Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd

Miriam

Recommended Posts

Skrevet

Noen av dere har sikkert fått det med dere allerede, men jeg skal altså ha en valp fra kullet til 2nes Dina, oppdrettet til Belgerpia. Jeg skal være fôrverten, og jeg gleder meg noe enormt :) Nå er det jo ikke så lenge siden jeg hadde valp sist, men det er jo enkelte ting man går og lurer på, og akkurat nå er jeg på jakt etter navn til veslefrøkna... Så kjære soniser, I need your help :)

Kom gjerne med forslag til navn, jeg står ganske fast og trenger forslag...

• Svar 385
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takker :)

Jeg vet ikke helt hva slags navn jeg har i tankene, eller... jeg vet det jo forsåvidt, men jeg vil gjerne høre forslag først :) Jeg er helt åpen for det aller meste, men det kan gjerne være et litt uvanlig navn... Noe ikke "alle" heter...

Skrevet

Rosa

Grace (Ikke helt mitt forslag, da :) )

Perle (Oppkalt etter en kampelg her på sonen)

Glede

Pink

My

Guest Belgerpia
Skrevet

Kan en skarve oppdretter få lov til å rynke på nesen av ett og annet navn *ler*

(den får bare ikke hete Grace eller Gracie..... *fnis* og hvorfor kan jeg forklare når du kommer for å se)

Skrevet

Takker for forslagene så langt :) Jeg har jo Josie fra før, så et navn som passer sammen med hennes er jo ikke forakte, men heller intet "must". Josie er oppkalt etter en sang jeg liker godt, så det kunne jo vært kult med et navn enten på en sang, eller en musiker. Har prøvd å finne navn på musikere/sangere, men det jeg har kommet på så langt er jo temmelig "tunge" eller veldig sære navn (jfr. min supersære musikksmak)... Aretha (Franklin) er liksom litt tungt å gaule ut over Ekebergsletta :)

Fra før har jeg vurdert følgende navn:

Lily

Lucy

Grace (leder så langt)

Edit:

Kan en skarve oppdretter få lov til å rynke på nesen av ett og annet navn *ler*

(den får bare ikke hete Grace eller Gracie..... *fnis* og hvorfor kan jeg forklare når du kommer for å se)

Oi, skummelt :D Må finne ut hvorfor hun ikke kan hete Grace!

Skrevet
Perle, Perle, Perle!

Jeg skulle forøvrig hilse og si at det var hyggelig at hun ikke var glemt! :)

Det går da ikke an å glemme Perle. :) Den eneste renrasete kampelgen på hundesonen. Den ekte, genuine, den orginale!

Flere navn:

Gypsie

Glorie

Google ( :D )

Grete

Nei, der var det stopp for denne gangen. ;)

Skrevet

Og brått ble det tydelig at Grace/Gracie er uaktuelt :)

Edit:

Det går da ikke an å glemme Perle. :) Den eneste renrasete kampelgen på hundesonen. Den ekte, genuine, den orginale!

Flere navn:

Gypsie

Glorie

Google ( :D )

Grete

Nei, der var det stopp for denne gangen. ;)

Spørs hvor glad mamma blir da *ler*

Guest Belgerpia
Skrevet

Edit:

Spørs hvor glad mamma blir da *ler*

*Vrir seg i krampelatter* og takker

Skrevet
*Vrir seg i krampelatter* og takker

:) Det var ikke så mye å lure på når du forklarte hvorfor da *ler seg fillete*

Skrevet
Oi, skummelt :) Må finne ut hvorfor hun ikke kan hete Grace!

Er det mulig å dele denne informasjonen med oss andre?

Grete er et flott navn! :D

Skrevet
Er det mulig å dele denne informasjonen med oss andre?

Grete er et flott navn! :)

Stemmer for det jeg å. *nysgjerrig*

Prøv å uttale Grace/Gracie på bergensdialekt :)

Skrevet
Prøv å uttale Grace/Gracie på bergensdialekt :)

Hihi. Her i huset er det et ganske vanlig kallenavn på bikkja, men jeg skjønner jo at man ikke vil at hunden skal hete det.

Guest Belgerpia
Skrevet

Greeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis

sssiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Nope..... don't think so *latterkrampe*

Skrevet

Åååå du skal ha belger!! Så gøy! Grattis :)

Navn:

- Quila

- Keyla

- Vila

Dette er noen av de navnene jeg tenker på til min drømmehund :blush:

Skrevet

Gratulerer med valp! Jeg skal ikke komme med navneforslag - jeg har bare et kult tispenavn, og det skal jeg prøve å holde bittelitt for meg selv (selv om ingen kommer til å bruke det navnet på tispa si, så det er jo ikke så farlig egentlig).

Skrevet
Hva med Luca? Du har hørt sangen?

Ellers fant jeg denne siden med jentenavn etter sangtitler - HER

Hey :) Takker! Der skal jeg glane mye :)

Gratulerer med valp!

Takker for det :D

Edit:

Marianne foreslår Jenna *ler* Flere enn meg som får litt feil assosiasjoner til det navnet? ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...