Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter din kanin?


lena_rabbit

Recommended Posts

Min heter Lissie fordi det skulle være på samme bokstav som søsteren (Lilo), som het det fordi den tidligere kaninen min het Stitch og da måtte jo det matche. Tidligere kaniner het Trampe min brors kanin som egentli var jente :kiss: og Betty, min søsters kanin, hun kalte henne det bare for å plage broren min, tror han likte en jente med det navnet eller noe i den duren :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min heter Lissie fordi det skulle være på samme bokstav som søsteren (Lilo), som het det fordi den tidligere kaninen min het Stitch og da måtte jo det matche. Tidligere kaniner het Trampe min brors kanin som egentli var jente :kiss: og Betty, min søsters kanin, hun kalte henne det bare for å plage broren min, tror han likte en jente med det navnet eller noe i den duren :blink:

Så søtt :) Lilo og Stitch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine heter Mia å Pia.

Mia skulle egentlig hete Maja, men mamma synes at Mia var mye finere så da ble det Mia :)

å Pia er egentlig bare et kallenavn ^^

Hun heter Kjelsli's Pia. Kan henne hun skal hete Kjelsli's Faina Pia. Men er ikke sikker på om hun skal hete Faina.

Hun skal ha kjelslis foran navnet pga at hun kommer fra et oppdrett som heter det. Om Pia rimer på Mia er er søt of enkelt :)

Faina betyr Lysets Datter, og hun er helt hvit så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 6 heter..

Crazy Flower "Blomst" - betyr gal blomst. Hun er ikke så gal, men veldig vimsete. Ikke jeg som bestemte navnet.

Kløverdalens Iris "Evia" - Kløverdalens er gårdsnavnet mitt og siden hun er født hos meg får hun det. Kulltemaet var gamle klassikere og kallenavnet Evia har hun bare fått siden jeg syntes det var pent.

Black Demon "Demmen" - betyr svarte demon. Han er jo svart, men utrolig snill så vet nå ikke helt. Lenge siden han fikk navnet da, så får skylde på det.

Kløverdalens Curse of Caribbean "Oskar" - han er født hos meg og var fra et Of- kull. Curse of Caribbean fordi den første POTC filmen akkurat hadde kommet og Oskar ble han hetende fordi hans forrige eier ville det.

Kløverdalens Roseate "Ross" - han er født hos meg og var kulltemaet var perler. Ross heter han fordi de også skulle ha kallenavn fra Friend's serien.

Kløverdalens Éugenie "Phoebe" - samme som over.

Phoebe, Ross, Oskar og Evia er forøvrig tilsalgs :) Blomst og Demmen selger jeg ikke siden de er så gamle nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre kaniner heter :

Diamons Tuff av Onyx "Fortino". Kallenavnet har han fått fra en vin.

Flamencos Opal " Lentus" Lentus er latinsk og betyr tøff på norsk, noe som beskriver lentus perfekt.

Sacco sitt navn kommer også fra en vin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Min heter Chavanges du Syrinhagen 'Lewis'

Jeg trur jeg egentlig valgte Lewis fordi det, ja, er litt uvanlig også er det ikke helt vanlig på en hukanin... Ja, jeg er sånn :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusse: Han skulle egentlig være lillebroren til min beste vennine sin kanin-han bestemte navnet.

Lilly: Oppkaldt etter sin avdøde mor, som jeg var svært knyttet til Lilly er en gutt, vel og merke :wub:

Min første kanin, Trampe Line (som jeg fikk som 8 åring): Jeg hadde bestemt meg for at min kanin skulle hete trampe (bombe!), men jeg fikk jente- og da måtte det bli Trampe Line!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina: Fordi det er et fint navn og den heter tydeligvis ikke Oliver lenger siden den har født 6 unger. ;P

Balder: Siden det er et så fint navn, men mamma synes den burde hete Trampe siden det er en reddhare som tramper mye. xD

Jeg skal beholde 1 av ungene i kullet, sikkert av hunnkjønn og da heter den sikkert noe av dette(noen av de er engelske fordi jeg vil prøve engelsk og ikke bare norsk): Malina, Melody, Miley, Mina, Angela, Stella eller Cinderella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei =)

Kaninen min heter Buddy. Han er en grå teddyløve/løvehode. Da han var omtrent tre måneder gammel ble han kjøpt fra dyrebutikken til et tv-program faktisk, Hjemme Alene ( ikke filmen, men tv-programmet :P ) på tv3. Helt på slutten av en episode hoppet han opp av en gryte. Alt var bare tull :P. Da de var ferdig med å "bruke" Buddy, skulle de selge han. En som jobbet der sa hun kunne ta seg av han til hun fikk solgt han. Hun la ut en annonnse på finn.no:

SØT GRÅ KANIN!

Søt liten grå kanin selges med bur og alt utstyr.

Har hatt en liten opptreden på Tv3`s "Alene Hjemme".

Ønskes godt hjem.

( noe i den duren tror jeg... )

Han bor nå lykkelig i kjellerstua =)

Grunnen til at han heter Buddy er fordi hans forrige eier som solgte han, hadde kjøpt bur og alt sånn på dyrebutikken BUDDY =)

Litt kronglete fortalt ;) Sorry x)

Mvh Buddy ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Mine Kaniner heter Blanca og LL (Lille Lynet)

Jeg har alltid hadt spanskaktige navn på mine gnagere,

og siden Blanca er hvit valgte jeg å kalle henne det.

LL var det litt vanskeligere å finne et spanskaktig navn til, så da bestemte jeg meg for å kalle hene for Lille Lynet fordi hun har en hvit flekk i pannen som ligner på et lyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...