Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd

Miriam

Recommended Posts

• Svar 385
  • Created
  • Siste svar

Snakket akkurat med Miriam nå, de er på vei hjem i bilen nå. Miriam hadde en litt sånn fjollete stemme og stort sett det eneste hun greide å si var: hun er såååå søt! Helt inntil hun (Lilla assa) spøy *flirer* Bilturer er oppskrytt hilsen Lilla

Men Miriam lovte bilder senere idag så da får vi bare smøre oss med tålmodighet :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med Miriam nå, de er på vei hjem i bilen nå. Miriam hadde en litt sånn fjollete stemme og stort sett det eneste hun greide å si var: hun er såååå søt! Helt inntil hun (Lilla assa) spøy *flirer* Bilturer er oppskrytt hilsen Lilla

Men Miriam lovte bilder senere idag så da får vi bare smøre oss med tålmodighet :icon_redface:

*flir* Hun var ikke overbegeistret for bilturen til veterinæren heller hun :)

Men Miriam! Vi forventer oppdatertinger altså *se streng ut* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem... var det ikke idag du hentet trollet? Jeg venter på bilder jeg, merkelig nok... <_<

Hun henter det iløpet av dagen var det ikke så?

Det ligger bilder i "Akkurat nå"-tråden (her). Snart kommer det bilder i bloggen også :D

Men Miriam lovte bilder senere idag så da får vi bare smøre oss med tålmodighet :ahappy:

Hihi, Lilla er søt uansett hun :P Selv om å kaste opp syv ganger på en tur er litt mye, da :closedeyes:

*flir* Hun var ikke overbegeistret for bilturen til veterinæren heller hun :D

Men Miriam! Vi forventer oppdatertinger altså *se streng ut* :P

Oppdateringer skal dere få!

Hun sa hun skulle ringe meg opp igjen når hun kom seg hjem men det har hun ikke gjort... <_< Mulig hun har nok med å være gjeterhundeier...? :D

Det tok jo for det første LANG tid å komme seg hjem (hysj, Marianne), men nåh er jeg og Lilla hjemme! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Lilla belger i hus :D

Gratulerer som belgereier da :ahappy:. Regner med det blir en rolig tid fremover :P:D

Takker! :P Og det blir nok kjemperolig, særlig ut fra det 2ne m.fl. har beskrevet :P

Marianne sier ingenting fordi Miriam vet hva hun mener :P

Meeen :D Jeg vil kline med bebis!

Miriam takker Marianne for at hun ikke sier noe! :P

Du skal få kline med bebis til uka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner, her kommer det noen bilder av snuppa:

IMG_2014.jpg

IMG_2011.jpg

IMG_2010.jpg

Innimellom må man bades, og det var hun ikke helt fornøyd med:

IMG_2017.jpg

IMG_2016.jpg

IMG_2015.jpg

IMG_2021.jpg

Og her er hun kjempesupersøt (ja, jeg vet at det ikke er et ord, men det er fryktelig dekkende :ahappy:)

IMG_2019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Opprett ny...