Jump to content
Hundesonen.no

Pris ang hundepass

SNEHVIT

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal begynne å passe en hund av og til. Hva skal jeg ta som betaling på en hel dag? også pris på en overnatting?

Jeg får med for til hun. Hun er en labrador på et og et halvt år.

Har dere noen anbefalinger på pris?

Det kommer an på hvordan du driver. Hvis du bare skal ha hunden inne i huset ditt, gå turer med den og hvis hun har med fôr og alt annet hunden trenger, tenker jeg kanskje 50-80 kroner dagen, 70-140 kroner for overnatting. Hvis du ser på det som en jobb (passer flere hunder og at det f.eks er sommerjobben din) og du har en "minikennel" med hundegårder, hunderom, du holder fôr o.l. tenker jeg mellom 150 og 200 kroner døgnet.

Hei!

Jeg skal begynne å passe en hund av og til. Hva skal jeg ta som betaling på en hel dag? også pris på en overnatting?

Jeg får med for til hun. Hun er en labrador på et og et halvt år.

Har dere noen anbefalinger på pris?

hei. prisen på en dag er vel normalt fra 50- til 80 kr. Sier du fxs. Du kan legge deg midt mellom. Sikkert helt ok for di. Overnatting ca 150,- .Pass for 1 dag + overnatting, ca 150- til 200? fsvante.

Begynner å innse at jeg betaler grovt for hundepass. Hun som passer nå får 200kr for x'antall timer, og 300 for overnatting. Jeg har aldri tatt under 100 for døgnpass - stort sett 150, litt avhengig av hunden. Knøttis kan være rimelig pes å passe, så derfor legger jeg inn litt ekstra, samt at det ikke er så ofte jeg trenger pass.

Kommer jo litt an på hvor ofte du sitter hundevakt.

Er det sjelden kan du ta litt høyere betalt.

Sitter du flere ganger i uka på fast basis så synker vel prisen litt.

Sånn det fungerer med barnevakt iallefall :P

Jeg tar aldri betalt for å passe hunder...jeg synes bare det er hyggelig, og gjør det som en vennetjeneste, og ikke for pengenes skyld.

Nå passer vi Cita til Benedicte, (har gjort det flere ganger), og det synes jeg er superhyggelig. :P Nesten så jeg kunne ha betalt Benedicte for å få passe henne...hehe.. :P Ho er kjæresten til Albin, og går veldig godt sammen med alle 3 hundene våre.

Ho "trimmer" faktisk Albin, da han er mye mer aktiv på tur når ho er med. Han er alltid der Cita er. :P

De få gangene vi har hatt behov for hundepass, er det oppdretter eller Kay, kompisen til Mona som har passa dem. De vil heller ikke ha betaling, så da har jeg kjøpt en ting til dem.

Hvis du skal passe hunder, og ser på det som en jobb, ikke vennetjeneste, så er nok 100,- kr dagen ikke for mye å forlange. Det blir ikke rare timesprisen, og du har tross alt ansvaret for hunden.

Fibi her skal aldri passes av private. Men hvis noen ville passet Scilos for meg, ville det jo vært venner og jeg tror jeg hadde betalt en flaske vin. :P Nå er det jo ganske naturlig å sette ham på Trofast sammen med Fibi, når vi reiser bort en gang. Der betaler jeg det det koster.

Nå passer vi Cita til Benedicte, (har gjort det flere ganger), og det synes jeg er superhyggelig. :P Nesten så jeg kunne ha betalt Benedicte for å få passe henne...hehe.. :P Ho er kjæresten til Albin, og går veldig godt sammen med alle 3 hundene våre.

Ho "trimmer" faktisk Albin, da han er mye mer aktiv på tur når ho er med. Han er alltid der Cita er. :P

Ja, sant? Hehe... De gangene jeg har passet Cita har mamma ment at det ikke ville ha noe å si om jeg leverte tilbake feil labrador... :P

Ja, sant? Hehe... De gangene jeg har passet Cita har mamma ment at det ikke ville ha noe å si om jeg leverte tilbake feil labrador... :P

Ja, Cita er virkelig en sjarmerende og trivelig hund...og veeldig kosete. :P Hvis ho noen gang skal omplasseres så er jeg fus, bare så du vet det..hehe.. :P

Ho sover i senga mi om natta, og når vi er hjemme, så fotfølger ho meg, og nekter å legge seg før jeg legger meg, sjøl om Mona og de andre hundene forlengst er i seng.. :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

• Create New...