Gå til innhold
Hundesonen.no

Band fra 60- eller 70-tallet

Kjerstii

Recommended Posts

Jeg skal ha musikkprosjekt på skolen der vi skal skrive om vårt favorittband fra 60- og/eller 70-tallet. Tenkte først på Beatels, men det velger jo omtrent alle de andre i klassen. Jeg vil velge et band som ikke så veldig mange har hørt om, og som kanskje er litt sært.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha musikkprosjekt på skolen der vi skal skrive om vårt favorittband fra 60- og/eller 70-tallet. Tenkte først på Beatels, men det velger jo omtrent alle de andre i klassen. Jeg vil velge et band som ikke så veldig mange har hørt om, og som kanskje er litt sært.

Noen forslag?

hva med Hulabandula band

svenskt band . bjørn afselius og mikael wihe startet det på 70 tallet.

finner masse stoff om band og medlemmer i dette bandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Hulabandula band

svenskt band . bjørn afselius og mikael wihe startet det på 70 tallet.

finner masse stoff om band og medlemmer i dette bandet.

Stemmer for denne, meget spennende band med en spennende historie. Det er laget en musikkhistorisk dokumentar, kanskje du finner den hvis du leter.

Og så kan du jo flette inn denne historien som Bjørn Afselius fortalte på en konsert der jeg var tilstede: Han besøkte Michael Wihes mor en gang, og da spurte han hvorfor Michael hadde laget så mange sanger om fugler. Michaels mor fortalte at M var redd fugler, og prøvde å bearbeide denne skrekken gjennom sangene. Bjørn ertet Michael for dette, men da sa Michael: "Bjørn, varfor sjunger du alltid om kvinnor?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for denne, meget spennende band med en spennende historie. Det er laget en musikkhistorisk dokumentar, kanskje du finner den hvis du leter.

Og så kan du jo flette inn denne historien som Bjørn Afselius fortalte på en konsert der jeg var tilstede: Han besøkte Michael Wihes mor en gang, og da spurte han hvorfor Michael hadde laget så mange sanger om fugler. Michaels mor fortalte at M var redd fugler, og prøvde å bearbeide denne skrekken gjennom sangene. Bjørn ertet Michael for dette, men da sa Michael: "Bjørn, varfor sjunger du alltid om kvinnor?" :)

hulabandula er min "hjertehealer"

elsker musikken,tekstene og medlemmene. Jeg deler samme syn på livet og politikken som de fleste i gruppa.

Sangen mikael skrev til Bjørn etter hans død er helt nydelig.

Denne musikken kan jeg høre i alle sinnstemninger. Den gjør meg glad,trist,rørt,lykkelig,sint,opprørt...mest av alt får jeg kamplyst og troen på ett godt samfund.

Nå ble jeg en smule sentimental og personlig. ooopppsss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEW JORDAL SWINGERS !! :)

Det var favorittbandet mitt fra midt på 70-tallet til ca. midt på 80-tallet. :D

Søstra mi og jeg reiste land og strand (mest i Trøndelag da..) for å gå på fest der de spilte.

Vi ble godt kjent med dem også, da de var noen riktig hyggelige karer.

Et par av dem (Ivar og Eigil) var hjemme hos meg et par ganger etter at jeg hadde fått meg samboer og egen leilighet/hus.

Samboeren min (faren til Mona) var også NJS-fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U.F.O! Jeg lover deg! Også MÅ du laste ned disse to sangene og høre på dem:

-Doctor doctor

-Love to Love you ("misty green and blue" kan man også finne den som..)

Jeg har aldri vært noe "sånn" musikk men etter jeg traff sambo så har jeg oppdaget maange gode band fra 70tallet. Sambo har masse rare kompiser som hører på det merkeligste og dette bandet hørte vi om fra en hippie (som faktisk er broren til en kjent norsk artist med et litt femi preg om jeg får si det selv) .. Iallefall, utrolig musikk, og SÆRT men BRA! UFO startet forøvrig opp i 1969 og er et engelsk band. Ikke la deg lure av utsagn som "UFO became a transitional band between early hard rock and heavy metal and the New Wave of British Heavy Metal" for UFO er ikke mye heavy akkurat!

Jo mer man hører på "love to love you" jo mer varm blir man spør du meg. Deilig!

Link med smakebit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bare skal ta Pink Floyd med engang jeg.... Det er iallefall ikke mangel på stoff å skrive om!

Nei, enig, det er vel noe av det du finner aller mest om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
    • Et enkelt nettsøk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers så er det flere som har lignende produkter, jeg kjøpte noen veldig gode for noen år siden, men husker ikke merke nå. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😨 Det perfekte snæck. Smakelighet på høyde med favoritt råfor, men i en konsistens som kan skjæres med ostehøvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bæng for the bucks - verdi per kalori - som belønning. Rene råvarer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snæck av en konsistens som ikke klæsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. Lå to pølser igjen i hylla på K9 Hundesenter i dag. Jeg kjøpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belønning. Alt annet er enten for tørt og for lav verdi, og feil form, eller for klæssete og ekkelt og uhygienisk å fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe på K9 for å få de til å produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belønninger av samme kvalitet. Enten må vi nå ned på belønningsverdi, eller jeg må begynne klæsse med å ha Vom og kjøleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for å få produsert mer av det der 🥺    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...