Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris ang hundepass

SNEHVIT

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg skal begynne å passe en hund av og til. Hva skal jeg ta som betaling på en hel dag? også pris på en overnatting?

Jeg får med for til hun. Hun er en labrador på et og et halvt år.

Har dere noen anbefalinger på pris?

Skrevet

Det kommer an på hvordan du driver. Hvis du bare skal ha hunden inne i huset ditt, gå turer med den og hvis hun har med fôr og alt annet hunden trenger, tenker jeg kanskje 50-80 kroner dagen, 70-140 kroner for overnatting. Hvis du ser på det som en jobb (passer flere hunder og at det f.eks er sommerjobben din) og du har en "minikennel" med hundegårder, hunderom, du holder fôr o.l. tenker jeg mellom 150 og 200 kroner døgnet.

Skrevet
Hei!

Jeg skal begynne å passe en hund av og til. Hva skal jeg ta som betaling på en hel dag? også pris på en overnatting?

Jeg får med for til hun. Hun er en labrador på et og et halvt år.

Har dere noen anbefalinger på pris?

hei. prisen på en dag er vel normalt fra 50- til 80 kr. Sier du fxs. Du kan legge deg midt mellom. Sikkert helt ok for di. Overnatting ca 150,- .Pass for 1 dag + overnatting, ca 150- til 200? fsvante.

Skrevet

Begynner å innse at jeg betaler grovt for hundepass. Hun som passer nå får 200kr for x'antall timer, og 300 for overnatting. Jeg har aldri tatt under 100 for døgnpass - stort sett 150, litt avhengig av hunden. Knøttis kan være rimelig pes å passe, så derfor legger jeg inn litt ekstra, samt at det ikke er så ofte jeg trenger pass.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor ofte du sitter hundevakt.

Er det sjelden kan du ta litt høyere betalt.

Sitter du flere ganger i uka på fast basis så synker vel prisen litt.

Sånn det fungerer med barnevakt iallefall :P

Skrevet

Jeg tar aldri betalt for å passe hunder...jeg synes bare det er hyggelig, og gjør det som en vennetjeneste, og ikke for pengenes skyld.

Nå passer vi Cita til Benedicte, (har gjort det flere ganger), og det synes jeg er superhyggelig. :P Nesten så jeg kunne ha betalt Benedicte for å få passe henne...hehe.. :P Ho er kjæresten til Albin, og går veldig godt sammen med alle 3 hundene våre.

Ho "trimmer" faktisk Albin, da han er mye mer aktiv på tur når ho er med. Han er alltid der Cita er. :P

De få gangene vi har hatt behov for hundepass, er det oppdretter eller Kay, kompisen til Mona som har passa dem. De vil heller ikke ha betaling, så da har jeg kjøpt en ting til dem.

Hvis du skal passe hunder, og ser på det som en jobb, ikke vennetjeneste, så er nok 100,- kr dagen ikke for mye å forlange. Det blir ikke rare timesprisen, og du har tross alt ansvaret for hunden.

Skrevet

Fibi her skal aldri passes av private. Men hvis noen ville passet Scilos for meg, ville det jo vært venner og jeg tror jeg hadde betalt en flaske vin. :P Nå er det jo ganske naturlig å sette ham på Trofast sammen med Fibi, når vi reiser bort en gang. Der betaler jeg det det koster.

Skrevet
Nå passer vi Cita til Benedicte, (har gjort det flere ganger), og det synes jeg er superhyggelig. :P Nesten så jeg kunne ha betalt Benedicte for å få passe henne...hehe.. :P Ho er kjæresten til Albin, og går veldig godt sammen med alle 3 hundene våre.

Ho "trimmer" faktisk Albin, da han er mye mer aktiv på tur når ho er med. Han er alltid der Cita er. :P

Ja, sant? Hehe... De gangene jeg har passet Cita har mamma ment at det ikke ville ha noe å si om jeg leverte tilbake feil labrador... :P

Skrevet

Herlig. :P Jeg passer også venners hunder gratis. Og passa en leonberger endel gratis, men han var det jo bare såvidt jeg merka at jeg hadde i hus.

Skrevet
Ja, sant? Hehe... De gangene jeg har passet Cita har mamma ment at det ikke ville ha noe å si om jeg leverte tilbake feil labrador... :P

Ja, Cita er virkelig en sjarmerende og trivelig hund...og veeldig kosete. :P Hvis ho noen gang skal omplasseres så er jeg fus, bare så du vet det..hehe.. :P

Ho sover i senga mi om natta, og når vi er hjemme, så fotfølger ho meg, og nekter å legge seg før jeg legger meg, sjøl om Mona og de andre hundene forlengst er i seng.. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...