Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyra BIR på Crufts


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Her er man meget stolte! Hun er og blir vesle gulljenta til mor og at hun skulle gjøre det så bra bare ett år gammel var fantastisk morsomt! Ikke fritt for at både jeg og ny eier gråt en skvett på telefonen i går rett etter hun var i ringen :lol:

Har fått mange spørsmål fra folk som lurer på om jeg ikke angrer for at jeg ga henne bort etter dette resultatet, men det gjør jeg absolutt ikke. Brigitte har gjort en flott jobb med henne og jeg er ikke overbevist om at hun hadde gjort det like bra med meg som eier. At hun er en fryktelig vakker liten krølle har jeg jo visst hele tiden, det var jo en av grunnene til at jeg ga henne videre til noen som kunne få mer ut av potensialet hennes. Ingen tvil om at Brigitte er rett eier til den hunden, hun får stadig skryt av det åpne og positive temperamentet sitt i kritikkene. Lyra er utvilsomt en svært lykkelig hund, og hun elsker visst å showe i ringen.

Hun ble ikke plassert i gruppen så vidt jeg skjønte (litt komunikasjonsproblemer med belgia *flir*) , men det var det vel ingen som trodde uansett. :)

Og Lyra er sonenhund ja, hun har jo vært medlem her siden før hun ble født! :)

skjønner jeg det rett ?

Hunden det er snakk om som akkurat har blitt BIR på cruft, har du akkurat gitt bort?

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner jeg det rett ?

Hunden det er snakk om som akkurat har blitt BIR på cruft, har du akkurat gitt bort?

Hvorfor det?

Fordi jeg ikke hadde kapasitet til å gi henne alt hun fortjente. Hun er mer enn en fryktelig vakker hund, hun er også en lovende og krevende hund på flere måter. I Belgia skal hun bli IPO hund og igjennom avl, forhåpentligvis være med på å redde rasens fremtid i rasens hjemland ( Laekenoisen sliter med ikke bare gemyttproblemer og raseutypiske individer men også alt for lavt registreringsantall på verdensbasis) De nye eierene har 22 års erfaring med rasen og brenner for å bevare den så vakker, brukanes og stødig i hodet som mulig og ønsker å bruke Lyra som stamtispe om hun er frisk.

At hun ble BIR på Crufts i så ung alder, besto socialetesten i belgia bare 10mnd gammel og får skryt for temperament og treningsvillighet bekrefter egentlig at jeg gjorde det rette valget. Her i krøderen hadde hun råtnet bort i forhold og muligens blitt problemhund. I Belgia kan hun bli den stjernen hun burde være.

Det er flere som har stusset på at jeg ga vekk en hund jeg visste var fryktelig pen, men det viktigste er ikke å ha en penest mulig hund, det viktigste er at hunden har det best mulig og jeg er overbevist om at Lyra har det bedre der enn hos meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...