Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris ang hundepass


SNEHVIT

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal begynne å passe en hund av og til. Hva skal jeg ta som betaling på en hel dag? også pris på en overnatting?

Jeg får med for til hun. Hun er en labrador på et og et halvt år.

Har dere noen anbefalinger på pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan du driver. Hvis du bare skal ha hunden inne i huset ditt, gå turer med den og hvis hun har med fôr og alt annet hunden trenger, tenker jeg kanskje 50-80 kroner dagen, 70-140 kroner for overnatting. Hvis du ser på det som en jobb (passer flere hunder og at det f.eks er sommerjobben din) og du har en "minikennel" med hundegårder, hunderom, du holder fôr o.l. tenker jeg mellom 150 og 200 kroner døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal begynne å passe en hund av og til. Hva skal jeg ta som betaling på en hel dag? også pris på en overnatting?

Jeg får med for til hun. Hun er en labrador på et og et halvt år.

Har dere noen anbefalinger på pris?

hei. prisen på en dag er vel normalt fra 50- til 80 kr. Sier du fxs. Du kan legge deg midt mellom. Sikkert helt ok for di. Overnatting ca 150,- .Pass for 1 dag + overnatting, ca 150- til 200? fsvante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å innse at jeg betaler grovt for hundepass. Hun som passer nå får 200kr for x'antall timer, og 300 for overnatting. Jeg har aldri tatt under 100 for døgnpass - stort sett 150, litt avhengig av hunden. Knøttis kan være rimelig pes å passe, så derfor legger jeg inn litt ekstra, samt at det ikke er så ofte jeg trenger pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hvor ofte du sitter hundevakt.

Er det sjelden kan du ta litt høyere betalt.

Sitter du flere ganger i uka på fast basis så synker vel prisen litt.

Sånn det fungerer med barnevakt iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri betalt for å passe hunder...jeg synes bare det er hyggelig, og gjør det som en vennetjeneste, og ikke for pengenes skyld.

Nå passer vi Cita til Benedicte, (har gjort det flere ganger), og det synes jeg er superhyggelig. :P Nesten så jeg kunne ha betalt Benedicte for å få passe henne...hehe.. :P Ho er kjæresten til Albin, og går veldig godt sammen med alle 3 hundene våre.

Ho "trimmer" faktisk Albin, da han er mye mer aktiv på tur når ho er med. Han er alltid der Cita er. :P

De få gangene vi har hatt behov for hundepass, er det oppdretter eller Kay, kompisen til Mona som har passa dem. De vil heller ikke ha betaling, så da har jeg kjøpt en ting til dem.

Hvis du skal passe hunder, og ser på det som en jobb, ikke vennetjeneste, så er nok 100,- kr dagen ikke for mye å forlange. Det blir ikke rare timesprisen, og du har tross alt ansvaret for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi her skal aldri passes av private. Men hvis noen ville passet Scilos for meg, ville det jo vært venner og jeg tror jeg hadde betalt en flaske vin. :P Nå er det jo ganske naturlig å sette ham på Trofast sammen med Fibi, når vi reiser bort en gang. Der betaler jeg det det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå passer vi Cita til Benedicte, (har gjort det flere ganger), og det synes jeg er superhyggelig. :P Nesten så jeg kunne ha betalt Benedicte for å få passe henne...hehe.. :P Ho er kjæresten til Albin, og går veldig godt sammen med alle 3 hundene våre.

Ho "trimmer" faktisk Albin, da han er mye mer aktiv på tur når ho er med. Han er alltid der Cita er. :P

Ja, sant? Hehe... De gangene jeg har passet Cita har mamma ment at det ikke ville ha noe å si om jeg leverte tilbake feil labrador... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant? Hehe... De gangene jeg har passet Cita har mamma ment at det ikke ville ha noe å si om jeg leverte tilbake feil labrador... :P

Ja, Cita er virkelig en sjarmerende og trivelig hund...og veeldig kosete. :P Hvis ho noen gang skal omplasseres så er jeg fus, bare så du vet det..hehe.. :P

Ho sover i senga mi om natta, og når vi er hjemme, så fotfølger ho meg, og nekter å legge seg før jeg legger meg, sjøl om Mona og de andre hundene forlengst er i seng.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...