mer av det der đŸ„ș    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...