Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har sterilisert min tispe og trenger råd


Recommended Posts

Nemi skal steriliseres i dag. Jeg leverte henne før jeg dro på jobb. Det var så ****** å gå fra henne der! I tillegg valgte jeg å bare ha vanlig helsesjekk og ikke blodprøver fordi jeg vet blodprøvene hadde blitt et ******* for henne, og at hun da hadde vært stressa og hysterisk innen hun skulle dopes. Følte liksom for å gi henne minst mulig påkjenning.

Så nå sitter jeg her og skal liksom jobbe, men tankene mine er et helt annet sted for å si det sånn. Gleder meg til å hente henne jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne da tatt blodprøver mens hun sov... Jaja. Men du? Det er ikke noe du får gjort fra eller til uansett. Da Scilos ble kastrert, gikk vi lang tur i skogen med Fibi og Solo først og farget håret etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lang tid det tar... :) orker snart ikke mer her jeg. begynner å angre...

Nå har hun endelig kommet hjem og ligger på teppet sitt ved siden av meg. Hun er helt bortreist stakkar, jeg har så vondt av henne :D Kom gjerne med tips til hvordan jeg kan ta ekstra godt vare på henne de dagene fremover.

*dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Raksha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det helt med ro, hunden din tror jeg har hatt det kjempe fint (har sikkert ikke lidd noen nød:p)

Jeg har jobbet på et dyrehospital enn stund. Hundene som skulle sterilliese, og kastreres lider ikke:p

De får et eget dyr, der de sovner inn i narkosen, og våkner etter narkosen. De steller og ordner så hunden får det best mulig.

Og vis han begynner og piper eller må på do, tar de hann med ut en tur :) Det gjorde vi ivertsfall i tr,heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det helt med ro, hunden din tror jeg har hatt det kjempe fint (har sikkert ikke lidd noen nød:p)

*klippet*

De får et eget dyr, der de sovner inn i narkosen, og våkner etter narkosen.

:) Dæven... jeg vil også bli operert hos veterinær! Vil ha et nytt dyr!

*ler* Sorry, kunne ikke dy meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette var noe stas i det hele tatt. Hun har våkna litt 2 ganger, og begge gangene fått fullstendig panikk. Hun begynte å skrike og liksom kjempe i mot noe som ikke var der, så jeg måtte holde henne fast for å få roa henne. i tillegg ligger hun og skjelver. Jeg har tent i peisen og bredd over henne et teppe, men er ikke sikker på om hun er kald eller hva. Føler meg ganske hjelpeløs da, hva gjør jeg hvis det skjer noe liksom?

Ikke meninga å være hysterisk, men jeg synes hun er i rimelig dårlig form nå. og jeg er livredd for at hun skal prøve å flytte på seg for da blir hun helt hysterisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er rar,men jeg tenker ikke over slike ting og leverer bare hunden/katten til sin "greie" og drar om jeg må.

Klart at jeg tenker på hunden/katten i løpet av dagen da,men er ikke overdrevet opptatt av det,og ringer til dem i den tiden jeg har fått anbefalt og de har sagt at de skal være ferdige,og møter opp som avtalt,følger veterinærens råd,nusser hunden,sier hei,dakar,smiler litt,drar hjem og tar det derfra...Får aldri masse stress over å levere en hund/katt til inngrep/undersøkelser som ikke gjelder akutt sykdom som kan føre til død.Dersom dette er tilfelle er jeg selsvsagt nærmest hysterisk,eller stikk motsatt..helt rolig og i sjokk.

Tror nok det går bra med sånne ting!Folk er jo forskjellige da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fått med noe smertestillende til henne? La henne komme ut og tisse ca en time etter at du har gitt tablettene. Hvis hun skjelver, kan det tyde på at hun har smerter og at hun kanskje trenger noe mer/sterkere enn hun får. Ikke gi henne mer enn du har fått beskjed om før du har snakket med dyrlegen. Det er en nyoperert hund du har og hun har vært gjennom et stort inngrep. Det er klart det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fått med noe smertestillende til henne? La henne komme ut og tisse ca en time etter at du har gitt tablettene. Hvis hun skjelver, kan det tyde på at hun har smerter og at hun kanskje trenger noe mer/sterkere enn hun får. Ikke gi henne mer enn du har fått beskjed om før du har snakket med dyrlegen. Det er en nyoperert hund du har og hun har vært gjennom et stort inngrep. Det er klart det gjør vondt.

Ja, hun får smertestillende hver 4. time. hun er like hysterisk fordet :) skal prøve å ta henne ut og tisse nå, men gruer meg til å få henne til å bevege på seg. i natt begynte hun å skrike noe helt sinnsykt mens hun kasta seg fra side til side og prøvde å bite av seg hele buken så det ut som. hun begynner sånn hver gang hun skal bevege seg. synes de er hardt å se jeg, og har liksom ikke lyst til å be henne reise seg :) skal ringe inn til dyrlegen når de åpner. Nemi har alltid vært en drama queen og da, så ikke så lett med det utgangspunktet kanskje. hehe

Nå har jeg fått ringt dyrlegen. De synes ikke det var normal oppførsel så de lurte på om jeg kunne komme med henne. Men jeg klarer jo ikke ta henne med dit alene, og har ikke noe lyst til å utsette henne for det heller :) Det er litt vanskelig og, for hun er en liten drama queen, så er ikke så lett å vite :) men jeg fikk lov å gi noe mer smertestillende, og så skulle de ringe meg igjen kl 9.

*Dobbelpost. Bruk redigeringsfunksjonen. Mod. Raksha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må be om et råd.

Jeg ga henne dobbelt med smertestillende, og prøvde etter det og ta henne ut. Hun spant da ut i hagen og slang seg hylende ned på bakken, begynte å rulle frem og tilbake. Jeg tok henne med inn igjen. Jeg synes det går bra nå hvis hun får ligge i fred på plassen sin, men dyrlegen synes absolutt jeg skal lufte henne. Men det går liksom ikke å flytte på henne. Dyrlegen ville da at jeg skal komme med henne. Blir en utfordring å få henne til dyreklinikken :)

Hva synes dere? Bør man nødvendigvis lufte? Når hunden ikke vil røre seg liksom og blir helt panisk. Men dyrlegen frykter jo at hun har sinnsyke smerter da, så det er vel det han vil sjekke. hva tror dere?

Jeg får råd om å bare late som ingenting, og ikke bry meg om det. men det er jo ikke lett når hun løper rundt som et skadeskutt dyr og skriker:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min hund løpt rundt og hylt (av smerte? eller en annen mer eller mindre ukjent årsak), hadde jeg vært hos dyrlegen snarere enn fy (og utifra andre tråder er ikke jeg den som går til dyrlegen ved første og beste fis)! Du klarer vel å putte henne i bilen og kjøre? Virker jo som om det går greit så lenge hun er i ro, og du har vel bur i bilen? Jeg tviler på at det er normalt at hunder hyler av smerte etter et slikt inngrep. Det kan jo være at dyrlegen har glemt noe inni der, sånt kan skje, uansett hvor flink dyrlegen er.. Eller det kan være noe helt annet; som at hun er en drama queen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min hund løpt rundt og hylt (av smerte? eller en annen mer eller mindre ukjent årsak), hadde jeg vært hos dyrlegen snarere enn fy (og utifra andre tråder er ikke jeg den som går til dyrlegen ved første og beste fis)! Du klarer vel å putte henne i bilen og kjøre? Virker jo som om det går greit så lenge hun er i ro, og du har vel bur i bilen? Jeg tviler på at det er normalt at hunder hyler av smerte etter et slikt inngrep. Det kan jo være at dyrlegen har glemt noe inni der, sånt kan skje, uansett hvor flink dyrlegen er.. Eller det kan være noe helt annet; som at hun er en drama queen..

ok, takk for svar huldra. da reiser jeg. om jeg ikke var redd og lei meg fra før... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du absolutt burde lufte henne ja. Sleit med det samme når min ble kasterert og hadde 36 sting og svært plaster over hele magen sin, han ble helt panisk når han rørte på seg, kastet seg hit og dit og hylte og skreik. Var et prosjekt i seg selv å få han ut. Det jeg gjorde til slutt var å selvfølgelig ta av han skjermen når vi skulle ut, han heiv seg rundt endel ganger ute og hylte endel, men så roet han seg ned og fikk gått på do. Jeg var litt kjapp i førsten til å ta han rett inn når han begynte å "tulle" ute, men prøv kanskje å gi hun litt tid? Så kanskje hun roer seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få hunden din til dyrelegen uansett om det er vondt for henne. ta en taxi eller noe. Det er bedre å ha vondt den tiden reisen tar enn at det kanskje er noe rav gæli med hunde din.

Det skal ikke være så vondt for hunden å ha ett operasjons sår.

Jeg syns du absolutt burde lufte henne ja. Sleit med det samme når min ble kasterert og hadde 36 sting og svært plaster over hele magen sin, han ble helt panisk når han rørte på seg, kastet seg hit og dit og hylte og skreik. Var et prosjekt i seg selv å få han ut. Det jeg gjorde til slutt var å selvfølgelig ta av han skjermen når vi skulle ut, han heiv seg rundt endel ganger ute og hylte endel, men så roet han seg ned og fikk gått på do. Jeg var litt kjapp i førsten til å ta han rett inn når han begynte å "tulle" ute, men prøv kanskje å gi hun litt tid? Så kanskje hun roer seg litt...

Hadde hunden 36 sting etter kastrering?

Over hele magen?

*Dobbelpost. Bruk redigeringsfunksjonen. Mod. Raksha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar huldra. da reiser jeg. om jeg ikke var redd og lei meg fra før... :)

Ja, men det er da vel bedre å vite? Og når veterinæren i tillegg sier du bør komme, og hunden tross alt har gått gjennom et relativt stort inngrep (i forhold til kastrering av hannhunder fx, eller en hd-røntgen), så tror jeg du gjør lurt i å høre på h*n. Du kan i alle fall ikke klandre deg selv i ettertid for å ha tatt en tur for mye, selv om det skulle vise seg at hun bare overdriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er da vel bedre å vite? Og når veterinæren i tillegg sier du bør komme, og hunden tross alt har gått gjennom et relativt stort inngrep (i forhold til kastrering av hannhunder fx, eller en hd-røntgen), så tror jeg du gjør lurt i å høre på h*n. Du kan i alle fall ikke klandre deg selv i ettertid for å ha tatt en tur for mye, selv om det skulle vise seg at hun bare overdriver.

enig med huldra! dra med en gang å få svar ...jo før jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Han hadde det.. Etter 3 operasjoner, så måtte det sys endel. http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/12/506072.html

Oh shit...

beklager,visste ikke noe om dette.

Helvetes vetrinær da?

håper hunden din har det bra (bedre) nå.

Skrekkcenario på operasjoner det der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...