Jump to content
Hundesonen.no

Navnehjelp^^


Car00line

Recommended Posts

Posted

Jeg har nå bestemt meg for en Eurasier valp en gang i vår/sommer :P

Skal ha en slik under, og forhåpentligvis med de samme fargene.

post-3491-1204066165_thumb.jpg

Bilde av Shiba fra Redlance kennel. Syns hun er en av de vakreste hundene jeg vet om<3

Ble forelsket med en gang :P

Men jeg syns navnet er viktig, siden den skal være bestevennen min i maange år :P

Så vil jeg ha et som passer hunden godt.

Kom med forslag ;D

Har: Aylar, Shila, Chanell.. (liker ikke sånne som Måne, Vinter osv. ;) )

Posted

Ikke noe galt med fisk, vel... Men var vel forberedt på at det forslaget ikke ville falle i helt god jord.

Shaolin, kanskje - et buddhist-kloster i Kina, og en Kung Fu-stil.

Posted

Navn er alltid vanskelig.

Men hvis du skal ha den fargekombinasjonen (sort/gyllen) hva med Java Gold, eller bare Java ?

Er det eneste jeg kom på i farta

Posted

Eurasier er vel tysk, er den ikke? (Altså, selve rasens opprinnelse. Den består vel av europeiske og asiatiske hunderaser)

Men jeg vet ikke jeg, har du tenkt noe spesiell kategori?

Posted

Veldig nydelig hund, ja

Shanti

Devi (Gudinne på indisk)

Lakshmi (litt trå i munnen den der, navn på en ind. gudinne)

Sita (litt vanlig igjen)

Du, dropp Aylar, da...Men litt fun med en STOR hund som heter Chanel... :P

Shaolin var Kult, man kanskjed litt maskulint?

Chaya

Chaka

Songshi (en bit av det kin. navnet på chowchow, betød visst fluffy løve)

Shi Zi (løve på kin.)

Shi lang (Løve/ulv på kin)

Nåp har jeg ikke tid mere... :rolleyes:

Posted
Chila, chanti, Shira, Chandra, Charla, Shaya, chilli, chita, chelsi, shada, shelly

Likte noen av dem :P Chanti var litt spesiellt syns jeg, og Shada likte jeg :P

Veldig nydelig hund, ja

Shanti

Devi (Gudinne på indisk)

Lakshmi (litt trå i munnen den der, navn på en ind. gudinne)

Sita (litt vanlig igjen)

Du, dropp Aylar, da...Men litt fun med en STOR hund som heter Chanel... ;)

Shaolin var Kult, man kanskjed litt maskulint?

Chaya

Chaka

Songshi (en bit av det kin. navnet på chowchow, betød visst fluffy løve)

Shi Zi (løve på kin.)

Shi lang (Løve/ulv på kin)

Nåp har jeg ikke tid mere... :rolleyes:

Ja, syns Chanell er fint, selv om det er en stor hund :P

Jeg syns og Shaolin var litt for maskulint. Jeg vil ha et feminint navn :P

Takk for svar :P

Men jeg liker ikke Bare navn med æsj-lyd som det ble kalt :P

Posted

Gi oss litt å jobbe med, da? noe for å starte assosiasjonene, liksom? Ord du liker, stil, musikk som Miriam startet med, aktiviteter, språk... Eurasier er Chowchow og en slags tysk spets, ikke sant? Vil du ha med det? ELLER???

NAVN ER SÅ MORO!

Posted

Hmm..

Jeg vil bare ha et fint feminint navn =)

Men liker ikke for vanlige navn, og ikke navn på andre ting, som Sol, Måne..

Jeg vil mest ha et spesiellt navn, men ikke for spesiellt.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si..

Jeg vet ikke helt liksom :P

Eurasier er blanding mellom Chowchow, Samojed og Kesshound. =)

Posted

Noen jeg liker...Og som IKKE er vanlige...

Cassia (Kanel, gresk)

Shamis (lysende)

Chloe

Leonie (stum e)

Chin (Gull på koreansk, Verdifull på kinesisk)

Malou

Misha

Minou

Chiara (Utt Kiara)

Sahara

Belle (stum e)

Litt mer vanlige, men jeg slenger med

Kaisa

Stella

Cara

Lara

...

Dora

Posted
Noen jeg liker...Og som IKKE er vanlige...

Cassia (Kanel, gresk)

Shamis (lysende)

Chloe

Leonie (stum e)

Chin (Gull på koreansk, Verdifull på kinesisk)

Malou

Misha

Minou

Chiara (Utt Kiara)

Sahara

Belle (stum e)

Litt mer vanlige, men jeg slenger med

Kaisa

Stella

Cara

Lara

...

Dora

Vel, noen av dem var greie nok ;) Misha likte jeg, Chiara heter pusen min ;P Cara og var fint =)

Putter dem på listen min^^

Hehehe, siden du er så kresen så kan du gå inn på barnimagen.no å se der.. MASSE navn der.. :P

Hva med Arlyn?

Okei, thx:)

Nei ;P

Posted

Listen min til nå er:

Jentenavn:

Chanell, Mira, Ceccy, Shila, Shira, Chikita, Akira, Dina, Chila, Chanti, Shada, Misha, Cara ^^

Viss det blir en gutt har jeg:

Diesel (utt. Disel^^ blir nok dette viss det blir en gutt :P )

Rex (typisk..;) )

Posted
Jeg har nå bestemt meg for en Eurasier valp en gang i vår/sommer ;)

Skal ha en slik under, og forhåpentligvis med de samme fargene.

post-3491-1204066165_thumb.jpg

Bilde av Shiba fra Redlance kennel. Syns hun er en av de vakreste hundene jeg vet om<3

Ble forelsket med en gang :P

Men jeg syns navnet er viktig, siden den skal være bestevennen min i maange år :P

Så vil jeg ha et som passer hunden godt.

Kom med forslag ;D

Har: Aylar, Shila, Chanell.. (liker ikke sånne som Måne, Vinter osv. :P )

Jøss den ligna jammen meg ikke så lite på en finsk lapphund =P

Noen navne forslag: Kira, Tilla, Shana, Tiara, Nika.. :P Lykke til.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...