Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Er det bare meg som irriterer meg over at det er blitt en del mer fjortiss språk her i det siste?

Må innrømme at innlegg med en god del skrive feil (ikke av typen for-fort-på-tastaturet men elementære skrive feil, og typen "seff skal jeg d" og lignende er litt slisomt å lese. Syntes også en del brukere går litt igjen. I og med at det ikke er lov med brede dialekter ovs syntes jeg kanskje at dette går på noe av det samme.

Bare meg som har merket dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som irriterer meg over at det er blitt en del mer fjortiss språk her i det siste?

Må innrømme at innlegg med en god del skrive feil (kkke av typen for-fort-på-tastaturet men elementære skrive feil, og typen "seff skal jeg d" og lignende er litt slisomt å lese. Syntes også en del brukere går litt igjen. I og med at det ikke er lov med brede dialekter ovs syntes jeg kanskje at dette går på noe av det samme.

Bare meg som har merket dette?

Du tenker kanskje på orddelingsfeil osv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker kanskje på orddelingsfeil osv... ;)

*Ler* Tenkte på det samme.

Joda, jeg har lagt merke til at det er en del skrivefeil her, men jeg har vel bare innsett at det norske språk er i forfall. ;) Med mindre det er snakk om SMS-språk eller dialekt, så tror jeg at de fleste feilene er gjort ubevisst av den som skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som irriterer meg over at det er blitt en del mer fjortiss språk her i det siste?

Må innrømme at innlegg med en god del skrive feil (kkke av typen for-fort-på-tastaturet men elementære skrive feil, og typen "seff skal jeg d" og lignende er litt slisomt å lese. Syntes også en del brukere går litt igjen. I og med at det ikke er lov med brede dialekter ovs syntes jeg kanskje at dette går på noe av det samme.

Bare meg som har merket dette?

Du tenker kanskje på orddelingsfeil osv... ;)

Og for-fort-på-tastaturet-feil... ;)

Og andre generelle feil... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det med glasshuset, ja :rolleyes:

Jeg irriterer meg faktisk mye mer over utydelig og mudrete språk... Noen ganger er det kjempevanskelig å forstå hva som menes, og det er for meg verre enn både trykkleifer, "skrive feil" og "fjortis språk". Nå er vel det siste å regne for en dialekt, og kan slettes/redigeres av moderatorene, hvor mye som blir tatt tak i vet jeg egentlig ikke.

Men en oppfordring til å tenke mens man skriver er vel greit? Og så får vi i toleransens navn droppe "inntakskrav med språktest" - det er hund vi er interessert i, ikke egentlig evner og kunnskaper i norsk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan jeg er selv, og kanskje jeg egentlig ikke bør uttale meg om det. Men litt for mye "fjortiss" her på forumet i det siste. Skrivefeil og orddelingsfeil kan jeg skjønne er vanskelig i blandt (jeg sliter nok sikkert litt der selv). Men mye går på skrivemåte. Og ikke alle legger merke til det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ok, det innlegget ble det mange feil som jeg vet om i ;)

Og i-en til ikke ligger faktisk rett ovenfor K altså ;)

Men jeg tenkte mer på eksemplene Marita skrev altså. En trykkleif forstår som regel de fleste, og de skjønner allikevel meningen i setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk på pukkelen en dag her fordi jeg skrev tr-heim istedet for trondheim...

og d istedet for det...

det var visst ikke lov å forkorte ord, ikke skrive dialekt eller bruke banneord...

er vi tilbake på skolebenken?? :)

Mn du e eni i at d e mr slitsomt å lese elr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns unødvendig mange punktum etter hverandre er litt plagsomt og, jeg. Greit at det er en "vane" å skrive en setning og "..." etter, men å ha "..........." etter hver setning synes jeg er en smule irriterende.

hmm..

syns du d du da ja....?

:)

Skal slutte med det jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk på pukkelen en dag her fordi jeg skrev tr-heim istedet for trondheim...

og d istedet for det...

det var visst ikke lov å forkorte ord, ikke skrive dialekt eller bruke banneord...

er vi tilbake på skolebenken?? :)

Tilbake? Når noen skriver slik, så tviler jeg på om vedkommende i det hele tatt HAR vært på skolebenken. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mynta på deg, tro det eller ei. :P Har da sett andre her som har mer overdreven bruk av de punktumene enn deg. :)

okei. Men jeg vet jeg bruker disse punkumene alt for mye jeg også.

Stygg uvane fra sms skriving. Liksom for å uttrykke noe spesielt.

(se hvor mange punktum og store bokstaver da gitt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sms språk er plagsomt men det med orddeling er noe jeg ikke gidder legge med oppi. Det er mangen som har dysleksi og dette må dere også huske på. Er ikke alltid så lett for alle og se hvordan ord skal settes sammen. Det med dobble konsonanter eller ikke er ikke alltid helt lett det heller.

er en av de selv, og syns det er for gale at akkurat sånne feil skal bli et problem, men sms språk er jeg helt enig med=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...