Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebørste?


Recommended Posts

Hvilken type børste er du ute etter da? I hvilken sammenheng?

Hvis det er med tanke på røyting er vel karven det beste, men på mange hunder sliter det veldig på pelsen samtidig. Det finnes også en slags gummihanske som kan brukes ved røyting, er visst mer skånsom ettersom jeg har forstått..

Selv bruker jeg børster av naturhår på mine, og kam. Dette sliter ikke så veldig. Hvis de har floker en sjelden gang, så bruker jeg en liten babybørste, sånn vanlig liten hårbørste :wub:

Dem man kjøper i dyrebutikker og nettbutikker for dyr, er det vanligvis grei kvalitet på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. For når jeg leste i boken om Belgiske fårehunder,så stod det at man ikke skulle bruke karde, men børste? Tror det var fordi at en karde ikke var bra for underullen, husker ikke helt hva det stod :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på, Caroline.. :wub:

"Shäferkarde", eller underullsrive, som jeg alltid har kalt det, vil ikke jeg anbefale med mindre du ønsker at hunden skal få tynnere pels. Den sliter på pelsen, og tar med seg mye av hundens underull, slik at belgerpelsen vil se mye mindre ut. Jeg ville heller brukt en hanske eller liknende.

Eventuelt kan du prøve en børste med kost, i stedet for tagger. Men det er ikke sikkert at de tar like godt som stålbørster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Er ikke lov å linke til nettbutikker her har jeg funnet ut, men sjekk properties på bildet, der står adressen.

Dette er helt OT, men joda, det er lov til å linke til nettbutikker. Det som ikke er lov er å linke til eller reklamere for egen vinnings skyld (som tjener deg).

§1.12

Forumet er ingen annonseplass. Alle innlegg som kan tolkes som reklame eller rekruttering til tjenester for egen vinning slettes. Affiliatelenker, eller lenker som på en eller annen måte tjener deg tolereres ikke og vil bli fjernet.

eller til andre konkurrerende forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...