Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter din kanin?


lena_rabbit

Recommended Posts

Guest LeenaM

tornerose / var på kiwi dagen før jeg kjøpte kaninene får å se om noen solgte brukte kaninbur, da jeg fikk se en katt som skulle gis bort! den het tornerose, og jeg tenkte; åja, tornerose er det rette navnet! (jeg hadde lurt på hva hun skulle hete...)

espiranza / så på finn.no på bur og kaniner å da så jeg en liten kanin som var til salgs. den het esperanza og jeg syntes det var greit nok, men at det ikke var så jentete xD derfor byttet jeg e'en med en i! (fant på en måte på navnet selv, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har hatt en del kaniner gjennom årene, men de jeg har nå heter:

Tarzan (9 år gammel hermelingutt)

Indergaards Deity of Destruction "Lumê" (2 år gammel DV jente)

Lumê er alvisk og betyr skygge/skumring. Hun er white i sort, og navnet er derfor perfekt i mine øyne :closedeyes:

Tinwê ehn Lumê "Tinwê" (1 år gammel DV-gutt. sønnen til Lumê.)

Tinwê er alvisk og betyr Gnist. Han var meget aktiv da han var liten. Hele navnet blir noe slikt som Skyggens Gnist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kaninene mine heter Punky og Brutus.

Punky - Det er egentlig en skikkelig teit historie, men det ble nå engang slik. Jeg har i utgangspunktet litt allergi, så da jeg fikk Punky (tidligere eiere ville ikke ha henne, de hadde fått henne i gave, hadde ikke peil på kaninhold og trodde forøvrig det var en gutt!) turde jeg ikke å gi henne et navn annet enn det som hun hadde fra tidligere eiere; Pønki. Jeg var redd for å knytte meg til henne for så å utvikle allergien min. Ja, det var dumt av meg å ikke "teste" meg først, men det var ingen kaniner å låne og jeg hadde det travelt med å skaffe meg et kjæledyr. Etter et par uker satt vi hos veterinæren for første gang og skulle sjekke kjønn samt ta en helsesjekk. De spurte etter navn og da ble det liksom bare Punky. Endra skriveformen til den engelske versjonen.

Brutus - Også omplasseringskanin. Het i utgangspunktet Teddy eller Deddy, husker ikke lenger. Han var så sinna og redd i begynnelsen at han angrep oss og prøvde å bite når jeg skulle skifte på doen eller fylle matskåla. Han var rett og slett brutal. Derfor Brutus. Det viste seg at han hadde spisse og skjeve tenner, noe som forårsaket smerter, men vet'en fiksa det. Etter det samt at han ble mer vant til sine nye eiere (oss), så har han blitt snill. Holder fortsatt ved navnet Brutus, det passer for han har kinnskjegg og ser skikkelig royal ut :P Egentlig bør han hett Master Fluff! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kaniner har hatt navnene;

Nussi: Søster som fikk bestemme, vi var jo så små. Siden hun var liten og nusselig fikk hun hete nussi.

Tussi: Originaliteten sin, det! Hehe. Tussi fikk navnet sitt fordi hun liknet utrolig på Tussi i Ole Brumm. Så litt sånn trist ut.

Snella: Oppkalt etter kaninen til kusina mi fordi jeg digger navnet. Det er kult :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hadde kanin før som het Pontus Pilatus (kalt Pontus), men så fant jeg ut at det var jente og ikke gutt som først antatt, så da ble hun omdøpt til Pontine :P

Jeg syntes bare navnene var fine, så da ble det sånn. Når jeg kalte "han" for Pontus Pilatus, så visste jeg ikke at det var en bibelsk person som het det, fant det ut først etterpå ;) . Likte navnet Pontine bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest LeenaM
Min heter Snoopy. Det var ikke jeg som bestemte det for jeg fikk henne av en annen. Men jeg liker navnet hennes veldig godt. :)

er det du som har en som heter bambi nå ? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
Hadde kaniner før, de het: Sigurd og Siri. Fordi det gikk en tegneserie på tv før, om to kaniner som het det xp

Hehe! Mine to første kaniner het Siri og Nala. Men Siri ble til Sigurd :lol:

Ganzie: Hvem er Lumê etter?

Mine heter Emily, Tristan, Evia, Oskar, Phoebe og Yvaine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...