Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekjøp - Jaktlabbe


charlotte

Recommended Posts

Jeg trenger noen gode grunner til å vente med valp nr 2. Har helt valpefeber og det er mange spennende kull ute nå, har tid og ressurser til å ha en hund til og trene begge to. Den eneste fattige grunnen jeg har til å vente er bare at jeg vil stille Lisa i AK på jaktprøve noen ganger først siden det innebærer mye trening, FØR jeg får enda en hund. Eller.. vil og vil... jeg vet at jeg BURDE vente til Lisa er ferdig i AK hvertfall... Men det er jo kjempedumt å gå glipp av noen storslagne kull bare pga det? Eller?

ÅÅÅÅÅåh, vil ha valp :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Om du har tid,ork og alt annet mulig på plass ser jeg ingen grunn til å vente jeg,og særlig ikke hvis drømmekullet er i anmarsj. Var jeg grei nå? :ahappy:

Kunne ikke sagt det bedre selv. :D Neida, eller joda..

Men hvorfor vil du så veldig at hun skal være ferdig i AK før du får valp? Hvis det er som du sier, at du har tid og ork til å trene og ta deg av to - så kan du jo kanskje bare utsette det pittelitt også tar du deg av valpen samtidig som du har henne og fortsetter å trene henne, men kanskje ikke like mye som det hadde blitt om det bare var dere to. Jeg ser iallefall klart at det kommer til å bli litt mindre på nummer 1. nå helt i begynnelsen. My må tisse/bajse støtt, hun krever sitt allerede som 8 uker og snart har vi mye miljøtrening og sosialisering som skal være unnagjort også.

Hadde ikke valper sovet så mye som de gjør så hadde jeg ikke hatt tid til noe annet :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg "sprekker" altså.. til helv#¤%& med den planen om å vente! Hvis drømmekullet dukker opp nå så hopper jeg i det, jeg hadde jo så flaks med den hunden jeg fikk sist :-D

Helt i valpetåke jeg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du fra utenlandske eller norske oppdrettere?

Ble bare nysgjerrig siden jeg endelig har funnet min Lab oppdretter.

Lisa er import fra England, den neste blir fra Sverige tenker jeg :-) Searover, Moorman, Justlike og Streamlights f.eks, mange flotte hunder kommer derfra. Hvor kommer din fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du har alltid sagt at du skal vente med å trene en ny litt lenger enn du gjorde med Lisa. Og det er jo en god grunn for å få nå! Da må du trene Lisa ferdig i Ak før du begynner å trene den nye - glimrende spør du meg!

KJØR PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må hun fortsette i samme stil, eller velge noe som skiller seg totalt ut.

Vi satser på at det blir en tispe, så her er mine forslag:

Spitzy

Elin

Kætsj er fancy navn på en jaktretriever, eller catch da - om man vil ha det korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, liker denne løp og kjøp innstillingen :ahappy: Jeg er så klar jeg! *hoppesprette*

Mange fine navneforslag, er veldig beita på det området faktisk. Lisa skal i hvertfall få en lillesøster så det må bli jentenavn. Catch var litt kult, kjør gjerne på med flere navnforslag. Tenkte litt på Smia :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...