ida Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Milla Millie Molly Mandy *Lurer på hvilket navn Marianne har funnet på...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Duuu, hun kan jo bare hete en ting da.. Blondie:D det kommer til å passe som fot i hose. Ellers, Debbie (Debbie Harry), Lykke Li (Lykke Li Timotei, svensk artist), Bonnie (Tyler), Katie (Melua)... Åh, men Blondie er jo best! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Jeg stemmer for Blondie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boubou Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Jeg synes fremdeles Jolene (eller Joleen? begynte plutselig å lure...) er det kuleste, men se her vilka balla blues-brudar jag fann: Bessie (litt likt Josie i lyden) Lucille Trixie Sippie Fannie May Ellers har du mere moderne kuule damer som Latifah Lauryn Sharleen Jazzy igjen, er jo vår egen Radka ikke å forglemme, ... Men de fra istad er bedre, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vilde- Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Jolene og Blondie er fine navn. Men det blir kanskje litt vanskelig å rope Jolene og Josie sammen? De ligner jo en del når du uttaler dem. Gratulerer en gang til! Lille Josie skal bli storesøster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathrine og Killja Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 dixi eller trixi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 MrsPowers skrev: Gratulerer med kommende belgertott, så kjekt! Og ikke minst lykke til med navnevalget. Likte Tuppetrolls forslag, med Luca(Tuppetroll, tenker du på Suzanne Vegas sang, "Luka", eller?), men det navnet er mitt! Ja, "my name is Luca. I live on the second floor" *tralle* Mye tøffe navneforslag her - jeg synes du burde ha et navn som ikke har i ending, siden Josie har det. det blir fort veldig likt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Ang. dette med ending.. Mine hunder er iallefall sånn at dersom jeg roper på en, kommer begge, og uansett vet de veldig godt hvem jeg snakker til sånn elelrs (nå har ikke de SÅ like navn da, ZimZim og Knott er jo lett å skille), og jeg vet det er flere som har flere hunder som har det sånn. Jeg ville heller fokusert på å ha et navn som "ligger godt i munnen", som Blondie, Debbie, Luca (men som er et guttenavn i mitt hode), Molly- you name it. EDIT: og så lenge du ligger unna navn som Jolene, som begynner med samme lyd, så tror jeg heller ikke det er noen fare altså. Det er stor forskjell på Josie og Blondie, selv om de ender likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helenehelgesen Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Gratulerer så mye! Misunner deg ikke i det hele tatt Navn ja.. Miel (Betyr honning på fransk ) Ayla Embla Tella Hera Lara/Tara Carmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 26. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 CathrineogKillja skrev: dixi eller trixi Eller Hundo? Aya skrev: Ang. dette med ending.. Mine hunder er iallefall sånn at dersom jeg roper på en, kommer begge, og uansett vet de veldig godt hvem jeg snakker til sånn elelrs (nå har ikke de SÅ like navn da, ZimZim og Knott er jo lett å skille), og jeg vet det er flere som har flere hunder som har det sånn. Jeg ville heller fokusert på å ha et navn som "ligger godt i munnen", som Blondie, Debbie, Luca (men som er et guttenavn i mitt hode), Molly- you name it. EDIT: og så lenge du ligger unna navn som Jolene, som begynner med samme lyd, så tror jeg heller ikke det er noen fare altså. Det er stor forskjell på Josie og Blondie, selv om de ender likt. Ja, det er (ikke helt overraskende) det jeg også har tenkt en del på, det må være noe som er enkelt å uttale, lett å huske og gjerne feminint... Og gjerne noe fra en sanger el.l. Kresen, jeg? Takker for alle gode forslag Tenkte jeg skulle sette opp en "Topp ti"-liste snart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vilde- Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 tuppetroll skrev: Ja, "my name is Luca. I live on the second floor" *tralle* Mye tøffe navneforslag her - jeg synes du burde ha et navn som ikke har i ending, siden Josie har det. det blir fort veldig likt Den er fiiin Luca er egentlig et veldig fint navn synes jeg. Det er litt "unisex" synes både hanner og tisper kan hete det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 For meg er Luca liksom så portis.. Vet om ei krøllete portistispe som heter det. Men jeg synes jo det er fint.. Grattis med valp, da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siljestokka Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Hihi.. mange flotte navn her. Jeg likte godt Lakris og Luka (Liker ikke Luca ). Jeg elsker L-navn.. Er så mange flotte . -Lola -Lita (Synes Lita var søtt jeg da men) -Lizzie -Lettie - Jupp.. Din hund, Ditt valg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
starlight Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Gratulerer igjen, Miriam Kaster meg på sangbølgen Tirna (som i Noir) Atlanta Ella Bonnie Carly Christa Pepsi Dakota Sammy Elena Enya Eira Fame Toca Sherry Gipsy Edith Julia Kaoma Katie Kelly Dirty Diana ( ) Aisha Laura Tanita Texas hihi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.J Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 - Satyra - Tyra - Aprisa (spansk for "kvikk") - Perra (spansk for "tispe") - Kobra el. Cobra - Ora Gratulerer, og lykke til med både valp og valg av navn! EDIT: Likte veldig godt Etsy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Argon Skrevet 26. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2008 Gleder meg til å se nurket. Nå har jeg 3 tispenavn på lur som jeg synes er veldig fine, som ikke står oppført under hundenavn på canis osv og som ingen andre hunder jeg har møtt heter. Men ettersom jeg ikke har helt bestemt hvem av de jeg skal bruke så blir detta litt vanskelig:) Her er noen forslag på tispenavn som har vært på min liste hvertfall:) Karma, Gaya, Cirka, Enya, Arja, Tindra og Collett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 27. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 Silje S skrev: Jeg likte godt Lakris og Luka (Liker ikke Luca ). Der SER du, Miriam! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 27. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 Aya skrev: Der SER du, Miriam! Slapp av, Lakris er med på topp ti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 27. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 Hvilke flere navn er med på Topp Ti da? Vi vil se topp ti liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 27. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 Belgerpia skrev: Hvilke flere navn er med på Topp Ti da? Vi vil se topp ti liste Den kommer om en times tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 27. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 *spent på Topp 10-liste* Men siden du var litt inne på musikk og ting og tang, har jeg søkt litt på noen jazzartister (av alle ting..) da , og kom fram til noe her i hvert fall: Judy Mindi Della Keely Jeri Wesla Connee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 27. Februar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 Her er lista med samtlige navnforslag (tror jeg), noen kommer sikkert flere ganger, og jeg har også satt på kommentarer på (de fleste) navnene til hvorfor jeg velger dem/ikke velger dem til "Topp ti". Jenna - sorry, det blir for mange assosiasjoner til Jenna Jameson Rosa - Næh... Ikke helt "meg" Grace - har jeg veldig lyst til å kalle henne, men BP er sterkt i mot det Allikevel kommer den med på topp ti Perle - Næh... Glede Pink My - hehe, det er en intern spøk fra ungdomsskolen og jeg kan knapt si det uten å bryte sammen i latterkrampe Etsy - litt for likt "etse" (som i syre) for min del Lily - ja Lucy - ja Gypsie - sigøyner? Glorie - med min bakgrunn blir det litt "feil" Google - tja...? Grete - det er mamma det :closedeyes: Luca - for likt Lucas Quila Keyla Vila Lakris - ja Janis (Joplin) nja... Diva Donna Kate Michelle Celine Dion Ayla Tina Jessica Lene Alexandra Sillycone Aylar Ilja Imre Oda Støy Liten Blåndi Ally Nelly Harry Smule Blackie Blossom Peanut Karma Carmen Noir (utt: noàr) Vinter Luna Måne Tinkerbell Jolene Nina Simone Etta Axelle Billie Velma Roxie Empty (eller "MT" med engelsk uttale) Monkey Crazy Dotti Dotta Dotten Punk Punky Sol Alpha Milla Millie Molly - ja Mandy Blondie Debbie Lykke Li Bonnie (Tyler) - ja Katie (Melua) - ja Bessie Lucille Trixie Sippie Fannie May Latifah Lauryn Sharleen Jazzy - ja Dixi Trixi Miel Ayla Embla Tella Hera Lara Tara Carmen Lola Lita Lizzie Lettie Tirna (som i Noir) Atlanta Ella - ja Bonnie Carly - ja Christa Pepsi Dakota Sammy Elena Enya Eira Fame Toca Sherry Gipsy Edith Julia Kaoma Katie Kelly Dirty Diana Aisha Laura Tanita Texas Satyra Tyra Aprisa (spansk for "kvikk") Perra (spansk for "tispe") Kobra el. Cobra Ora Karma Gaya Cirka Arja Tindra Collett Judy - for likt Josie Mindi Della Keely Jeri Wesla Connee Så: Lista, i tilfeldig rekkefølge: 1. Grace (sorry, BP ) 2. Lily 3. Lucy 4. Lakris 5. Molly 6. Bonnie 7. Katie 8. Jazzy 9. Ella 10. Carly ...hmmm... Jeg føler vel egentlig at det ble en litt annerledes liste enn hva jeg hadde sett for meg som topp ti, men det er nå en gang sånn det er.. Jeg kom også på at jeg helst styrer unna navn som slutter på -a, jeg vet ikke helt hvorfor... Fremdeles er jeg åpen for forslag, og har dere argumenter for hvorfor jeg bør ta med et navn som ikke står på topp ti, så kom med dem Edit: Rettet litt skriveleifer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 27. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 Lakris! Jeg stemmer for det altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 27. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 Lakris! Synes at Bonnie, Ella, Molly og Lucy høres ut som gamle tanter Lakris passer jo godt til fargen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 27. Februar 2008 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2008 Miriam skrev: Så: Lista, i tilfeldig rekkefølge: 1. Grace (sorry, BP ) 2. Lily 3. Lucy 4. Lakris 5. Molly 6. Bonnie 7. Katie 8. Jazzy 9. Ella 10. Carly ...hmmm... Jeg føler vel egentlig at det ble en litt annerledes liste enn hva jeg hadde sett for meg som topp ti, men det er nå en gang sånn det er.. Jeg kom også på at jeg helst styrer unna navn som slutter på -a, jeg vet ikke helt hvorfor... Fremdeles er jeg åpen for forslag, og har dere argumenter for hvorfor jeg bør ta med et navn som ikke står på topp ti, så kom med dem Edit: Rettet litt skriveleifer Stemmer sterkt imot Grace *ler* Stemmer veldig for Lily eller Ella Stemmer litt imot Molly, har allerede en Mollybelger (søsteren til Kia)........ Bonnie *ler* Bonnie er airdaleterrier *Fnis* Myggen Mille Q (kju) Har man nevnt Juba? Dum og deilig Juba jubaaaaaaaaaa åsså en morsom en fra mitt veldig private reportoar - IKKE he he he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar