Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnehjelp^^

Car00line

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for en Eurasier valp en gang i vår/sommer :P

Skal ha en slik under, og forhåpentligvis med de samme fargene.

post-3491-1204066165_thumb.jpg

Bilde av Shiba fra Redlance kennel. Syns hun er en av de vakreste hundene jeg vet om<3

Ble forelsket med en gang :P

Men jeg syns navnet er viktig, siden den skal være bestevennen min i maange år :P

Så vil jeg ha et som passer hunden godt.

Kom med forslag ;D

Har: Aylar, Shila, Chanell.. (liker ikke sånne som Måne, Vinter osv. ;) )

Skrevet

Ikke noe galt med fisk, vel... Men var vel forberedt på at det forslaget ikke ville falle i helt god jord.

Shaolin, kanskje - et buddhist-kloster i Kina, og en Kung Fu-stil.

Skrevet

Navn er alltid vanskelig.

Men hvis du skal ha den fargekombinasjonen (sort/gyllen) hva med Java Gold, eller bare Java ?

Er det eneste jeg kom på i farta

Skrevet

Eurasier er vel tysk, er den ikke? (Altså, selve rasens opprinnelse. Den består vel av europeiske og asiatiske hunderaser)

Men jeg vet ikke jeg, har du tenkt noe spesiell kategori?

Skrevet

Veldig nydelig hund, ja

Shanti

Devi (Gudinne på indisk)

Lakshmi (litt trå i munnen den der, navn på en ind. gudinne)

Sita (litt vanlig igjen)

Du, dropp Aylar, da...Men litt fun med en STOR hund som heter Chanel... :P

Shaolin var Kult, man kanskjed litt maskulint?

Chaya

Chaka

Songshi (en bit av det kin. navnet på chowchow, betød visst fluffy løve)

Shi Zi (løve på kin.)

Shi lang (Løve/ulv på kin)

Nåp har jeg ikke tid mere... :rolleyes:

Skrevet
Chila, chanti, Shira, Chandra, Charla, Shaya, chilli, chita, chelsi, shada, shelly

Likte noen av dem :P Chanti var litt spesiellt syns jeg, og Shada likte jeg :P

Veldig nydelig hund, ja

Shanti

Devi (Gudinne på indisk)

Lakshmi (litt trå i munnen den der, navn på en ind. gudinne)

Sita (litt vanlig igjen)

Du, dropp Aylar, da...Men litt fun med en STOR hund som heter Chanel... ;)

Shaolin var Kult, man kanskjed litt maskulint?

Chaya

Chaka

Songshi (en bit av det kin. navnet på chowchow, betød visst fluffy løve)

Shi Zi (løve på kin.)

Shi lang (Løve/ulv på kin)

Nåp har jeg ikke tid mere... :rolleyes:

Ja, syns Chanell er fint, selv om det er en stor hund :P

Jeg syns og Shaolin var litt for maskulint. Jeg vil ha et feminint navn :P

Takk for svar :P

Men jeg liker ikke Bare navn med æsj-lyd som det ble kalt :P

Skrevet

Gi oss litt å jobbe med, da? noe for å starte assosiasjonene, liksom? Ord du liker, stil, musikk som Miriam startet med, aktiviteter, språk... Eurasier er Chowchow og en slags tysk spets, ikke sant? Vil du ha med det? ELLER???

NAVN ER SÅ MORO!

Skrevet

Hmm..

Jeg vil bare ha et fint feminint navn =)

Men liker ikke for vanlige navn, og ikke navn på andre ting, som Sol, Måne..

Jeg vil mest ha et spesiellt navn, men ikke for spesiellt.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si..

Jeg vet ikke helt liksom :P

Eurasier er blanding mellom Chowchow, Samojed og Kesshound. =)

Skrevet

Noen jeg liker...Og som IKKE er vanlige...

Cassia (Kanel, gresk)

Shamis (lysende)

Chloe

Leonie (stum e)

Chin (Gull på koreansk, Verdifull på kinesisk)

Malou

Misha

Minou

Chiara (Utt Kiara)

Sahara

Belle (stum e)

Litt mer vanlige, men jeg slenger med

Kaisa

Stella

Cara

Lara

...

Dora

Skrevet
Noen jeg liker...Og som IKKE er vanlige...

Cassia (Kanel, gresk)

Shamis (lysende)

Chloe

Leonie (stum e)

Chin (Gull på koreansk, Verdifull på kinesisk)

Malou

Misha

Minou

Chiara (Utt Kiara)

Sahara

Belle (stum e)

Litt mer vanlige, men jeg slenger med

Kaisa

Stella

Cara

Lara

...

Dora

Vel, noen av dem var greie nok ;) Misha likte jeg, Chiara heter pusen min ;P Cara og var fint =)

Putter dem på listen min^^

Hehehe, siden du er så kresen så kan du gå inn på barnimagen.no å se der.. MASSE navn der.. :P

Hva med Arlyn?

Okei, thx:)

Nei ;P

Skrevet

Listen min til nå er:

Jentenavn:

Chanell, Mira, Ceccy, Shila, Shira, Chikita, Akira, Dina, Chila, Chanti, Shada, Misha, Cara ^^

Viss det blir en gutt har jeg:

Diesel (utt. Disel^^ blir nok dette viss det blir en gutt :P )

Rex (typisk..;) )

Skrevet
Jeg har nå bestemt meg for en Eurasier valp en gang i vår/sommer ;)

Skal ha en slik under, og forhåpentligvis med de samme fargene.

post-3491-1204066165_thumb.jpg

Bilde av Shiba fra Redlance kennel. Syns hun er en av de vakreste hundene jeg vet om<3

Ble forelsket med en gang :P

Men jeg syns navnet er viktig, siden den skal være bestevennen min i maange år :P

Så vil jeg ha et som passer hunden godt.

Kom med forslag ;D

Har: Aylar, Shila, Chanell.. (liker ikke sånne som Måne, Vinter osv. :P )

Jøss den ligna jammen meg ikke så lite på en finsk lapphund =P

Noen navne forslag: Kira, Tilla, Shana, Tiara, Nika.. :P Lykke til.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...