Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd


Miriam

Recommended Posts

  • Svar 385
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia
Ja, altså- jeg begynte å lure litt her jeg.. Siden Miriam ikke er bergenser, er BP det? *lure fælt på dette*

Nei, hun er ikke Bergenser hun heller - men etter at hun hørte navnet Gracie uttalt på bergensk for mange mange år siden så har hun utviklet en intens avesjon mot det navnet. Og da snakker vi intens avesjon. Legg merke til at hun overhodet ikke kommenterer øvrige navneforslag selv om flere er navn hun ikke ville brukt.

Hun benytter imidlertid anledningen til å komme med ett og annet innspill *ler*

Ilja

Imre

Oda

Støy

Liten

Blåndi

Ally

Nelly

Harry (*fnis*)

Smule

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få skyte inn at navnet ikke blir fælt på bergensk om man uttaler det med engelsk uttale, ellers er jeg enig, =fælt! GRRRæææiiiisiiiii!

*Flir*

Gratulerer med kommende belgertott, så kjekt! :) Og ikke minst lykke til med navnevalget. Likte Tuppetrolls forslag, med Luca(Tuppetroll, tenker du på Suzanne Vegas sang, "Luka", eller?), men det navnet er mitt! :)

EDIT: Jeg likte BPs forslag om SMULE! :D Stilig navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! Aylar! Forhåpentligvis blir hun jo veldig pen, og det vil overraske meg stort om hun ikke blir like blånd inni seg som resten av slekta.. *flir*

Smule, Belgerpia? *ler* Er det i håp om at navnet gjør at hun ikke blir schvæææær? (mumle noe om at Nyx kanskje ikke var den største valpen i første kullet allikevel)

Ellers så liker jeg Oda jeg.. Det passer på en liten nusselig tispe, men det blir ikke helt feil om det blir type "norsk bondetuppe" heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel, på papiret skal frøkna hete ett av følgende:

ImageCopy Dancing Elysee

ImageCopy Dancing Ermine

Hva det blir til slutt vet jeg ikke, men jeg er veldig på Ermine nå i alle fall.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JOLENE!!

Det er jo den kuleste sangen, og selv om gode gamle Dolly er blodharry er hun bittelitt kuul og...Og Jolene passer kjempegodt til Josie - synes jeg ihvertfall :rolleyes: Og passer bra ihvertfall hvis lille tutta er terv og da særlig "rød" terv. Men hun kan jo væer mye annet, jeg vet ingenting, jeg...

(Må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, kanskje du alt har bestemt deg for navn...Men det bare falt meg inn. Ligner ikkeno på reg.navnet, da, men det gjør kanskje ikke no heller.)

Ellers,

Nina

Simone

Etta

Axelle

Billie

Velma

Roxie (har nettopp sett Chicago, JA)

hvis du vil opp den jazz-gata,

God ventetid,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Gratulerer så kjempemye. Snorre gleder seg (vel, kanskje ikke, men...) stort til å være lekeonkel!

Prøv å uttale Grace/Gracie på bergensdialekt :P

Hvorfor i all verden skal bergensere rope etter bikkja di?? :P

Må innrømme at jeg ikke syns Grace er spesielt fint jeg heller altså.. Men det er ikke bikkja mi.. hehe :P

DET kan jeg vel være litt enig i... :P

Søsteren til Snorre heter Lykke, et navn jeg liker veldig godt.

For lenge siden: var jeg fast bestemt på at jeg en eller annen gang skulle ha en Frøya, men siden da har det kommet fjørtenogørti andre Frøya'r...

Likte også forslaget til 2ne; Oda, det var fiiiiint...

Ellers liker jeg Bris godt, men der kommer vel kanskje bergenserne inn igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Likte også forslaget til 2ne; Oda, det var fiiiiint...

Ellers liker jeg Bris godt, men der kommer vel kanskje bergenserne inn igjen...?

Altså..... Oda var mitt forslag, 2ne la bare til en vettug begrunnelse for hvorfor Oda er ett fint navn *ler*

Og nei, jeg uttaler ikke alle navn på bergensk før jeg finner ut om de er fine eller ikke - men altså - jeg har en sinnsyk avesjon mot Grace eller Gracie............ *sukk* forferdelig navn *ler* - og siden hunden skal være på fôrvertsavtale så betyr det at jeg skal forholde meg til hunden ett par, tre, fire år fremover liksom, og da kan den bare ikke hete Grace *latterkrampe* - alt annet er helt greit - bare ikke Grace....... *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo gratulere så mye da! En belger-tulling til her.. (om jeg da snakker om belger-eiere eller om biskene sjøl, skal jeg la være usagt!)

Må jo innrømme at belgerne er bisker som er rene sommerfuglene i min verden - snakker om å gå fra larve til sommerfugl liksom. Valpene synes så usedvanlig blåste (det har vært noen valpebilder her på sonen som man bare har ledd seg fillete av.. men de er jo til å spise opp de der - får jo lyst på belger enda jeg vet at jeg neppe er egnet som belgereier) mens de voksne er jo så utrolig vakre (men såvidt jeg har forstått er det kun kamuflasje..!)

Men navneforslag (OK, veldig inspirert av diverse valpebilder her.. ):

Empty (eller "MT" med engelsk uttale)

Monkey

Crazy

Dotti - Dotta - Dotten (skjønt det får meg til å tenke på en fjern fortid på universitetet før Windows og PC og hvor cursor var en @ - populært (høyst feilaktig) kallt "dot", og en jente kom stormende for hun "hadde mistet dotten sin og trengte hjelp til å finne den" - guud som gutta lo og stilte ivrig opp for å hjelpe henne å finne den..)

Punk - Punky

Sol

Ja, det var det jeg kom på, på stående fot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noir (utt: noàr)

Vinter

Luna

Måne

Tinkerbell

Høh.. Ser for meg Miriam rope på "Tinkerbell" på Ekebergsletta.. Tinkerbell og Josie? hehe

- Og det er alt en groenendaelfrøken som heter Luna, om det har noe å si..?

Først: Gratulerer så kjempemye. Snorre gleder seg (vel, kanskje ikke, men...) stort til å være lekeonkel!

Klart han gleder seg, han koste seg jo veldig med Emma på romjulstreff? :P

Må jo gratulere så mye da! En belger-tulling til her.. (om jeg da snakker om belger-eiere eller om biskene sjøl, skal jeg la være usagt!)

*flir* Ja, det er nok best for deg! :P

Må jo innrømme at belgerne er bisker som er rene sommerfuglene i min verden - snakker om å gå fra larve til sommerfugl liksom. Valpene synes så usedvanlig blåste (det har vært noen valpebilder her på sonen som man bare har ledd seg fillete av.. men de er jo til å spise opp de der - får jo lyst på belger enda jeg vet at jeg neppe er egnet som belgereier) mens de voksne er jo så utrolig vakre (men såvidt jeg har forstått er det kun kamuflasje..!)

Altså, kan du ha flat, kan du helt klart ha belger! Og jeg skjønte ikke helt den sommefugl-greia, de er ikke så innmari mye mindre blåste som voksne *ler*

Men navneforslag (OK, veldig inspirert av diverse valpebilder her.. ):

Empty (eller "MT" med engelsk uttale)

Monkey

Crazy

Dotti - Dotta - Dotten (skjønt det får meg til å tenke på en fjern fortid på universitetet før Windows og PC og hvor cursor var en @ - populært (høyst feilaktig) kallt "dot", og en jente kom stormende for hun "hadde mistet dotten sin og trengte hjelp til å finne den" - guud som gutta lo og stilte ivrig opp for å hjelpe henne å finne den..)

Punk - Punky

Sol

Ja, det var det jeg kom på, på stående fot..

Oh! MT! Det hadde vært kult! haha

Men hun kan ikke hete Dotti/Dotta/Dotten.. Det er Nyx det (Imagecopy Dancing Dot - arbeidstittelen var Dotten, men det kan man visst heller ikke si på bergensk :rolleyes: ). Og frøkna har vel en tante (brått litt usikker nå, men det er en tante?) som heter Crazy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Oh! MT! Det hadde vært kult! haha

Men hun kan ikke hete Dotti/Dotta/Dotten.. Det er Nyx det (Imagecopy Dancing Dot - arbeidstittelen var Dotten, men det kan man visst heller ikke si på bergensk :rolleyes: ). Og frøkna har vel en tante (brått litt usikker nå, men det er en tante?) som heter Crazy..

MT blir navnet til en oppdretter når det uttales så det går ikke.......

Dåttææææn - nope

......og nei, det er ikke tanta som heter Crazy - tanta heter Fuzzy hun, men bestemor heter Crazy - altså mamma'n til Diners.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis frøken! Dette er storslagent!

Navn suger jeg på, så næææ- ingen hjelp fra meg på dette området :P

Takker :P

Uhuuumm??

Ja, altså- jeg begynte å lure litt her jeg.. Siden Miriam ikke er bergenser, er BP det? *lure fælt på dette*

Liker fremdeles Grace jeg, og det KAN utales på en anstendig måte, selv med geografisk betinget talefeil. :P

Nei, hun er ikke Bergenser hun heller - men etter at hun hørte navnet Gracie uttalt på bergensk for mange mange år siden så har hun utviklet en intens avesjon mot det navnet. Og da snakker vi intens avesjon. Legg merke til at hun overhodet ikke kommenterer øvrige navneforslag selv om flere er navn hun ikke ville brukt.

Hun benytter imidlertid anledningen til å komme med ett og annet innspill *ler*

*klippe*

Må få skyte inn at navnet ikke blir fælt på bergensk om man uttaler det med engelsk uttale, ellers er jeg enig, =fælt! GRRRæææiiiisiiiii!

Så for å forklare dette med Grace/Gracie bedre:

Fra før har jeg Josie. Det er et relativt enkelt navn å uttale, synes jeg, og jeg testet navnet på pappa før jeg bestemte meg for det. Nei, jeg begynte ikke å kalle pappa for Josie, men jeg vet at han ikke er noen kløpper i engelsk. Selv pappa får til å uttale navnet til Josie riktig, altså noe sånt: Dshosi. De fleste andre derimot, de evner bare ikke å uttale navnet hennes riktig, det kommer både Jooosi, Jussi, Jåssi, Dsh*mumle* osv... "Nei," sier jeg da "hun heter ikke [det de sier], hun heter Dshosi." Tenk dere da hvordan det ville blitt med TO hunder med navn som folk nærmest på få engelskopplæring før de klarer å uttale dem? :P Dessuten:

Altså..... Oda var mitt forslag, 2ne la bare til en vettug begrunnelse for hvorfor Oda er ett fint navn *ler*

Og nei, jeg uttaler ikke alle navn på bergensk før jeg finner ut om de er fine eller ikke - men altså - jeg har en sinnsyk avesjon mot Grace eller Gracie............ *sukk* forferdelig navn *ler* - og siden hunden skal være på fôrvertsavtale så betyr det at jeg skal forholde meg til hunden ett par, tre, fire år fremover liksom, og da kan den bare ikke hete Grace *latterkrampe* - alt annet er helt greit - bare ikke Grace....... *fnis*

Jeg skjønner det veeeeldig godt *ler*

JOLENE!

Det er jo den kuleste sangen, og selv om gode gamle Dolly er blodharry er hun bittelitt kuul og...Og Jolene passer kjempegodt til Josie - synes jeg ihvertfall :rolleyes: Og passer bra ihvertfall hvis lille tutta er terv og da særlig "rød" terv. Men hun kan jo væer mye annet, jeg vet ingenting, jeg...

(Må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, kanskje du alt har bestemt deg for navn...Men det bare falt meg inn. Ligner ikkeno på reg.navnet, da, men det gjør kanskje ikke no heller.)

Ellers,

Nina

Simone

Etta

Axelle

Billie

Velma

Roxie (har nettopp sett Chicago, JA)

hvis du vil opp den jazz-gata,

God ventetid,

:P Kjenner vi hverandre? Har du flere navnforslag i samme gata? :P

Først: Gratulerer så kjempemye. Snorre gleder seg (vel, kanskje ikke, men...) stort til å være lekeonkel!

Takker så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..... Oda var mitt forslag, 2ne la bare til en vettug begrunnelse for hvorfor Oda er ett fint navn *ler*

:beklager:

Klart han gleder seg, han koste seg jo veldig med Emma på romjulstreff? :P

Snorre digger belgere. Ser han en belgerdame går det alldeles over styr for han, og han er overbevist om at hun er like begeistret for han, helt til det motsatte er bevist (helst flere ganger). Om de er svarte eller rød spiller innen rolle, belgere er helt knall...! Men de er best når de er LITT tørre bak øra i hvert fall. Små pirayaer synes han i grunn er litt oppskrytt, og det tar ikke så innmari lang tid før jeg får "HJELP MEG!" blikket... (evt. setter i gang en skikkelig spurt, som disse små ikke har sjangs til å henge med på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Kjenner vi hverandre? Har du flere navnforslag i samme gata? :P

Vi kjenner hverandre ikke - jeg kjenner ingen jeg... men du nevnte Aretha (kuul, men funker ikke helt som hundenavn), så spant jeg videre på den. Kanskje i feil retning? vettike jeg? :P Var ikke meningen å være innpåsliten.

Jeg er litt kort, så forstod ikke helt om du likte eller ikke likte forslagene...den hypersmileyen er litt skummel. Kan godt tenke litt mer på jobb i dag hvis du vil, gi noen flere vink på hva som er ok, i så fall?

Mvh,

Boubou, blandingshund-eier og (langhåret)belgerdigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner hverandre ikke - jeg kjenner ingen jeg... men du nevnte Aretha (kuul, men funker ikke helt som hundenavn), så spant jeg videre på den. Kanskje i feil retning? vettike jeg? :P Var ikke meningen å være innpåsliten.

Jeg er litt kort, så forstod ikke helt om du likte eller ikke likte forslagene...den hypersmileyen er litt skummel. Kan godt tenke litt mer på jobb i dag hvis du vil, gi noen flere vink på hva som er ok, i så fall?

Mvh,

Boubou, blandingshund-eier og (langhåret)belgerdigger.

Åh, det var midt i blinken :P Jeg har sansen for litt "gammeldags" musikk, særlig blues, jazz og soul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, Nina Simone. Fikk meg til å tenke på sangen "My baby just cares for me". Fineste sang ever. Hør den http://www.youtube.com/watch?v=eYSbUOoq4Vg.

Beklager digresjonen ...

Her er forresten Jolene med Dolly Parton også. Jeg synes hun er kjempekul jeg.

Beklager den digresjonen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, Nina Simone. Fikk meg til å tenke på sangen "My baby just cares for me". Fineste sang ever. Hør den http://www.youtube.com/watch?v=eYSbUOoq4Vg.

Beklager digresjonen ...

Her er forresten Jolene med Dolly Parton også. Jeg synes hun er kjempekul jeg.

Beklager den digresjonen også :P

I know :P Fineste sangene :P Jeg liker sånne digresjoner, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo gratulere så mye da! En belger-tulling til her.. (om jeg da snakker om belger-eiere eller om biskene sjøl, skal jeg la være usagt!)

Signerer den! :P

Tror jeg ville funnet på noe som har en annen endelse enn Josie ihvertfall, ender på -a feks? Hadde en Luna og en Likka en stund og det var litt klønete og skapte misforståelser, mens ingen var i tvil når jeg bælja til Bris for å si det sånn. :P

Gratulerer forresten! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...