Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebørste?

Recommended Posts

Hvilken type børste er du ute etter da? I hvilken sammenheng?

Hvis det er med tanke på røyting er vel karven det beste, men på mange hunder sliter det veldig på pelsen samtidig. Det finnes også en slags gummihanske som kan brukes ved røyting, er visst mer skånsom ettersom jeg har forstått..

Selv bruker jeg børster av naturhår på mine, og kam. Dette sliter ikke så veldig. Hvis de har floker en sjelden gang, så bruker jeg en liten babybørste, sånn vanlig liten hårbørste :wub:

Dem man kjøper i dyrebutikker og nettbutikker for dyr, er det vanligvis grei kvalitet på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. For når jeg leste i boken om Belgiske fårehunder,så stod det at man ikke skulle bruke karde, men børste? Tror det var fordi at en karde ikke var bra for underullen, husker ikke helt hva det stod :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på, Caroline.. :wub:

"Shäferkarde", eller underullsrive, som jeg alltid har kalt det, vil ikke jeg anbefale med mindre du ønsker at hunden skal få tynnere pels. Den sliter på pelsen, og tar med seg mye av hundens underull, slik at belgerpelsen vil se mye mindre ut. Jeg ville heller brukt en hanske eller liknende.

Eventuelt kan du prøve en børste med kost, i stedet for tagger. Men det er ikke sikkert at de tar like godt som stålbørster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Er ikke lov å linke til nettbutikker her har jeg funnet ut, men sjekk properties på bildet, der står adressen.

Dette er helt OT, men joda, det er lov til å linke til nettbutikker. Det som ikke er lov er å linke til eller reklamere for egen vinnings skyld (som tjener deg).

§1.12

Forumet er ingen annonseplass. Alle innlegg som kan tolkes som reklame eller rekruttering til tjenester for egen vinning slettes. Affiliatelenker, eller lenker som på en eller annen måte tjener deg tolereres ikke og vil bli fjernet.

eller til andre konkurrerende forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Må han være der? Jeg tenker det kan være greit som en del av alenetreningen etterhvert, men så lenge dere er hjemme disse første ukene så ser jeg ingen grunn til å stenge ham inne der med mindre dere har behov for å skjerme ham for noe, unna gulvvask, støvsuging og sånt. Men selv det er også ting han bør bli vant til, strengt tatt. La valpegrinda være åpen så mye som mulig både dag og natt, så lærer han nok å finne roen etterhvert.
    • Valpen vår på snart 10 uker er vandt med valpeinnhegning med et bur inni(dør åpen til buret) på batteristandard. Vi sover enn så lenge på madrass på utsiden av innhegningen. Men på dagtid blir han helt rabiat når han blir satt i innhegningen. Hyler og skriker i evigheter selv når han ser oss. Vi vet han både har er mett, har tisset og bæsjet og behovene hans er fylt. Hvor lege skal han få lov å holde på før jeg gir opp? Valpehjerte får jo vondt av han, men vil jo heller ikke gi opp for lett. Vi vet det enda er tidlig og vi har fri helt frem til nytt år for å være hjemme med han. Gode tips og råd mottas med takk. 
    • Kan stedet jeg beordrer hunden for irettesettelse være den vanlige dagsenga i stua eller bør det være et separat sted/seng?
    • Jeg har hentet flere valper gjennom årene og har aldri tenkt over at det er noe problem at tisper i huset har løpetid.  Tror det går fint med både tispe og valp.
    • Ja han har teppe fra dem. Han koser seg fint i buret sitt på dagtid.  hittil må vi ut med ham rundt kl 02 og igjen kl 05.30 når han våkner på morningen. Han blir tatt ut for å tisse og legger seg raskt tilbake i buret. Men går 3-5 minutter så kommer han tuslende over på madrassen. Vi får prøve å legge oss utenfor å se hvordan det går. Bare håpe. Vi ikke vekker han for mye da når vi flytter madrassen vi skal sove på.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...